2005-06-16, 23:12
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
Sorgligt. Hon borde bli hemmafru, om hon nu har nå'n karl som är villig att försörja henne.

Hennes man är den fd förbundskaptenen för damlandslaget, Ulf Lyfors.
Citera
2005-06-16, 23:14
Medlem
Gisburnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Skönt att dom förlorade så att media inte hypade upp damfotbollslandslaget mer än dom redan gjort...
Man hoppas ju att den allmänna hypen kring damfotboll avtar nu. Drömmen skulle vara att damerna sedan misslyckas med att ta sig till VM. Då är garanterat damfotbollens "storhetstid" i Sverige över.
Citera
2005-06-16, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
Man hoppas ju att den allmänna hypen kring damfotboll avtar nu. Drömmen skulle vara att damerna sedan misslyckas med att ta sig till VM. Då är garanterat damfotbollens "storhetstid" i Sverige över.

Lite Off-Topic:
På tal om media och damfotboll, jag kollade precis vad AB skrivit om matchen, och dom har slängt upp en omröstning där man får bedöma den svenska EM-insatsen. Inget konstigt med det, förräns jag noterade att det inte fanns något "minus" som alternativ i omröstningen. Kanske bara jag som är löjlig, men det känns som att dom är lite oroliga för att deras gulligull-lag ska bli nerröstat så innihelvete om dom lägger till ett minus-alternativ.

Jag tänkte då iaf bedöma deras insats med just ett minus! Det brukar nämligen alltid förekomma ett sådant annars!
Citera
2005-06-16, 23:20
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Hennes man är den fd förbundskaptenen för damlandslaget, Ulf Lyfors.
2 x föredetting, vilken loserkombination.
Citera
2005-06-16, 23:40
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M2k
2 x föredetting, vilken loserkombination.

En rolig grej är att Marika var aktiv spelare när Ulf var förbundskapten.
I princip hela start elva i hennes lag (tror det var Oxabäck) blev uttagna i landslaget utom just Marika. Hon blev jävligt sur. Fast det gick kanske över när han raggade upp henne istället.
Citera
2005-06-16, 23:58
Medlem
Illusion_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
varför siktar dom aldrig när dom lägger iväg ett långpass, känns som att dom bara skjuter iväg bollen och så är det lite 50/50 om vem som får bollen...

Kul att någon annan delar min uppfattning. Ser ut som någon form av nybörjarflipper.
Citera
2005-06-17, 18:21
Medlem
Jag saknade en sak i aftonbladets omröstning. Att rösta hur marikas landslagstid varit. Jag hade satt knappt godkänt.

Hon har varit för feg i alla mästerskap utom VM 93, fast där ställde hennes underliga byten till det i finalen ändå.

I detta VM har hon satsat på att förstöra motståndarnas spel istället för att använda det svenska spelet. I semin var hennes räddsla att förlora större än lusten att vinna då hon fick panik efter norskornas kontringsmål. I OS i Sidney så coachade hon uselt också.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in