2022-11-16, 16:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Men dom har ju köpt hyreshus o har blivit hyreskrämare/hyresgästplågare - varför tjänar dom inga pengar Hufvudstaden är också hyreskrämare/hyresgästplågare o dom aktierna kostar 140 kr.

Har alla Oscar Property pengarna hamnat i Oscar Judes privata fickor samtidigt som Hufvudstadens pengar till stor del stannat kvar i bolaget?

De har väl lån som kostar mer än vad de får in?
2022-11-20, 11:46
Medlem
Vad tror ni kommer kunna rädda OP? Och vad tror ni kommer vara det som till slut sänker OP?
2022-11-21, 23:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiratsit
Vad tror ni kommer kunna rädda OP? Och vad tror ni kommer vara det som till slut sänker OP?

Högre utgifter (räntekostnader) än intäkter samt obefintliga inkomster från kärnverksamheten, detta kommer knäcka OP.

Stängde på 1,98 idag. Blir det under kronan redan i år eller i vår?
2022-11-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Högre utgifter (räntekostnader) än intäkter samt obefintliga inkomster från kärnverksamheten, detta kommer knäcka OP.

Stängde på 1,98 idag. Blir det under kronan redan i år eller i vår?
Ok, så antagligen lär aktien tryckas ned en bit till...

Säg att räntorna inte ökar något mer samt att de säljer av lite av sina fastigheter etc och håller ut under ett år eller mer och överlever, vad finns det för uppsida år 2025 tro?
2022-11-28, 10:43
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
149% uppsida till Paretos riktkurs 18 juli

Oops.

https://www.placera.se/placera/telegram/2022/11/28/oscar-properties-pareto-sanker-rekommendation-till-salj-kop.html

ANALytiker suger röv.
2022-11-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Oops.

https://www.placera.se/placera/telegram/2022/11/28/oscar-properties-pareto-sanker-rekommendation-till-salj-kop.html

ANALytiker suger röv.

"Analytiker" har inget annat mål än att lura andra pengar. Man ska ha det som en utgångspunkt att när dom börjar dåna ut att sälja så ska man köpa, och vice versa.
2022-11-28, 11:06
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
"Analytiker" har inget annat mål än att lura andra pengar. Man ska ha det som en utgångspunkt att när dom börjar dåna ut att sälja så ska man köpa, och vice versa.

Håller med 100%.
2022-11-28, 12:47
Medlem
Nu har jag kollat snabbt och jag menar snabbt. Min uppfattning är att de inte har kassaflöde för att täcka kostnaderna och då lär finansieringskostnaden öka ytterligare framgent. Vad missar jag?
2022-11-28, 13:45
Medlem
Jo, skuldräntan är högre än vad de får in får hyresdelen, det brukar inte hålla i längden.
Sedan måste 3 miljarder av skulderna rullas över under under 2023, vilket blir spännande + högre ränta.

Lite siffror från q3 rapporten:
  • Driftnettot uppgick till 66,8 mkr
  • Finansiella kostnader -84,2 mkr
  • Det nominella beloppet för totala räntebärande skulder uppgick per den 30 september 2022 till 5 053,5 mkr
  • Den genomsnittliga räntan för de totala räntebärande skulderna uppgick per den 30 september 2022 till 5,6 procent
  • Förvaltningsfastigheter uppgick till 7 003,5 mkr
2022-11-28, 14:22
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janetyellen
Nu har jag kollat snabbt och jag menar snabbt. Min uppfattning är att de inte har kassaflöde för att täcka kostnaderna och då lär finansieringskostnaden öka ytterligare framgent. Vad missar jag?

Ingenting, riktkursen torde ligga under 50 öre nu.
Konkursrisken är inte obetydlig.
Rek: Sälj
2022-11-28, 14:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiratsit
Ok, så antagligen lär aktien tryckas ned en bit till...

Säg att räntorna inte ökar något mer samt att de säljer av lite av sina fastigheter etc och håller ut under ett år eller mer och överlever, vad finns det för uppsida år 2025 tro?

Ja se där kom ett nätt ras idag.
Risken börjar bli betydande i detta paper.
Har gått från "konkurs inte utesluten" till "konkurs inte osannolik".
2022-12-02, 11:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Ny all time low i princip varje handelsdag nu.
Konkursrisken är uppenbar och den som äger över 1000 aktier i detta bolag bör nog sälja.

Vill ni ändå gambla med pengarna så är risken mindre och uppsidan större i SBB.

OP kan mycket väl gå i konkurs före sommaren.

Och nej, aktier är inte billiga i lägen som dessa, de är dyra! Låg kurs inte = billigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in