Citat:
Ursprungligen postat av
mentos-fruit
Du får faktiskt acceptera att alla inte har något emot judar även om jag ogillar deras politik och sionism ideologi. Erdogan har i själva verket inget emot judar men för att fiska röster från islamister och antisemiter i Turkiets alla hörn då med tanke de blivit hjärntvättat så måste han också visa lite hat mot judar och sionism.
Sen så är judarna i Turkiet är låååångt ifrån andra judar från andra länder eftersom de är så pass assimilerad och känner sig samhörighet med turkar och turkisk nationalism.
Även om nu Ataturk eller dess generaler skulle vara judar så tror jag knappast att turkarna skulle bry sig. Turkarna själva har olika bakgrunder och ursprung så de har för sig att alla måste acceptera varandra och gå ihop i en enda nation och identitet, många turkar har den här inställningen.
Det vet jag om, men de allra flesta turkar hatar Israel och sionismen. Det har inget med att fiska röster att göra, i princip hela världen har haft en fördömande hållning till judiska tankemodeller under allt tid! Det är bara på senare tid i Europa som man iom propaganda lyckats göra det till ett känsligt ämne som inte får vidröras.
Turkiet har alltid uttryckt ett starkt ogillande vad gäller judar och sionism precis som Europa gjort i alla jävla år dessförinnan efterkrigspropagandan... men visst förstår jag vad du menar.
Men, en judisk turk som ser sig som turk kan omöjligen gå emot islam eftersom islam ALLTID haft betydelse i den turkiska kulturen.
Om hen gör det ser han sig som jude i första hand och inte turk. Islam är en faktor som inte kan förnekas, oavsett hur religiös man är, och det vet ALLA turkar om. Går man emot islam går man automatiskt emot den turkiska själen eftersom islam lagt grunden för de alla nationella kulturyttringar som landet har idag.
Därför är det mer intressant om demonstrationerna är arrangerade av sionisterna eftersom de alltid försökt ta död på islam och andra religioner och ideologier som på sikt är ett hot mot judiska revolutioner och tankesätt. Turkiet har bara islam och kulturen som gemensam faktor eftersom det skiljer sig så betydligt mellan olika etniska grupper, om man då lyckas ta kål på denna gemensamma nämnare är det mycket lättare för sionisterna att lägga grund för en ny era. Man avser splittra nationerna mao.
Eftersom demonstranterna INTE demonstrerar emot islam men media ändå framhäver det som så (många demonstranter bär t o m hijab) är ett annat tecken på hur sionisterna försöker splittra befolkningen och alla regimmotståndare.