2013-06-14, 21:11
Medlem
ultrasunks avatar
verkar bra att det sitter i så pass länge
man får ta mini mini dos = billigt med.
Citera
2013-06-15, 00:10
Medlem
bongloards avatar
Påminner om min första spicekopp någonsin, det va Jamaican Gold. Höftade som vanligt ner i min pipa och tände på. Vaknade upp 30 minuter senare på golvet, hela påsen JG var tömd över datorbordet och nedanför på golvet.

Det jag upplevde var ett konstant loopande av en väldigt psykotisk metallåt som jag hade igång av nån anledning. Allt var svart och jag föll i en spiral medan jag tänkte "Är jag död? Tar det här slut? Vad händer med mig?"

Skrapade ihop allt och vägde för att se hur mycket jag rökt upp. 0,19g på en-två hittar, var inte svårt att samla ihop det jag spillt. Holkarna efter detta var endast på 0,03-0,05g för att göra mig riktigt snurrig.
Citera
2013-06-15, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autokinetisk
Men det finns inga vetenskapliga bevis på vad spice gör på lång sikt, vad är de ni inte förstår?
Jag förstår inte hur ni kan leka rysk roulett med era hjärnor, tänk till för fan.
Blir t.o.m. förbannad. DU vet inget om vad det gör med dig.
Jag vet att man blir återställd i skallen efter ett tag för jag har gått igenom samma sak 10 gånger eller något med både ganja och spice.
Jag vet inte vad det gör i lång sikt med kroppen men jag vet att man blir återställd i hjärnan.

Folk som sitter och överdoserar varje gång för att dom har 0 respekt för droger och tror det är samma sak som ganja är dom som kanske blir lite skev i skallen efter ett tag.

Det är samma jävla sak som att trycka i dig 300 svampar istället för en normal dos, såklart att det ställer till i huvudet.
Citera
2013-06-15, 06:15
Medlem
LightClouds avatar
Dosering och återigen dosering. Att mäta upp sina doser kan hjälpa en mer än många verkar tro!

Annars en bra rapport, det ska bekännas!
Citera
2013-06-16, 00:25
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelika
Jag vet att man blir återställd i skallen efter ett tag för jag har gått igenom samma sak 10 gånger eller något med både ganja och spice.
Jag vet inte vad det gör i lång sikt med kroppen men jag vet att man blir återställd i hjärnan.

Folk som sitter och överdoserar varje gång för att dom har 0 respekt för droger och tror det är samma sak som ganja är dom som kanske blir lite skev i skallen efter ett tag.

Det är samma jävla sak som att trycka i dig 300 svampar istället för en normal dos, såklart att det ställer till i huvudet.

Fel, fel och än en gång fel.
Du tror att du vet att du blir "återställd" men poängen är att det kanske förstör saker i det långa loppet. Det kanske stannar upp någon utvecklingsprocess, det kanske stör minnet (även fast du inte tror det), du tror att du blir helt återställd, men du har ingen aning. Det finns ingen forskning på detta, på riktigt. Så jag ser inte hur man ens kan testa, då det är ens hjärna man använder som försökskanin. Jag vill inte vara någon moralkärring, men vad fan? på riktigt haha
Citera
2013-06-16, 00:28
Medlem
Autokinetisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawthedude
Du har uppenbarligen ingen koll på vad du snackar om.

En grej att du är emot det, men du behöver inte överdriva. Inte som att det här händer för mer än 5% av dem som brukar det, och i så fall är det misstag ifrån brukarens sida som framkallar dessa effekter.

T.ex. man överskattar sin förmåga, man tror det är samma som CB och blossar på feta joints och så vidare och så vidare. Listan kan göras lång, men om man inte har bra koll själv så bör man inte uttala sig med crazy rants

Hur du än vrider och vänder på det, så är dessa spice typer sönder pumpade med massa ämnen som du inte har en aning om vad det är. Påstå inte det, snälla.
Jag har ingen koll på vad jag pratar om, det håller jag med om just därför ger jag fan i att bruka sånt där skräp. Men du har inte heller någon koll, men ändå så kör du på stilen: äsch, fuck it. nu kör vi lalalalalalaaalaaala!
Akta dig, en vacker dag smäller det
Citera
2013-06-16, 01:06
Medlem
Citat:

Det kommer ju nya "spice" sorter hela tiden och dom har olika "recept" så hur kan du säga att MAN blir återställd i hjärnan? Du blir kanske det på några olika sorter men spice är verkligen skit och det är extra farligt då det är lagligt och folk som knappt vågar sig på cannabis köper det. En vän tog någon spice i ett halvår då hon gav urinprov hela tiden och hon sa att den avtändningen var nästan som en benso avtändning fast kortare.

Blir så jävla trött på sådana som dig som ska komma och dela med dig av din okunskap och så vägrar du fan att fatta att du är dum, jävla clown.
Citera
2013-06-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddler
Det kommer ju nya "spice" sorter hela tiden och dom har olika "recept" så hur kan du säga att MAN blir återställd i hjärnan? Du blir kanske det på några olika sorter men spice är verkligen skit och det är extra farligt då det är lagligt och folk som knappt vågar sig på cannabis köper det. En vän tog någon spice i ett halvår då hon gav urinprov hela tiden och hon sa att den avtändningen var nästan som en benso avtändning fast kortare.

Blir så jävla trött på sådana som dig som ska komma och dela med dig av din okunskap och så vägrar du fan att fatta att du är dum, jävla clown.

Jag blir bara irreterad på alla ganja pundare som har en helt skev syn på spice precis som alkohol svensson ser ner på haschet, det är precis samma sak och dessa personer överdriver allt när det gäller rökmixar.
Även om man blir lite förändrad så blir man inte helt blåst med en sönderhyvlad hjärna av rökmixar. Inte dom som jag testat iallafall och det är jävligt många med riktigt överdrivna missbruk
Citera
2013-06-17, 15:07
Medlem
Citat:
Jag blir bara irreterad på alla ganja pundare som har en helt skev syn på spice precis som alkohol svensson ser ner på haschet, det är precis samma sak och dessa personer överdriver allt när det gäller rökmixar.
Även om man blir lite förändrad så blir man inte helt blåst med en sönderhyvlad hjärna av rökmixar. Inte dom som jag testat iallafall och det är jävligt många med riktigt överdrivna missbruk

Om ni har sett någon som blivit lite seg i huvudet av det säg åt han att lägga ner det i ett par månader så får ni se själva att han blir sig själv igen. har personen ostabilt psyke kan han bli förändrad.
Att man blir sådär av att röka för mycket "spice" är ren gissning, ni har inte ett skit som kan backa upp det, däremot så har jag iallfall nånting och jag har observerat andra i min närhet själv.

Ni har hört för många psykoshistorer med spice helt enkelt, sluta vara hjärntvättad nu så slutar vi med att prata om detta.
Senast redigerad av Psychedelika 2013-06-17 kl. 15:16.
Citera
2013-06-17, 19:31
Medlem
Aura sniper. Bara namnet klingar helt fel.
Citera
2013-06-18, 01:11
Medlem
Extrakts avatar
Det kan vara väldigt svårt att veta hur lite man kan behöva röka för att det ska vara tillräckligt. Skiljer sig mellan rökmixer till rökmixer. Vissa ger olika rus och är lättare att komma över gränsen på. Sen skiljer de sig ofta en hel del i styrka också.

En av de värsta tillfällena jag varit för hög på spice/rökmix var när jag rökte en liknande mängd rent i pipa. Därefter när jag började känna obehag i hela kroppen så börjar killen jag var hos förbereda en spruta och injicera sig själv IV med sub. För någon som hade en sån stor sprutfobi som jag hade då, gjorde det inte saken bättre.

Blev inte bättre av att de satte på en psykoskräckfilm där någon blev stabbad i ögat av en spruta. Slutade med att jag gick hem livrädd i höstmörkret övertygad om att jag var förföljd.
Huvan jag hade på mig för att slippa regnet förhindrade mig även att vrida skallen och se annat än huvan blockera sikten bakåt. Vilket skapade ännu mer panik.
Slutade med att jag sprang hem till min trygga lägenhet där jag kunde fortsätta röka i lugn och ro

Set n Settings kan göra rätt mycket skillnad också. Den miljön var verkligen gjort för att snea ur på.
Har dock lite av en kärlek till den självdestruktiva känslan man kan nå av spice.
Citera
2013-07-01, 15:23
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:

håller med helt och hållet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in