2013-06-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungEdvard
Aa aasså vilken idiot som dödar.. Sjukt att vi inte döda honom tidigare -.-
Hur ger man offrets anhöriga upprättelse om inte på det sättet, jag bryr mig inte om snacket om att dödsstraff är inhumant. Inhumana dåd skall bestraffas med inhumana dåd. Men hur gör det oss bättre? Det gör det inte men det gör något som är ännu viktigare, ger offret och dess anhöriga upprättelse. Mindre pengar som slösas på fängelse, fångarna bestraffas verkligen osv. Men är det inte bättre att mördaren lever med det han gjort? NEJ, en person som begår ett sånt dåd är för efterbliven för att inse att man gjort fel. Om det finns såhär solklara bevis är dödsstraff det enda jag kan tänka på!
Citera
2013-06-12, 00:01
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsentMinded
Du blir ju knappast seriemördare för att du röker, är väl många fler som begår mord. t.ex. fulla än stukade på brass?

Ursäkta dålig svenska.

Glöm inte heller att han lyssnade på AC/DC. Röka blandat med hårdrock kan bara sluta med en rad seriemord!
Citera
2013-06-12, 09:29
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainBiH
Jag förstår egentligen inte, har han redan dömts för 1 mord ska han fan dödas. Helst torteras innan han misshandlas tills hans skador gör att hans liv långsamt slocknar bort. Att det ska vara så svårt att avrätta honom direkt, en satanist dessutom. FÖR DÖDSSTRAFF!

Ja våldsfanatiker är ett pack som borde torteras och dödas Men känn dig inte ensam, de flesta som hetsar om polisstater och dödsstraff är oftast inte dumma, det har bara lite svårt att ta in hur ett samhälle bör fungera
Citera
2013-06-12, 14:11
Medlem
TheHandOfGods avatar
Kan någon förklara varför en del romantiserar ramirez så mycket?
Citera
2013-06-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Ja våldsfanatiker är ett pack som borde torteras och dödas Men känn dig inte ensam, de flesta som hetsar om polisstater och dödsstraff är oftast inte dumma, det har bara lite svårt att ta in hur ett samhälle bör fungera
Hur tänker du ge offrets anhöriga upprättelse dessutom att fängelse kostar massa pengar. Vad hade Ramirez fått i Sverige som är ett land som anses vara ett välfungerande samhälle. Typ 20 år i fängelse sen ut igen, eller så hade han dömts till rättspsykiatrisk vård. Jag tror inte att han någonsin kan anpassa sig till samhället igen, oavsett land, varför ens låta honom leva då?
Citera
2013-06-12, 14:31
Medlem
Ramirez är en av de mördare som intresserat mig mest (tillsammans med Dahmer, Bundy, Fish, Gacy, Mary Bell). Natten jag fick reda på att han hade dött (i förrgår) såg jag en dokumentär om honom igen. Sedan dess har jag haft svårt att kliva runt ensam i lägenheten under natten, eftersom jag föreställt mig en smått förmultnad Ramirez dyka upp bakom duschdraperiet/dörrarna. Det är jobbigt att ha en överdrivet livlig fantasi ibland. =/

Han såg sin egen kusin skjuta ihjäl sin fru, jag undrar just hur mycket det skadade hans psyke (det var förstås redan skadat sedan innan). Kusinen hade tidigare även visat bilder på när han våldtagit, misshandlat och mördat kvinnor i Vietnam under kriget.

Läste lite mer om Ramirez på criminalminds.wikia.com:

"Mercedes' pregnancy with Richard was very difficult because the chemical fumes she inhaled at her job at a boot factory caused her body to try and reject the fetus. At the age of two, he almost died when a dresser fell on him and he suffered a concussion."
Det här bidrog antagligen också till hans galenskaper.
Citera
2013-06-12, 15:09
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av captainBiH
Hur tänker du ge offrets anhöriga upprättelse dessutom att fängelse kostar massa pengar. Vad hade Ramirez fått i Sverige som är ett land som anses vara ett välfungerande samhälle. Typ 20 år i fängelse sen ut igen, eller så hade han dömts till rättspsykiatrisk vård. Jag tror inte att han någonsin kan anpassa sig till samhället igen, oavsett land, varför ens låta honom leva då?

Nja det där en myt, Leif Axmyr har suttit i fängelse sedan 1982, Sten-Erik Eriksson har varit tvångsvårdad sedan 1967.
Det är bara 2 exempel.
Citera
2013-06-12, 15:38
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drydryRuin

Han såg sin egen kusin skjuta ihjäl sin fru, jag undrar just hur mycket det skadade hans psyke (det var förstås redan skadat sedan innan). Kusinen hade tidigare även visat bilder på när han våldtagit, misshandlat och mördat kvinnor i Vietnam under kriget.

Krigskadad "by proxy" alltså.
Citera
2013-06-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Nja det där en myt, Leif Axmyr har suttit i fängelse sedan 1982, Sten-Erik Eriksson har varit tvångsvårdad sedan 1967.
Det är bara 2 exempel.
Svenska fängelsen, många har tillgång till TV och liknande, hade varit okej med livstidsstraff som värsta straff om det verkligen rör sig om livstid dvs. tills man dör. Då skall standarden för fängelsen minskas rejält( för de som mördat folk då ). Man ska må sjukt dåligt och tänka på varför man gjorde som man gjorde.
Citera
2013-06-12, 17:23
Medlem
ventriloquist.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Jag skulle vilja se er buga för denna människa eller andra av samma kaliber den dag ni själva eller era närstående blir utsatta för dem. Idioter.

Det är sant det också, men jag förstår vad de andra användarna menar.

Jag tror det handlar mer om fascinationen att en människa kan utföra så brutala saker, jag själv tycker att det är intressant att läsa om massmördare och se och tänka vad i helvete gick fel?
Citera
2013-06-12, 17:43
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventriloquist.
Det är sant det också, men jag förstår vad de andra användarna menar.

Jag tror det handlar mer om fascinationen att en människa kan utföra så brutala saker, jag själv tycker att det är intressant att läsa om massmördare och se och tänka vad i helvete gick fel?

Jag läser också om Ramirez och de andra grabbarna, blir också fascinerad av framförallt brottsoffrens livsöde. Det är dock stor skillnad mellan att göra detta och faktiskt hylla en nihilistisk jävla seriemördare. Det är en sak om man står bakom en mördares ideologi, som i fallet med Breivik och liknande, och en helt annan om man hyllar idioter som Ramirez som trots allt var inget annat än en simpel tjuv, våldtäktsman, inbrottstjuv och mördare som utöver det inte ens visste hur man använde en tandborste.
Citera
2013-06-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson
"I believe the marijuana he’s been smoking put him out of control. There was a break between us. He didn’t want to do what we told him to. It was like this: I’m your father, and I tell you to not use drugs. And you want to keep using them." - Mördarens far

Och ni haschtomtar vill legalisera denna djävulsdrog, roligt om någon knarkare får haschpsykos deluxe och börjar mörda och våldta. Öppna era ögon för fan!

Haha, kritisk snubbe är vad du är.

Skicka detta till Thomas Lundqvist!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in