Flashback bygger pepparkakshus!
2013-06-15, 19:17
Medlem
Jag skulle stänga av min dator iförrgår för installation av Windows Update.
Så gjorde jag som jag alltid gjort innan, jag går in på Windows update fliken i åtgärdscenter och bockar i alla uppdateringar den kan installera och inte bara det få som automatiskt är i bockade.

När jag installerat dem så startar datorn som vanligt fram till innan windows inloggningsskärm, där det står "Windows Uppdatering Var god stäng inte av datorn installerar 3 av 8...".
Så jag väntade med att stänga av datorn... i ETT DYGN stod datorn så, så jag tvångs-startade om den och ville få igång den, då den kom ända fram till inloggningsskärmen och jag skrev in alla uppgifter. Då står den och tuggar utan något resultat... Den vill alltså inte starta i normalt läge...

Just nu sitter jag på Felsäkertläge med Nätverk och kom in direkt. Finns det något annat att göra än att formatera om den/återställa den etc?

Är tacksam för svar!
2013-06-15, 19:32
Medlem
Ja , använd dig av den återställnings punkt som Windows automatiskt alltid skapar innan updateringar genomförs .

Det SKA återställa datorn till det tillstånd datorn var i innan du startade updaterings proceduren .
2013-06-15, 19:33
Bannlyst
Har upplevt samma sak tvångstartade om burken och rätt som vad det var så gick uppdateringen igenom!

I värsta fall så får du väl ominstallera OS!
2013-06-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Ja , använd dig av den återställnings punkt som Windows automatiskt alltid skapar innan updateringar genomförs .

Det SKA återställa datorn till det tillstånd datorn var i innan du startade updaterings proceduren .

Vet du vart man hittar den här återställningsfilen? Datorn vägrar nämligen att gå tillbaka till den förra uppdateringen och står bara och tuggar på "välkommen"
2013-06-15, 19:50
Medlem
Om du har W 7 så gäller följande : Kontroll panelen - återställning- klicka på nästa , välj efter datum .

Felsäkert läge är idealet att göra denna åtgärd i , men det går bra med "vanligt" läge också .
2013-06-15, 19:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Varför korspostar? -> https://www.flashback.org/sp43917440

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här