Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-19, 14:54
Medlem
Hej!

Datorn är bara nån månad gammal (en i3a med 6GB ram) och har fungerat helt felfritt tills en dag. Jag fick med en prenumeration på MacAfees antivirus+brandvägg vid köpet. När prenumerationen gick ut så avinstallerade jag MacAfee och den avinstallationen var brutal. Tog en evighet att få igång avinstallationsprogrammet och avinstallationen tog lika länge. När jag till slut var klar så installerade jag Zone Alarms antivirus+brandvägg. Och efter det så ville Windows installera nya uppdateringar. Efter den hade installerat dem så ville den göra det igen.

Och ända sen dess har datorn varit seg som sirap vid kallstarter. Spelar ingen roll om jag startar webbläsaren eller sätter på en video. Det tar 30-60 sekunder innan programmet/videoklippet startar. Sen när man väl gjort det en gång så drar webbläsaren eller mediaspelaren igång på 1-2 sekunder. Men det räcker med så lite som att datorn hamnar i viloläge för att uppstarten av programmen ska bli sega som sirap.

Nyss så ville datorn uppdatera/flasha bios och jag gjorde det men problemet kvarstår. En virussökning gav inga resultat heller. Och i aktivitetshanteraren ser jag inget som slukar processorkraft eller käkar minne. Och datorns temperatur är låg.

Vad göra? Vill verkligen testa allt innan jag lämnar in den på reparation.

Tack på förhand!
/im86
Citera
2013-06-19, 15:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Om den ville installera något på eget bevåg handlar det nog om skadlig kod.
Citera
2013-06-19, 16:57
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmemoriam1986
Hej!
...... Vad göra? Vill verkligen testa allt innan jag lämnar in den på reparation.

Tack på förhand!
/im86
Fabriksåterställning, läs manualen. Är det samma efteråt så har du hårdvarufel, lämna in den på garantiservice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in