2014-10-02, 21:03
  #349
Medlem
Ungefär i 30 års åldern. Ca 900k före skatt årligen. Arbetsgivaren betalar boendet, resorna och maten så jag har egentligen inga utgifter förrutom cigaretter och eventuella fritidsnöjen. Jag har ingen bostad eller bil för jag har ingen fast punkt i mitt liv. Något fast förhållande har jag ej haft på några år utan bara tillfälliga ragg, likaså börjar vännerna sina när man ses bara någon enstaka gång per år.

Jag tycker dock att livet rent allmänt är helt okej men jag gör stora uppoffringar för arbetsgivaren och då får jag betalt därefter. Men visst börjar jag sakna att ha en stabil tillvaro med att dagligen komma till ett hem och mötas upp av en kvinna man är förälskad i och förhoppningsvis barn.
__________________
Senast redigerad av gärningsman 2014-10-02 kl. 21:08.
Citera
2014-10-03, 18:20
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Ungefär i 30 års åldern. Ca 900k före skatt årligen. Arbetsgivaren betalar boendet, resorna och maten så jag har egentligen inga utgifter förrutom cigaretter och eventuella fritidsnöjen. Jag har ingen bostad eller bil för jag har ingen fast punkt i mitt liv. Något fast förhållande har jag ej haft på några år utan bara tillfälliga ragg, likaså börjar vännerna sina när man ses bara någon enstaka gång per år.

Jag tycker dock att livet rent allmänt är helt okej men jag gör stora uppoffringar för arbetsgivaren och då får jag betalt därefter. Men visst börjar jag sakna att ha en stabil tillvaro med att dagligen komma till ett hem och mötas upp av en kvinna man är förälskad i och förhoppningsvis barn.



Gratulerar! Inte illa att du lyckats nästan dubbla din lön på bara ett par månader!
Citera
2014-10-03, 18:21
  #351
Medlem
Räkor och anklever !
Citera
2014-10-03, 18:29
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teoo14
Räkor och anklever !

Helvette du läste inte heller det finstilta i kontraktet? När jag flyttade till Norge sa jag att jag ville ha 40 lax i lön, norrmän förstår sig inte på skämt så jag får 40 färska laxar varje månad, inte fan är dom rensade heller
Citera
2014-10-03, 20:45
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzination
Helvette du läste inte heller det finstilta i kontraktet? När jag flyttade till Norge sa jag att jag ville ha 40 lax i lön, norrmän förstår sig inte på skämt så jag får 40 färska laxar varje månad, inte fan är dom rensade heller

40 laxar? Fan vilket lyx! Jag får 20 st Alaska Pollock!
Citera
2014-10-03, 23:18
  #354
Medlem
Jag frågade förut om ni högavlönade flyger business class på långresor. Tidigare har jag bara uppgraderat till BC, men nu köpte jag min första BC biljett, 18 000kr T&R Hong Kong. Har väl egentligen inte riktigt lönen att spendera på denna nivå, men trött på att sitta som boskap på långflygningar. Har gått ner i lön nu och tjänar 67k/mån i grundlön, återstår att se vad bonusen blir.

Kul med sossarna som vill höja marginalskatten till 61% också, trodde dom skulle plocka bort värnskatten någon gång, istället blev det tvärtom. Ett jävla beskattande av medelklassen, de riktigt rika kommer man aldrig åt, de blir bara rikare..
Citera
2014-10-03, 23:34
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whey
Jag frågade förut om ni högavlönade flyger business class på långresor. Tidigare har jag bara uppgraderat till BC, men nu köpte jag min första BC biljett, 18 000kr T&R Hong Kong. Har väl egentligen inte riktigt lönen att spendera på denna nivå, men trött på att sitta som boskap på långflygningar. Har gått ner i lön nu och tjänar 67k/mån i grundlön, återstår att se vad bonusen blir.

Kul med sossarna som vill höja marginalskatten till 61% också, trodde dom skulle plocka bort värnskatten någon gång, istället blev det tvärtom. Ett jävla beskattande av medelklassen, de riktigt rika kommer man aldrig åt, de blir bara rikare..
Jag håller iofs med dig om att värnskatt är ett jäkla otyg, men du målar inte upp något riktigt bra sympaticase när du gnäller om att du inte kan unna dig att flyga business...
Citera
2014-10-04, 00:54
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Jag håller iofs med dig om att värnskatt är ett jäkla otyg, men du målar inte upp något riktigt bra sympaticase när du gnäller om att du inte kan unna dig att flyga business...

Haha, var inte ute efter att bygga ett sympati-case. Självklart kan landet välja att pomperipossa beskatta mig om de så vill, men då får de också tåla att mycket kompetens lämnar landet. Eller att kompetenta/välbetalda människor väljer att gå ner på deltid eftersom systemet premierar detta. Om dessa extra skattekronor vs människors förändringar i beteende, är bra för landet på lång sikt återstår.

Själv kom jag bara tillbaka för att jag fick ett kanon-kul jobb och det är bra för min karriär på lång sikt, fortsätter landet på detta spår blir alternativkostnaden tillslut för stor och troligtvis lämnar jag igen.
Citera
2014-10-04, 02:10
  #357
Medlem
Egen företagare inom skogsbruk.

Har 15 maskiner som går 24 timmar om dygnet, plockar ut ca 90 tusen i månaden innan skatt. kör självklart italiensk hingst (Lamborghini Aventador -2014). 24 år gammal bor i nybyggt 3 våningshus utanför stockckholm, självklart med 3 ports garage. Asfalterad uppfart är ett måste!. Ja det var lite om mig.. Svarar gärna på frågor om ni undrar något. WL
__________________
Senast redigerad av 144sx 2014-10-04 kl. 02:16.
Citera
2014-10-04, 02:38
  #358
Medlem
DaveGrohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 144sx
Egen företagare inom skogsbruk.

Har 15 maskiner som går 24 timmar om dygnet, plockar ut ca 90 tusen i månaden innan skatt. kör självklart italiensk hingst (Lamborghini Aventador -2014). 24 år gammal bor i nybyggt 3 våningshus utanför stockckholm, självklart med 3 ports garage. Asfalterad uppfart är ett måste!. Ja det var lite om mig.. Svarar gärna på frågor om ni undrar något. WL
Ljuger du lika mycket i verkligheten eller är det bara din hobby när du sitter vid datorn?
Citera
2014-10-04, 08:02
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whey
Haha, var inte ute efter att bygga ett sympati-case. Självklart kan landet välja att pomperipossa beskatta mig om de så vill, men då får de också tåla att mycket kompetens lämnar landet. Eller att kompetenta/välbetalda människor väljer att gå ner på deltid eftersom systemet premierar detta. Om dessa extra skattekronor vs människors förändringar i beteende, är bra för landet på lång sikt återstår.

Själv kom jag bara tillbaka för att jag fick ett kanon-kul jobb och det är bra för min karriär på lång sikt, fortsätter landet på detta spår blir alternativkostnaden tillslut för stor och troligtvis lämnar jag igen.
Jo, sossesörjan vid rodret lär väl inte premiera oss som faktiskt anstränger oss.
Men det har varit så så länge jag kan minnas. Jag har personal som rapporterar till mig både i Sverige och i USA. I Sverige tjänar jag ungefär 70% mer än min personal (brutto givetvis), i USA tjänar min närmast underställda lite mer än vad jag gör. Känns ju bra.
Citera
2014-10-04, 10:55
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whey
Jag frågade förut om ni högavlönade flyger business class på långresor. Tidigare har jag bara uppgraderat till BC, men nu köpte jag min första BC biljett, 18 000kr T&R Hong Kong. Har väl egentligen inte riktigt lönen att spendera på denna nivå, men trött på att sitta som boskap på långflygningar. Har gått ner i lön nu och tjänar 67k/mån i grundlön, återstår att se vad bonusen blir.

Kul med sossarna som vill höja marginalskatten till 61% också, trodde dom skulle plocka bort värnskatten någon gång, istället blev det tvärtom. Ett jävla beskattande av medelklassen, de riktigt rika kommer man aldrig åt, de blir bara rikare..

Jag gör det, mest för jag inte är ett big fan av resor i allmänhet och skall jag sitta 10+ timmar i ett flygplan sitter jag gärna mer bekvämt och slipper Conny och Ronny med flickvänner som är berusade och gormar redan när de går på planet (har hänt mig).

Det är klart att det kostar en del men jag brukar boka vid reor så för mig och frun blir skillnaden i biljettpris mellan ekonomi och business runt 15-20k totalt, och det känner jag att jag har råd med. Eftersom vi endast brukar göra en långresa om året är det inte direkt något som påverkar vår ekonomi, vi sparar en hel del så 15-20k mindre till sparkontot kan jag tåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in