2013-06-20, 08:34
Medlem
Tooheyss avatar
Jag tippar på Göteborg taxi dom som har plagierat Taxi Göteborg och blivit hotade med vite om dom inte ändrade namn och logga.
Citera
2013-06-20, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Att de fuskar med priserna är inte ok, men om de fuskar för att undvika skatt stödjer jag dem. Jag gör själv allt för att komma undan skatten så långt som det går. Statens stöld skall bekämpas.
Att komma undan skatt drabbar alla även dig själv med sämre välfärd !
Citera
2013-06-20, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
Jag tippar på Göteborg taxi dom som har plagierat Taxi Göteborg och blivit hotade med vite om dom inte ändrade namn och logga.
Mycket troligt det är detta bolag som länge försökt tjäna pengar på att manipulera namnet o vända på orden i bolaget/sk. Göteborg Taxi/ och vägrar ändra sig efter domstolsbeslut tar vite men har inga pengar ,!
Senast redigerad av zenit99 2013-06-20 kl. 09:23. Anledning: Komplement
Citera
2013-06-20, 09:30
Medlem
TheShapes avatar
Ställer mig delad. Samtidigt som jag tycker att det är svinigt att manipulera mätarna så åker jag i princip aldrig taxi "rent". Kan faktiskt inte komma ihåg en enda gång där ens ett etablerat bolag i Göteborg har nekat nån hundring i handen, istället för att låta mätaren gå. Moralen är alltså sisådär inom taxikulturen, men samtidigt så stödjer jag den bara för att spara hundringen själv.
Citera
2013-06-20, 09:41
Medlem
Kan vara VIP taxi.
Dom har två olika "system" av bilar.
"Röda" och "blå" bilar.
Då är det inte kulör på lacken som avses.
Det handlar om beställningssystemet och vad jag har förstått månadstaxa.
Dom blå bilarna är med i beställningssystemet. Får alla körningar från växel/datorn.
På Landvetter står dom i raderna för förbeställda bilar.
Dom andra "röda" står vid magasinet och väntar på tur att få köra fram och hämta spontanåkande gäster från flyget. Dvs. Ej förbeställda.

Dom tar ett högre pris för resan till city, hotellet eller vart du nu ska.
Förbeställda trafik är till 99% fastpris på VIP.

Jag tippar att det är dom sk röda bilarna som fuskar.
Citera
2013-06-20, 09:46
Medlem
kissanpaskas avatar
-Om någon har energin så kan man ju altid ringa transportstyrelsen och kolla vilket bolag som har just 7 bilar som nämns samtidigt så kan man fråga vem som äger bolagen mm tycker att bedragarna skall hängas ut och aldrig mer få en möjlighet att köra en taxi bil igen.
Citera
2013-06-20, 09:47
Medlem
Tooheyss avatar
På nyheterna på radion så sa en polis att dom avskyltade bilarna,skall se om jag har tid att svänga av vid flygplatsen när jag åker från jobbet och kolla om bilarna står kvar.
Citera
2013-06-20, 11:00
Medlem
Tydligen har polisen plockat av skyltarna på ett antal sverigetaxibilar från Borås.
Citera
2013-06-20, 11:08
Medlem
Garanterat GÖTEBORG TAXI, inte Taxi Göteborg utan bilarna som efterliknar dem.
Citera
2013-06-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse15
Tydligen har polisen plockat av skyltarna på ett antal sverigetaxibilar från Borås.

Det vill säga Taxi Borås. Saxat från Taxi Borås hemsida: "Taxi Borås är nu delägare i den nationella taxikedjan SVERIGETAXI och vi kan därmed erbjuda våra kunder rikstäckande service och smarta lösningar för beställning och betalning."

Om det nu är riktigt är det tråkigt att droskägare i ett så gammalt och etablerat bolag fuskar.
Citera
2013-06-20, 12:36
Medlem
Nyheter24s avatar
Kan man något sett se att taxametern är fixad och hur går man till väga om man misstänker det, ska man ringa polisen? Åker man taxi ofta borde man märka priskillnaden.
Citera
2013-06-20, 13:39
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Kan man något sett se att taxametern är fixad och hur går man till väga om man misstänker det, ska man ringa polisen? Åker man taxi ofta borde man märka priskillnaden.

Är ju bara att multiplicera körd sträcka och använd tid + startavgiften med vad som står i prinsinfon i taxins ruta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in