2005-06-05, 20:55
Medlem
De lär hänga en del journalister här – och jag har ett uppslag för en artikel.

För att inte moderatorn ska skriva ilskna brev: det är inga pengar inblandat.

MYCKET kortfattat vad det handlar om: jag har varit på en kurs hos ett av de ”stora” frivillig organisationer. Under kursen blev jag både misshandlat och mobbat.

För att krångla till det: det var fråga om en helt frivillig kurs åt en mycket ”humanitär” organisation som i sin tur anlitade militära ledare.

För att inte överdriva – det var aldrig fråga om några grova saker. Men ändå…

Sedan blev jag även underkänd på kursen med motiveringen: skratta för mycket, ifrågasätta för mycket och handlar för självständig….

Hem kommen kontaktade jag de ansvariga och fick som svar: ”ibland är det bäst att bara hålla tyst!” Sedan blev det knäpp tyst från hela den stora organisationen!

Det finns en polisanmälan och det finns även vittnen till de flesta händelserna.

Som sagt, mycket kortfattat – endast några detaljer

Pm’ar/e-mail’a mig vid intresse
Citera
2005-06-05, 21:00
Medlem
Mockens avatar
Full eller? Skål!
Citera
2005-06-05, 21:24
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramallama
De lär hänga en del journalister här – och jag har ett uppslag för en artikel.

För att inte moderatorn ska skriva ilskna brev: det är inga pengar inblandat.

MYCKET kortfattat vad det handlar om: jag har varit på en kurs hos ett av de ”stora” frivillig organisationer. Under kursen blev jag både misshandlat och mobbat.

För att krångla till det: det var fråga om en helt frivillig kurs åt en mycket ”humanitär” organisation som i sin tur anlitade militära ledare.

För att inte överdriva – det var aldrig fråga om några grova saker. Men ändå…

Sedan blev jag även underkänd på kursen med motiveringen: skratta för mycket, ifrågasätta för mycket och handlar för självständig….

Hem kommen kontaktade jag de ansvariga och fick som svar: ”ibland är det bäst att bara hålla tyst!” Sedan blev det knäpp tyst från hela den stora organisationen!

Det finns en polisanmälan och det finns även vittnen till de flesta händelserna.

Som sagt, mycket kortfattat – endast några detaljer

Pm’ar/e-mail’a mig vid intresse

Någon flummig vänsterinriktad organisation eller något annat politiskt?
Citera
2005-06-05, 21:57
Medlem
Rent spontant så låter det som om du har gått Röda Korsets sjukvårdsutbildning för hemvärnssjukvårdare. Är jag helt ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in