Citat:
Ursprungligen postat av
Denkmal
Jag håller iofs med dig om att värnskatt är ett jäkla otyg, men du målar inte upp något riktigt bra sympaticase när du gnäller om att du inte kan unna dig att flyga business...
Haha, var inte ute efter att bygga ett sympati-case. Självklart kan landet välja att pomperipossa beskatta mig om de så vill, men då får de också tåla att mycket kompetens lämnar landet. Eller att kompetenta/välbetalda människor väljer att gå ner på deltid eftersom systemet premierar detta. Om dessa extra skattekronor vs människors förändringar i beteende, är bra för landet på lång sikt återstår.
Själv kom jag bara tillbaka för att jag fick ett kanon-kul jobb och det är bra för min karriär på lång sikt, fortsätter landet på detta spår blir alternativkostnaden tillslut för stor och troligtvis lämnar jag igen.