2013-06-25, 18:07
Medlem
wtfhappends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Så du menar att de som sitter på 5-10 kr nivån skulle vara betydligt bättre pokerspelare än de på 0.5-1 kr nivån? Knappast, det är bara idioter med mer pengar att förlora.
Jag vet, för jag har spelat på bägge nivåerna...

TROLL!!!!!
Citera
2013-06-25, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wtfhappend
TROLL!!!!!

Troll my ass...
Det är inte nämnvärt bättre pokerspelare på de högre nivåerna, bara idioter med mer pengar till sitt förfogande. Pengar som de förmodligen har fått från annat håll än poker.
Men tro på vad fan du vill, jag skrattar gott åt alla puckon som tror att de kommer att tjäna storkovan på poker. Bästa exemplet på det är ju easy_dan, som istället för att spela och fortsätta vinna sitter här och modererar. GRATIS dessutom...

Nu ska jag på semester, fortsätt lira på Svenska STÖLD nu när ni har fått några kronor tillbaks.
Det blir säkert bra det...
Citera
2013-06-25, 18:55
Medlem
hundranittiofyras avatar
YES!!!..... 4kr tillbaka
Citera
2013-06-25, 19:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det är inte nämnvärt bättre pokerspelare på de högre nivåerna, bara idioter med mer pengar till sitt förfogande. Pengar som de förmodligen har fått från annat håll än poker.

Det är nämnvärd skillnad på hur bra folk är över olika nivåer, framför allt hur bra genomsnittsspelaren är vilket är vad som kommer avgöra hur mycket man kan förväntas vinna.

Citat:
Men tro på vad fan du vill, jag skrattar gott åt alla puckon som tror att de kommer att tjäna storkovan på poker. Bästa exemplet på det är ju easy_dan, som istället för att spela och fortsätta vinna sitter här och modererar. GRATIS dessutom...

Vad har det med sakfrågan att göra? vad du tycker om pokerspelare eller om att folk har en hobby är väl knappast relevant. Bara belyser att du inte kan besvara enkla frågor som ställs och bevisligen drivs av hat för dina 1000 kr du spelade bort. Varje påstående du har kommit med har motbesvarats medan du inte lyckats besvara en en enda följdfråga, men fortsätt du att göra bort dig personligen finner jag det oerhört roande och jag verkar inte ensam.
Citera
2013-06-26, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är nämnvärd skillnad på hur bra folk är över olika nivåer, framför allt hur bra genomsnittsspelaren är vilket är vad som kommer avgöra hur mycket man kan förväntas vinna.

Vad har det med sakfrågan att göra? vad du tycker om pokerspelare eller om att folk har en hobby är väl knappast relevant. Bara belyser att du inte kan besvara enkla frågor som ställs och bevisligen drivs av hat för dina 1000 kr du spelade bort. Varje påstående du har kommit med har motbesvarats medan du inte lyckats besvara en en enda följdfråga, men fortsätt du att göra bort dig personligen finner jag det oerhört roande och jag verkar inte ensam.

Har du dåligt självförtroende eftersom du känner dig tvungen att påpeka att du inte verkar vara ensam?
Ja det är EN person som håller med dig, GRATTIS...

Så det är nämnvärd skillnad på hur bra folk är över olika nivåer? Så om du går jämt upp på en nivå (över en längre tidsperiod) så kommer du garanterat att plussa på nivån under?
I så fall så borde ju alla som går jämt ut eller marginellt bättre gå ner en nivå och plussa garanterat.
Alla skulle alltså vara vinnare (när folk har gått ner en nivå) utom på den lägsta nivån där det skulle krylla av losers...

Du har rätt i en sak dock, vad jag tycker om pokerspelare eller om att folk har en hobby är inte relevant i denna tråd. Så därför tänker jag inte skriva mer om det, dessutom har jag bättre saker för mig nu när jag är på semester än att tjafsa med dig som inte ens kan förstå skriven text.
Men, om du verkligen hade tjänat bra på poker så finns det inte en chans att du hellre hade suttit här varje dag (arbetslös månne? ) som oavlönad moderator.
Du hade fortsatt spela, skulle det kärva lite för dig så är det ju bara att gå ner en eller flera nivåer så vinner du ju garanterat...

Så till topic. Varje påstående som jag har gjort har motbevisats?
Haha, du kan inte bevisa ett jäkla skit då du, lika lite som jag, har några fakta på bordet.
Allt du har är ditt sunda förnuft, och det ger jag inte mycket för...
Senast redigerad av Antialles 2013-06-26 kl. 15:33.
Citera
2013-06-26, 16:29
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Har du dåligt självförtroende eftersom du känner dig tvungen att påpeka att du inte verkar vara ensam?
Ja det är EN person som håller med dig, GRATTIS...

Jag har ingen aning om jag håller med eller inte eftersom jag hittills knappast har sett något som har relevans till tråden i dina inlägg. Den enda gången jag sett dej närma dej trådens ämne med någon form av påtagliga argument visar du upp en närmast magnifik brist på kunskap.

Men det förhindrar ju inte att du skulle kunna ha blivit illa behandlad av Svenska Spel och Polisen.

Om din polisanmälan, för vad det nu var, visade upp samma substanslöshet och irrelevans som dina inlägg här så kan jag förstå om den hamnade under "ingen åtgärd" ganska omgående.
Citera
2013-06-26, 16:49
Medlem
Det är inte utan att jag håller med om din slutsats...
Citera
2013-06-26, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Jag har ingen aning om jag håller med eller inte eftersom jag hittills knappast har sett något som har relevans till tråden i dina inlägg. Den enda gången jag sett dej närma dej trådens ämne med någon form av påtagliga argument visar du upp en närmast magnifik brist på kunskap.

Men det förhindrar ju inte att du skulle kunna ha blivit illa behandlad av Svenska Spel och Polisen.

Om din polisanmälan, för vad det nu var, visade upp samma substanslöshet och irrelevans som dina inlägg här så kan jag förstå om den hamnade under "ingen åtgärd" ganska omgående.

För att göra en väldigt lång historia kort så hade jag en fotbollsmatch helgarderad, alltså 1X2, men ändå så förlorade jag på den eftersom Svenska STÖLD som enda spelbolag i hela världen räknar handskakning mellan spelare (matchen avbröts efter cirka en timme pga vattensjuk plan) som bevis på att matchen är färdigspelad...
Fanns inget förbund eller "dylikt" som fastställde något officiellt utan Svenska STÖLD gjorde sin egen tolkning som man sen försökte få det som officiellt slutresultat.
Jag blev blåst på betydligt mer pengar än tusen kronor, men eftersom man ju bara får satsa tusen kronor på singlar på Svenska STÖLD så ville jag inte skriva det. Exakt hur mycket spelar ingen roll, men tillräckligt för att fortfarande vara bitter på skitstövlarna.
Finns andra historier om hur svinaktigt Svenska STÖLD agerar, men det blir för mycket offtopic här.
Kolla på deras eget forum, det brukar dyka upp bisarra historier med jämna mellanrum.

Om jag visar magnifik brist på kunskap när det gäller poker låter jag vara osagt.
Men det är INTE JAG som...

Som har blivit blåst av 5050 poker.
Blivit blåst av några botar och nu är tacksam för att jag har fått några ören in på kontot.
Blivit blåst av Full Tilt poker.
Blivit blåst av andra skojare.
Och till sist, till skillnad från många idioter som påstår sig kunna mycket om poker så har jag aldrig trott att det sitter samma spelare vid varje finalbord...
Senast redigerad av Antialles 2013-06-26 kl. 18:12.
Citera
2013-06-26, 21:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Så det är nämnvärd skillnad på hur bra folk är över olika nivåer?

Ja

Citat:
Så om du går jämt upp på en nivå (över en längre tidsperiod) så kommer du garanterat att plussa på nivån under?

Finns iofs små variationer mellan nivåerna men förutsatt att du spelar lika motiverat osv osv så ja, eller ja garantier kan man ju aldrig ge men spelaren skulle förväntas vinna.

Citat:
I så fall så borde ju alla som går jämt ut eller marginellt bättre gå ner en nivå och plussa garanterat.
Alla skulle alltså vara vinnare (när folk har gått ner en nivå) utom på den lägsta nivån där det skulle krylla av losers...

Nej nu tänker du inte särskilt logiskt, om en mängd bra spelare skulle byta nivå skulle ju vinnarna på nivån under få svårare att vinna då motståndet förändras.

Men jag saknar fortfarande förståelse för var du får dina siffror ifrån, för inte har du väl slumpmässigt bara tagit dom ur luften? även om det verkar så.

Citat:
Men, om du verkligen hade tjänat bra på poker så finns det inte en chans att du hellre hade suttit här varje dag (arbetslös månne? ) som oavlönad moderator.
Du hade fortsatt spela, skulle det kärva lite för dig så är det ju bara att gå ner en eller flera nivåer så vinner du ju garanterat...

Så vinner man på poker gör man inget annat än o spela poker dygnet runt och aldrig gör något annat? gäller det om man jobbar med?

Citat:
Så till topic. Varje påstående som jag har gjort har motbevisats?
Haha, du kan inte bevisa ett jäkla skit då du, lika lite som jag, har några fakta på bordet.
Allt du har är ditt sunda förnuft, och det ger jag inte mycket för...

Ok, varje påstående du har kommit med har påpekats vara obetydligt och irrelevant, motiverat av hat snarare än någon form av kunskap. Inga argument som använts mot dig har bemöts med relevans eller kunskap.
Citera
2013-06-26, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja

Finns iofs små variationer mellan nivåerna men förutsatt att du spelar lika motiverat osv osv så ja, eller ja garantier kan man ju aldrig ge men spelaren skulle förväntas vinna.

Nej nu tänker du inte särskilt logiskt, om en mängd bra spelare skulle byta nivå skulle ju vinnarna på nivån under få svårare att vinna då motståndet förändras.

Men jag saknar fortfarande förståelse för var du får dina siffror ifrån, för inte har du väl slumpmässigt bara tagit dom ur luften? även om det verkar så.

Så vinner man på poker gör man inget annat än o spela poker dygnet runt och aldrig gör något annat? gäller det om man jobbar med?

Ok, varje påstående du har kommit med har påpekats vara obetydligt och irrelevant, motiverat av hat snarare än någon form av kunskap. Inga argument som använts mot dig har bemöts med relevans eller kunskap.

Det är du som inte tänker speciellt logiskt. Om det verkligen var en sån skillnad mellan nivåerna så skulle de flesta flytta neråt tills nästan alla låg och harvade på lägsta nivån. Några skulle förstås flytta uppåt, men den största flytten skulle helt klart ske neråt. Alla nivåer ovanför den lägsta skulle bli extremt glesbefolkade.
Därmed inte sagt att det skiljer ingenting mellan nivåerna, men tämligen marginellt. Jag har själv spelat både på höga och låga nivåer, ungefär samma skit förutom att folk har mindre respekt för pengar på den högre nivån.
Så är det, sen kan du och alla pokerdrömmare hävda vad fan ni vill. De flesta vill inte få sin illusion krossad utan vill fortsätta tro att en dag blir man så pass bra att det ljuva livet väntar runt hörnet...

"Så vinner man på poker gör man inget annat än o spela poker dygnet runt och aldrig gör något annat? gäller det om man jobbar med?"

Nej, men du tycks ju inte jobba utan du sitter här och modererar GRATIS. En jäkla skillnad, såvida inte du har vunnit sådana enorma summor att du nu på heltid kan ägna dig åt din hobby.
Vilket alltså verkar att vara moderator här...

By the way, har du hört om Lotteriinspektionens senaste påhitt?
Förhoppningsvis kommer det att öppna folks ögon för vilket jävla skit Lotteriinspektionen är och vad deras enda egentliga uppgift är...
Citera
2013-06-27, 03:36
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Det är du som inte tänker speciellt logiskt. Om det verkligen var en sån skillnad mellan nivåerna så skulle de flesta flytta neråt tills nästan alla låg och harvade på lägsta nivån. Några skulle förstås flytta uppåt, men den största flytten skulle helt klart ske neråt. Alla nivåer ovanför den lägsta skulle bli extremt glesbefolkade.

Där är det väl lite förväntat värde som gäller. Hur bra du än är så är det svårt att göra mer än några hundralappar i timmen på lägstanivån. Rimligtvis sjunker din winrate för varje nivå men summorna som spelas ökar. Någonstans på vägen så blir dina vinster lägre eller alltför slumpartade för att vara bekväma. Därför finns det spelare för alla nivåer.

När man nu ser på de här botarna - för att återvända till trådens ämne - så verkar de ha spelat på exakt samma sätt hela tiden. De verkar varken ha lärt sej av sina misstag eller något om sina motståndare. Även om spelarna bara blir "10%" bättre per nivå så borde de ganska tidigt i nivåerna ha nått sitt vinstmaximum.

Citat:
By the way, har du hört om Lotteriinspektionens senaste påhitt?
Förhoppningsvis kommer det att öppna folks ögon för vilket jävla skit Lotteriinspektionen är och vad deras enda egentliga uppgift är...

Nja, nu ser väl lagstiftningen faktiskt ut så. Det händer ju nån gång då och då i IT-sammanhang att lagstiftningen inte alls hänger med i teknikutvecklingen. I det här fallet så tycker jag att LI skulle ha sagt att detta är inte ett fall som egentligen har med det som lagen ska hantera och lämnat det till den lagstiftande församlingen. Nu ska väl det enligt spelets regler testas i ett rättsfall innan man kan skicka det till den lagstiftande församlingen för att uppdateras till dagens samhälle.
Citera
2013-06-27, 06:54
Medlem
Citat:
För att göra en väldigt lång historia kort så hade jag en fotbollsmatch helgarderad, alltså 1X2, men ändå så förlorade jag på den eftersom Svenska STÖLD som enda spelbolag i hela världen räknar handskakning mellan spelare (matchen avbröts efter cirka en timme pga vattensjuk plan) som bevis på att matchen är färdigspelad...

Jag förstår inte. De fastställde ett slutresultat men du vann inte? Vad fastställde de för slutresultat då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in