2013-06-05, 16:13
Medlem
Gnastys avatar
Sjukt svårt att hitta rätt forumdel till denna tråd, men jag tar det här då det till viss del har med hälsa att göra.

I alla fall, vet inte hur man ska ta det på svenska (engångs-toalettsitts-papper?). Disposable paper toilet seat cover. VARFÖR I HELVETE finns inte detta i Sverige? Eller i Europa över huvud taget? Är det bara USA som är hygieniska när det gäller allmänna platser såsom toaletter? Jag vet inte vem det är som sätter sig på en allmänn toalett utan att lägga papper över. Det är sjukt äckligt att inte göra det. Nu sitter inte jag ofta, men det är just det som är orsaken också. Det är ju riktigt äckligt.

Se denna: http://1muslimnation.files.wordpress.com/2010/06/toilet-seat-cover.jpg

Några funderingar på varför detta inte finns tillgängligt i Sverige? Tycker det borde vara en skyldighet...
Citera
2013-06-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnasty
Sjukt svårt att hitta rätt forumdel till denna tråd, men jag tar det här då det till viss del har med hälsa att göra.

I alla fall, vet inte hur man ska ta det på svenska (engångs-toalettsitts-papper?). Disposable paper toilet seat cover. VARFÖR I HELVETE finns inte detta i Sverige? Eller i Europa över huvud taget? Är det bara USA som är hygieniska när det gäller allmänna platser såsom toaletter? Jag vet inte vem det är som sätter sig på en allmänn toalett utan att lägga papper över. Det är sjukt äckligt att inte göra det. Nu sitter inte jag ofta, men det är just det som är orsaken också. Det är ju riktigt äckligt.

Se denna: http://1muslimnation.files.wordpress.com/2010/06/toilet-seat-cover.jpg

Några funderingar på varför detta inte finns tillgängligt i Sverige? Tycker det borde vara en skyldighet...
Europa är lite väl överdrift då det finns såna i Finland på vissa allmänna toaletter och lär även finnas i Sverige (där osäker dock)?
Citera
2013-06-05, 16:19
Medlem
lillaliss avatar
Citat:

För att i Europa är vi civiliserade människor som städar våra allmänna toaletter. 3 ggr/dag brukar vara standard. Hur ofta tvättar du din egen?
Citera
2013-06-05, 16:21
Medlem
Gnastys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalis
För att i Europa är vi civiliserade människor som städar våra allmänna toaletter. 3 ggr/dag brukar vara standard. Hur ofta tvättar du din egen?
Det har inte med saken att göra. Av ren principskäl så vill man inte sitta på en toalett på t ex donken, för man vet mycket väl vad som skvätts på den där sittsen. Det är knappast bara jag som tänker så.

Sen ser jag inget negativt att ändå ha det som en tillgänglighet. Det gör ju bara så att fler personer faktiskt skvätter ner alla toaletter (oavsett kön) av att inte upplysa folk om det. Dessutom ser det ändå bra ut kan jag tycka.
Senast redigerad av Gnasty 2013-06-05 kl. 16:27.
Citera
2013-06-05, 17:05
Medlem
stelapinnens avatar
På vissa toaletter finns det sanitetssprit som du kan eliminera bakteriefloran med från dessa skvättare, det vore ju mer praktiskt att ha på samtliga kommunala inrättningar istället för pappersskydd som sedermera spolas ned och orsakar stopp eller strös över hela golvet.
Citera
2013-06-05, 18:45
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag tycker det borde finnas bidé överallt.
Vissa missuppfattar den uppfinningen och tror att det ersätter toapapper.
Men det är ju bara ett komplement efter att man torkat sig.
Citera
2013-06-05, 20:23
Medlem
lillaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
På vissa toaletter finns det sanitetssprit som du kan eliminera bakteriefloran med från dessa skvättare, det vore ju mer praktiskt att ha på samtliga kommunala inrättningar istället för pappersskydd som sedermera spolas ned och orsakar stopp eller strös över hela golvet.

Det med desinfektionssprit kan inte vara särskilt vanligt längre va? De flesta har mig veterligen slutat placera ut sådant, även tvål med alkohol, då folk har tenderat att dricka skiten i hopp om någon form av fylla :/
Citera
2013-06-05, 22:01
Medlem
Gnastys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelapinnen
Fast just sånt papper är så pass tunnt att den inte orsakar stopp riktigt. Vanligt toalettpapper är rätt tjockt och mjukt just för att du ska torka dig med det.

I USA är visserligen toaletterna mer brutala när det gäller spolning. Man tror ju att ett tredje världskrig slagit till när man spolar där borta. Så antar att du kan ha "mer" papper i per spolning då.
Citera
2013-06-05, 22:09
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Fast just sånt papper är så pass tunnt att den inte orsakar stopp riktigt. Vanligt toalettpapper är rätt tjockt och mjukt just för att du ska torka dig med det.

I USA är visserligen toaletterna mer brutala när det gäller spolning. Man tror ju att ett tredje världskrig slagit till när man spolar där borta. Så antar att du kan ha "mer" papper i per spolning då.

De ska alltid vara värst!
Citera
2013-06-06, 00:13
Medlem
lithionits avatar
Jag tror helt och hållet att det är en kostnadsfråga att det skulle kosta för mycket i ögonen på de som ägar merparten av alla lokaler.

I Tyskland så verkade det populärt att de har som en tryckautomat på väggen där man kunde ta rengöringssprit på en bit toapapper och sedan kunna torka av sitsen innan man sätter sig, har även sätt våtservetter för att rengöra toasitsen men det är tämligen ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in