2013-06-27, 16:16
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Nu duger det plötsligt när en moderator tycker att det passar. För ett år sedan tog jag ett liknande initiativ (https://www.flashback.org/t1871530) och fick nobben. Vilka jävla slaskiga sköten till människor ni är! Analkondylom till er alla! ( Ja, tro mig, det är inte särskilt kul att bränna bort vårtor från anus).

Nåväl. Jag förutsäger att Chris Froome vinner GC:n med 5 minuters marginal. Contador vinner bergatröjan. Cavendish tar den gröna. Vem som kör i vitt skiter jag fullständigt i.

Sorry.
Hade helt glömt bort den där.

Jag har en liten känsla att Froome kommer att göra bort sig någonstans och förlorar Touren på en missad kurva eller krasch. Har ni kollat Korsikaetapperna? På profilerna ser de rätt enkla ut, men det är knixiga och trånga vägar och stor chans för kantvind. Någon kommer att förlora Touren redan där, men vem?
Senast redigerad av mishima 2013-06-27 kl. 16:19.
Citera
2013-06-27, 16:47
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Sorry.

Jag har en liten känsla att Froome kommer att göra bort sig någonstans och förlorar Touren på en missad kurva eller krasch. Har ni kollat Korsikaetapperna? På profilerna ser de rätt enkla ut, men det är knixiga och trånga vägar och stor chans för kantvind. Någon kommer att förlora Touren redan där, men vem?

Jag backar när det gäller analkondylomen. Det önskar jag inte ens min styvmor.
Hoppas att din känsla blir verklighet. Ser helst att Evans, Hesjedal eller Purito tar hem GC:n. Den som lever får se.
Citera
2013-06-27, 16:59
Medlem
motvalls avatar
Kul med en egen tråd för Touren, känns som det var på tiden!

Satt och tittade på banprofilerna. Årets sträckning är ju lite udda. Inte det traditionella med först en massa slätter/kantvind/klungspurter följt av ett par dagar i Alper/Pyrenéerna, så en mellandel med kullar för att så bli berg igen och slutligen Paris.

De där Korsikaetapperna verkar inte enkla, men det finns många etapper med lite kullar/småberg. Känns nästan lite Girot över årets upplaga.

Nog måste detta ställa till det för en hel del åkare?
Citera
2013-06-27, 17:11
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ja vilken dröm om Froome gör bort sig tidigt så han får jaga sen. Men oavsett det, så tror jag att Korsikaetapperna kan bli grymt roliga. Inte lång tid kvar nu!!
Citera
2013-06-27, 18:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
Ja vilken dröm om Froome gör bort sig tidigt så han får jaga sen. Men oavsett det, så tror jag att Korsikaetapperna kan bli grymt roliga. Inte lång tid kvar nu!!

Jag kan inte minnas att han har blivit riktigt utmanad utför eller i ett tekniskt svårt parti. Jag ser också fram emot utförskörningen efter Alp d'Huez. Den ska vara riktigt knepig, bland annat har Tony Martin gnällt lite om att den är farlig. Det vore kul om någon försöker där. Jag tror det kan stressa Sky.

Jo, förresten. Nibali tog ju honom utför på Tirreno-Adriatico. Jag tror den möjligheten finns igen.
Citera
2013-06-27, 18:14
Bannlyst
Jag vill fördjupa mig lite i cykelsporten. Kan ingenting. Var ska jag börja?
Citera
2013-06-27, 18:52
Medlem
Plockat ut mitt stall för vår tävling och kollar in lagpresentationen. Det drar ihop sig till Touren
Citera
2013-06-27, 20:30
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Jag vill fördjupa mig lite i cykelsporten. Kan ingenting. Var ska jag börja?

Skrev lite här:
https://www.flashback.org/sp43890141

Det bästa sättet är nog att kolla på loppen och lyssna på kommentatorerna. Svårast med att läras sig sporten är att fatta det taktiska spelet; komplexiteten mellan lagsport och individuell sport. För det måste man se lopp.
Citera
2013-06-27, 21:25
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Sorry.

Mitt tips är att Cadel Evans förlorar Touren på Korsika.
Citera
2013-06-27, 21:59
Medlem
ruckaalis avatar
* Fredrik Kessiakoff i solglasögon på lagpresentationen
* Vacchi/Adamsson verkar taggade
* Förhoppningsvis slagkraftigt lag på Velogames
* Öl och snus inhandlat till helgens etapper på Korsika

Nu är man redo med andra ord.
Citera
2013-06-27, 22:43
Medlem
Markmags avatar
Känslan som alltid slår in vid denna tidpunkt år efter år börjar komma nu.. snart dags.
Citera
2013-06-28, 10:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
* Fredrik Kessiakoff i solglasögon på lagpresentationen
* Vacchi/Adamsson verkar taggade
* Förhoppningsvis slagkraftigt lag på Velogames
* Öl och snus inhandlat till helgens etapper på Korsika

Nu är man redo med andra ord.

Så okultiverat...suck.

En annan ska springa runt på stan idag och leta efter korsikansk getost, korsikansk marmelad och sedan kastanjepuré som jag baka en kaka på.

Provence är sedan enkelt. Det finns massvis av vinsorter och det går att slänga ihop något med provencalska kryddor.

Normandie är också enkelt, det blir cider eller calvados.

Så långt har jag kommit i planeringen.
Senast redigerad av mishima 2013-06-28 kl. 10:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in