Bra rapport från Bahnhof idag
http://aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=79721
Jag rekade aktien här som mitt premiärinlägg på flashback-forumet och då stod kursen i 45 kr (jag hade själv köpt på 38 kr). Jag tippade på 100 kr inom 12-18 månader. Det infriades. Sedan fortsatte kursen upp och står nu i 210 kr.
I första inlägget tippade jag på ca 960 Mkr omsättning 2016 och det kommer det nog inte bli men kanske 850 Mkr. Jag skulle inte bli förvånad om miljardomsättning nås 2017. Å andra sidan har lönsamheten blivit högre än jag gissade. Bahnhof är ett fantastisk bolag och Karlung är ett geni. Jag är övertygad tillväxten kommer fortsätta helt enkelt därför att Bahnhof är ensam i sin klass och det finns många sätt att växa på. Antalet kunder, arpu, m.m.
Med ett P/E=30 kan man dock inte längre säga att aktien är undervärderad. Jag tror aktien kommer konsolidera här ett tag. Värderingen är hög - men tillväxten, historiken och kvaliten på bolaget är också hög.
Jag föredrar - precis som när jag ex.v. köpte Bahnhof - att köpa billiga undervärderade bolag och vara med på resan upp. Så jag äger inte längre aktien utan har nya 100% -are i min portfölj. :-)