Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Nu gör du ingen rättvis jämförelse. Denna drönare som har en upplösning på 1840 megapixlar består egentligen av 368 kameror, där varje kamera har 5 megapixel, se referens. Ett enda öga har 576 megapixlar och för att göra jämförelsen rättvis måste vi helt enkelt multiplicera 368 med 576 megapixlar vilket blir 211968 megapixlar. Kan tillägga att ett mänskligt öga väger bara 8.7 gram, se referens
Du ställer frågan varför kamera öht.. ser du den frågan som relevant? Har ine många sjukdomar utrotats tack vare förmåga och vett att utnyttja ljuset? du verkar indirekt emot vetenskapliga innovationer men jag tror inte alls du är emot vetenskap, du drog bara in politik mitt i hela diskussionen, här när du nämner drönare och drar diskussion om teknik naturvetenskaplighet i sörjan , som om det var fel med även röntgen elelr att utveckla t.ex den fina coctail som utgör narkos och all smärtlindring som räddat många barn, visst har många strukit med, men man kan inte se vetenskap som ondskefulla projekt heller om man vill försöka göra sig förstådd i varför bönemalande isf skulle vara bättre..
Megapixlar och försök till motbevisande av evolution, tjaa.. det går inte att få gud med på en bana som för rätt längesedan påbörjades, all historik visar att gud inte ens är en teori, enbart det räcker ju faktiskt för att ha mod att lägga de gyllene tiderna åt sidan och fokusera på vad människor verkligen har hjälp av, inte att ständigt tänka bakåt.. det är ju en liten klick av människor på jorden som har råd att förhöja och förvandla sig till gudar, om du räknar, när du ju är så glad för att komma med hard sciense facts.
Människor går snabbt under utan naturvetenskapligt förhållningssätt, t.o.m demokrati bygger på naturvetenskapliga upptäckter. Etik och religion eller etik och religion är mer än väl prövat, även i denna del av världen, så att låtsas man befinner sig i en grotta är kanske något för de mer fantasilösa, de har kanske roligt med sådant.
Annars var det ju duktigt att lägga ut en massa siffror, men de siffrorna ger inte gud på andra sidan ekvationen för det.
Skulle man dra ner typ 10% av det fanatiska gudsdyrkandet för att inte nämna profeteriet, då skulle mkt kunnat avstyras är jag övertygad om, tänk då om 50% kunde avvecklas vad gäller religionsbedrägerierna... vindlande tanke, kommer inte hända så länge prestigen är så toppad, bönesvaren betyder mer än livet självt, varför inte vila ifrån sådana bördor.. ? Som ex.vis : underkastelse

, det säger mig enbart att sadism & härskarlystnad har det gott i sin kätterska lättjefullhet.