2013-06-16, 17:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Angående smittkoppor, indianer och filtar.....
http://quod.lib.umich.edu/p/plag/5240451.0001.009?rgn=main;view=fulltext
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward_Churchill_academic_misconduct_investigation#S mallpox_blanket_genocide

Intressant, det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud. Hade ingen källa för smittkoppsgrejen, det var bara någonting som jag kom ihåg att jag hade läst någonstans för längesedan och antog stämde.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2013-06-16 kl. 17:47.
Citera
2013-06-16, 23:48
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Intressant, det var bara en tanke som dök upp i mitt huvud. Hade ingen källa för smittkoppsgrejen, det var bara någonting som jag kom ihåg att jag hade läst någonstans för längesedan och antog stämde.
Det är vida spritt, så det är inte bara du.
Citera
2013-06-21, 18:50
Medlem
HillbillyGentlemans avatar
Kommunism.
En totalt självförvållad sinnesförvirring som gränsat till religiös fanatism och som dödat tiotals miljoner människor genom förföljelser och svält. Det märkliga är att vår parlament har ett parti som längtar efter möjligheten att införa detta system, och detta parti är en av de mest högljudda i debatter om demokrati och solidaritet och medmänsklighet.
Citera
2013-06-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HillbillyGentleman
Kommunism.
En totalt självförvållad sinnesförvirring som gränsat till religiös fanatism och som dödat tiotals miljoner människor genom förföljelser och svält. Det märkliga är att vår parlament har ett parti som längtar efter möjligheten att införa detta system, och detta parti är en av de mest högljudda i debatter om demokrati och solidaritet och medmänsklighet.

Kommunism är ingenting annat än en judisk ideologi. Allt handlar egentligen i grund och botten om att ta makten från folket och ge det till "landet" - Judarna - och ge förhoppningar om att samhället till slut förvandlas till ett statslöst "statslöst" samhälle. En lögn naturligtvis..
Citera
2013-06-22, 13:22
Medlem
Mona Sahlin
Citera
2013-06-22, 13:36
Medlem
Den största katastrofen i mänsklighetens historia är när någon uppfann gud/gudar. Allra flest människor genom historien har nämligen dött för att de trott på fel gudar.
Citera
2013-06-22, 14:29
Medlem
Den Neolitiska revolutionen under senmesolitik och tidigneolitisk tid. Det är tack vare denna revolution som vi har kunnat få epedimier som Digerdöden samt de flesta krig vi har haft.
Citera
2013-07-10, 16:07
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Vet inte om det räknas som en katastrof men om du nu säger digerdöden så säger jag Malaria. Sjukdomen har dödat människor så länge mänskligheten existerat och är än idag en av de vanligaste dödsorsakerna på många platser i världen. Ungefär 3000 människor dör dagligen av Malaria. Under exempelvis Amerikanska inbördeskriget eller andra världskriget i Asien dog fler soldater av Malaria än stridigheter.

Sjukdomen har stoppat arméer, krossat civilisationer, dödat kungar och är i dagsläget fortfarande ett hinder för ekonomisk utveckling i Subsahariska Afrika och kommer fortsätta döda människor i massor under en lång tid framöver. En vida överlägsen mördare som tagit död på fler människor än både digerdöden och Europeernas kolonisation av Amerika.

EDIT: Fast sett till procent av jordens befolkning så har digerdöden varit värre. Malaria har ju dödat många människor under en lång dig medans digerdöden existerade under några hundra år och dödade en väldigt stor del människor under kort tid. Sammanlagt har dock Malaria dödat fler då sjukdomen existerat under hela människans historia.
Malaria sägs ha dödat över 50 procent av världens befolkning i historien. mer än alla andra dödsorsaker tillsammans 200.000 år tillbaka i tiden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in