2013-06-18, 15:36
Medlem
le-chefs avatar
Fick brev idag också någon som fått än eller dröjer det för alla?
Citera
2013-06-18, 16:18
Medlem
Spreztozcs avatar
Även jag har blivit drabbad av dessa parasiter. Har inte fått några slantar ännu, så återstår att se hur stor summa man blivit av med.
Citera
2013-06-18, 16:22
Medlem
Vurte3Ns avatar
Känns ju nästan lite som julafton detta.

Vore kul och höra vad folk får tillbaks sen, jag tippar på att jag får 17 kronor tillbaks
Citera
2013-06-18, 16:32
Medlem
tryffs avatar
Jag fick också brev idag. Spelar bara MTT 20-50kr....samt sit-and-go dubblar 20-50kr. Fick 97kr när jag loggade in på min klient. hatten av att de försöker se vilka som drabbats och faktiskt betalar tillbaka.
Citera
2013-06-18, 16:35
Medlem
Fått brev men inga pengar än?
Citera
2013-06-18, 16:44
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Jag fick också brev idag. Spelar bara MTT 20-50kr....samt sit-and-go dubblar 20-50kr. Fick 97kr när jag loggade in på min klient. hatten av att de försöker se vilka som drabbats och faktiskt betalar tillbaka.

De gör dom faktiskt riktigt bra när dom får mkt kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av d3lux
Fått brev men inga pengar än?

De kommer trilla in under veckan
Citera
2013-06-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Inte en aning faktiskt, men de lär väl vara ganska avancerat?

Jag är också drabbad var tvungen att skicka över morsan då jag sitter på jobbet (ja hon har nyckel hem till mig) Hoppas de har tagit 35lax av mig

En förutsättning för att inte "fastna direkt" är att inte använda programvara hämtad från nätet utan att skriva den helt själv så att inte processerna blir så lätta att känna igen för säkerhetsdelen av pokerklienten.
Citera
2013-06-18, 17:12
Medlem
Denoms avatar
Intressant, får se hur mycket jag får (om jag får något). Jag förstår bara inte varför de inte vill lämna ut alias?
Citera
2013-06-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryff

Men det är förjävligt att de ger sig själva monopol på att räkna ut summan för varje person. Genom att vägra att lämna ut fuskarna pokeralias omöjliggör man oberoende kontroller.

Svenska Spel hittade inte dessa fuskare själva och jag bedömer att det är en väsentlig risk att beräkningarna inte är 100% korrekta.
Citera
2013-06-18, 17:17
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Men det är förjävligt att de ger sig själva monopol på att räkna ut summan för varje person. Genom att vägra att lämna ut fuskarna pokeralias omöjliggör man oberoende kontroller.

Svenska Spel hittade inte dessa fuskare själva och jag bedömer att det är en väsentlig risk att beräkningarna inte är 100% korrekta.

är de 80-90 % korrekta så får man vara nöjd.
Citera
2013-06-18, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Intressant, får se hur mycket jag får (om jag får något). Jag förstår bara inte varför de inte vill lämna ut alias?

Därför att det är deras policy att aldrig lämna ut alias i såna här lägen. De lutar sig mot sin policy och skiter i att eventuell "sekretess" har spelat ut sin roll för länge sedan eftersom fuskarnas namn finns att läsa i de officiella häktningsdokumenten.

Förhoppningsvis kommer inte aliasen att sektressbeläggas i FUP'en som borde komma i höst när de blir åtalade.

Aliasen behöver komma fram i det offentliga ljuset av minst två anledningar.

1) För att det ska gå att göra oberoende beräkningar av hur stor skada var och en har lidit
2) För att lättare identifiera de parametrar som utmärker "botar" så att framtida "botar" förhoppningsvis hittas snabbare/lättare i framtiden. Jag litar inte ett SKIT på att Svenska Spel har förbättrat sitt säkerhetsarbete tillräckligt mycket för att alla ska vara säkra.
Citera
2013-06-18, 17:34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Därför att det är deras policy att aldrig lämna ut alias i såna här lägen. De lutar sig mot sin policy och skiter i att eventuell "sekretess" har spelat ut sin roll för länge sedan eftersom fuskarnas namn finns att läsa i de officiella häktningsdokumenten.

Förhoppningsvis kommer inte aliasen att sektressbeläggas i FUP'en som borde komma i höst när de blir åtalade.

Aliasen behöver komma fram i det offentliga ljuset av minst två anledningar.

1) För att det ska gå att göra oberoende beräkningar av hur stor skada var och en har lidit
2) För att lättare identifiera de parametrar som utmärker "botar" så att framtida "botar" förhoppningsvis hittas snabbare/lättare i framtiden. Jag litar inte ett SKIT på att Svenska Spel har förbättrat sitt säkerhetsarbete tillräckligt mycket för att alla ska vara säkra.
Ja precis. Enda anledningen till att Svenska Spels policy försöker hemlighålla essentiell information är för att de ska kunna skydda sig själva, inte för att de bryr sig ett dugg om att skydda spelarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in