2013-06-15, 10:37
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det är väl irländska "asfaltsläggare" som ser en ny säsong i Sverige. Vidrigare pack får man leta efter. De får de finska zigenarna att framstå som ett smärre irritationsobjekt.

Problemet är att de är rätt tuffa och drar sig inte för slagsmål vilket gör att ingen gör något. Det är lätt att misshandla en random neger men de här är det hittills ingen som vågat sig på. T.o.m polisen gör ingenting.

Japp irländska ziggenare är bland de värsta packet på jorden! De drar sig inte för att använda vapen när de slåss mycket knivar och skit! Nae skottpengar borde de va på sånadäringa!
Citera
2013-06-15, 10:44
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Någon som har bilder på den aktuella ohyran? Det vore enklare att bedöma problemets omfattning om man kan få se skadans omfattning.

Vi är många som är intresserade av nytagna bilder från området. Ännu mer välkommet vore rörliga bilder.

Finns det någon FB:are, boende i Stockholmsområdet, som kan tänka sig att göra en insats som fotograf eller videofilmare?

Gärna videofilm med ljud också - om möjligt alltså.

Om ni fotar eller filmar på egen hand i området så kanske ni bör tänka på att använda zoom-funktionen.
Citera
2013-06-15, 11:00
Medlem
Skotarns avatar
Helt klart handlar det om berikare, ingen av kvällsblaskorna skriver om det ju
Citera
2013-06-15, 11:07
Medlem
Francisco-Francos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantean
Jag förstår inte varför folk tycker zigenarna är otäcka. En kort jämförelse, för att sätta saker i perspektiv.

Tiggande zigenare:
Tar socialbidrag - NEJ
Har råd med mat och hyra - NEJ
Väljer ändå att råna för att få respekt - NEJ
Skyller allt på svennar - NEJ
Tigger - JA

Kriminell arab:
Tar socialbidrag - JA
Har råd med mat och hyra - JA
Väljer ändå att råna för att få respekt - JA
Skyller allt på svennar - JA
Tigger - NEJ

Slutsats: Hellre ett läger med zigenare på parkeringsplatsen än en arabisk soc-familj i huset.

Arbetar extra på ett byggvaruhus och kommer ofta i kontakt med zigenarna, de så kallade pavees, då de ska handla på vår drive-in. De är djupt hatade av alla på arbetsplatsen. De snor hela tiden, varje dag, virke, sten, makadam, verktyg med mera. Allt de kommer över försöker de sno. När vi kommer på dem så försöker de starta slagsmål och börjar gapa.

De kanske inte rånar så mycket men de snor hela tiden och slåss. Det kan du ju lägga till som negativt tycker jag allt

Edit; För det var väl irländska zigenare som hade flyttat in på parkeringsplatsen? Annars tar jag tillbaka det då det i regel är dessa som åstadkommer ovanstående.
Citera
2013-06-15, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Förstår inte problemet? Häv bort packet från parkeringen bara? Vadfan har vi polisen till egentligen.

Ska dra upp en husvagn och bosätta mig på Reinfeldts parkingsplats tills han flyttar så jag kan ta bostaden.

Det där vore fan något. Om vi gick ihop och betalade dessa utsatta för att flytta till Rosenbad. Man kan tänka sig hur länge de fick stanna och vad media hade sagt om det.
Citera
2013-06-15, 12:02
Medlem
Detta har eskalerat under den senaste tiden.

Såhär såg det ut för någon vecka sedan:
http://i.imgur.com/cyuuMph.jpg

Detta är alltså en parkering som till vardags används av arbetande runt omkring. Enligt kollegor så stod en vakt och sa att man fick stå där på egen risk.

Jag kan bekräfta att polisen har varit där på besök.

Hur läget är idag vet jag faktiskt inte.
Men det är förbannat att polisen inte gör sitt jobb.
Citera
2013-06-15, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane

Detta är alltså en parkering som till vardags används av arbetande runt omkring. Enligt kollegor så stod en vakt och sa att man fick stå där på egen risk.

Är det Kista Alléväg det snackas om ? Bodde där som student i ett år, men jag var tvungen att flytta för att "husen" (egentligen bunker-liknande saker) skulle raseras :S

Jag bor i Kista, men har inte varit runt Alléväg på några år, men när jag bodde där så var det riktigt mysigt och lugnt runt 2007-2008.
Citera
2013-06-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Är det Kista Alléväg det snackas om ? Bodde där som student i ett år, men jag var tvungen att flytta för att "husen" (egentligen bunker-liknande saker) skulle raseras :S

Jag bor i Kista, men har inte varit runt Alléväg på några år, men när jag bodde där så var det riktigt mysigt och lugnt runt 2007-2008.

Det är parkeringen mellan Allévägen och Oddegatan. Husen verkar dock stå kvar.
Citera
2013-06-15, 12:12
Medlem
itsallalies avatar
Irländarna är värre än de zigenare vi har varit vana vid.

Enligt min mening, ur jobb synpunkt, är irländarna värre att ha göra med. De är mer påstridiga och vid irritation tar fortare till våld. Jag tror att så fort någon i uniform visar sig då intar de krigstillstånd, "är det fajtas ni vill" stuket.

Man står och tjafsar med zigenare en stund, polisen kommer man skriker lite högre sen tröttnar alla och åker.

Zigenarna vi alltid har dragits med här, väljer att stå och argumentera och skrika om anmälan hit och dit. De andra har inte insett att man kan anmäla någon än, men de kommer nog dit också så småning om..

Om vi sedan talar om vem som skiter ned mest.. ja tror fan nog irländarna är strået vassare där med, och då vet de flesta vilket återvinningstation zigenare lämnar efter sig.

Och ja, det är ganska lika folket i "snatch" (grymt bra film förövrigt)
Citera
2013-06-15, 12:12
Medlem
NeroX90s avatar
Jag har många många gånger tidigare skrivit att dagens Sverige gör mig mörkrädd. Här är ytterligare ett perfekt exempel.

Vad tusan är det för prioritering att föra bort de som SKA vara där när dom som INTE ska vara där får vara kvar.

Fullkomlig skandal.
Citera
2013-06-15, 12:17
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RachelZane

Hade det vart svenska hemlösa då skulle dom köra in med hjullastare och röja undan,
Det har man sett i bla i kungens kurva och flaten mfl ställen,

Men nu är det folk som har rasist kortet i bakfickan och en stor summa att hämta från DO,
Varför ska vi ens ha en polis kår om dom inte ens kan utföra sitt arbete,

Är säkert dom smutsiga jävlarna som sitter överallt på dag tid

Önskar att svenska medborgargardet tar itu med dessa
Citera
2013-06-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fetjävel
dom bor på parkering bakom uni vid nybyggnaden i bilar.

ca 25-35 stycken. dom tigger snor och pantar burkar på hela uni området

-tiggeriet utförs utanför södra huset och tuben 6-7 stycken står med muggar eller sitter var 50 meter.

-snattandet består i att de unga flinka går runt o tar bärbara datorer och mobiltelefoner i bibban och vid studieplatser under trapphallarna. många studenter lämnar värdesaker när dom köper kaffe eller tar luft.

-burkandet består av att de går o rotar i ALLA papperskorgar med jämna mellanrum överallt. inklusive klassrummens papperskorgar.

Massor av studenter har blivit bestulna och det är helt uppenbart vilka det är som utför detta.

När ziggysarna var nya på området för ca 2 år sen gick dom aldrig in i huvudbyggnaderna eller klassrummen. Numera är dom frekvent inomhus och tigger överallt och snor allt dom kommer över.

Vid 7.20vardagar kan man se dom äta frukost som dom snott dagen innan på 7-11 i Ahuset och dricka kaffe o skratta på parkeringen.

reinfelts nya spännande sverige!

Hur vet jag allt detta? ( =) ) vart där ofta sista 5åren... jobb o annat

Hahaha detta är rätt åt akademikerna och de anti-vita lärarna som alltid finns i den där världen
Vissa straffar gud direkt... Andra senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in