2013-06-27, 14:36
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Kan du förklara eller referera till var han har dragit grundlösa slutsatser för så länge jag har följt tråden har jag inte sett några problem med vad han har postat.

Hans senaste post där han lägger fram något och drar en slutsats är ju ett bra exempel:

https://www.flashback.org/sp44012935

Längre bak än så behöver man inte gå i tråden. Av det han lägger fram finns det ingen god grund, om ens någon grund alls, för att dra slutsatsen att "transgender"-barn inte blir lyckligare och/eller minskar sin självskaderisk om de får leva ut sin föredragna könsroll.
Citera
2013-06-27, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Hans senaste post där han lägger fram något och drar en slutsats är ju ett bra exempel:

Varför har han inte rätt att dra en slutsats när det stämmer?
Citera
2013-06-27, 20:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Det får han absolut om det hade stämt, hittils har det inte gjort det utan är bara misstolkningar och felslut, allt han vill tillskriva judar utförs tyvärr, om vi bara talar om övergreppen, av alla etniska grupper.

Och homosexuallitet har funnits i alla tider, varken mer eller mindre nu eller förr. Inget för oss straighta att yvas över.
Citera
2013-06-27, 20:59
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det får han absolut om det hade stämt, hittils har det inte gjort det utan är bara misstolkningar och felslut, allt han vill tillskriva judar utförs tyvärr, om vi bara talar om övergreppen, av alla etniska grupper.

Och homosexuallitet har funnits i alla tider, varken mer eller mindre nu eller förr. Inget för oss straighta att yvas över.

Det är sant att brottslighet och perversioner finns inom alla grupper, men det är ändå något som skiljer den judiska gruppen från övriga. Ett exempel är katolska prästers övergrepp mot barn vs rabbiners övergrepp mot barn. I en judisk skola i Australien där en lärare förgrep sig på unga pojkar visade det sig att han hade rabbinens stöd, eller åtminstone försvar. Rabbinen menade att pojkarna vill det själva, och när det handlar om så kallade goyims, icke judar, är det tydligen så illa att allt de tänker på är sex och de vill till och med ha sex med hundar, för att inte tala om den egna familjen.

When challenged on his position that young boys could give consent, Rabbi Lesches replied ''you would be surprised'' and added that some non-Jewish boys, who he termed ''goyims'', began acting or thinking sexually ''from the age of five''.
He said teenagers from poor backgrounds had ''nothing else to do in life, only thinking 24 hours about sex'' with each other, members of their own families and even ''dogs''.

Övergreppen och pedofilringarna i judiska samhällen och religiöst judiska samfund läser man inte mycket alls om förutom i lokala notiser, jämfört med den katolska pedofilskandalen får man nog anse att den judiska har tystats ned i den mån det går. Ett annat faktum som underlättar för judiska pedofiler är:

A traditional rule, mesirah, prohibits a Jew from reporting another's wrong-doing to non-Jewish authorities; it remains a powerful influence in some ultra-orthodox communities.

Rabbi Lesches som står för dessa uttalanden har nu emigrerat till USA och innehar en ledande roll i New Yorks judereligiösa samhälle, bäva månde de amerikanska barnen.
Citera
2013-06-27, 21:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det är sant att brottslighet och perversioner finns inom alla grupper, men det är ändå något som skiljer den judiska gruppen från övriga. Ett exempel är katolska prästers övergrepp mot barn vs rabbiners övergrepp mot barn. .........

He said teenagers from poor backgrounds had ''nothing else to do in life, only thinking 24 hours about sex'' with each other, members of their own families and even ''dogs''.

Övergreppen och pedofilringarna i judiska samhällen och religiöst judiska samfund läser man inte mycket alls om förutom i lokala notiser, jämfört med den katolska pedofilskandalen får man nog anse att den judiska har tystats ned i den mån det går. Ett annat faktum som underlättar för judiska pedofiler är:

A traditional rule, mesirah, prohibits a Jew from reporting another's wrong-doing to non-Jewish authorities; it remains a powerful influence in some ultra-orthodox communities.

Rabbi Lesches som står för dessa uttalanden har nu emigrerat till USA och innehar en ledande roll i New Yorks judereligiösa samhälle, bäva månde de amerikanska barnen.

Att Rabbinen är ett osmakligt och inkrökt stolpskott, milt uttryckt, utifrån sina uttalanden råder ingen tvekan om.

Att vi läser mer om katolska präster tror jag beror på att vi har en kristen tradition därför intresserar det oss och journalister mer än någon annan religiös uppfattning. Har inga belägg men skulle tro att det uppmärsammas i israelisk press när en rabbin begår övergrepp på samma sätt som vi uppmärksammar präster övergrepp.

Skulle vilja säga att inte snacka skit om den egna gruppen inför andra grupper går igen hos de flesta grupper av olika slag. Tyvärr ger ett sådant tänkande en grogrund för misstänksamhet och fördomar.
Citera
2013-06-27, 22:12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Att Rabbinen är ett osmakligt och inkrökt stolpskott, milt uttryckt, utifrån sina uttalanden råder ingen tvekan om.

Att vi läser mer om katolska präster tror jag beror på att vi har en kristen tradition därför intresserar det oss och journalister mer än någon annan religiös uppfattning. Har inga belägg men skulle tro att det uppmärsammas i israelisk press när en rabbin begår övergrepp på samma sätt som vi uppmärksammar präster övergrepp.

Skulle vilja säga att inte snacka skit om den egna gruppen inför andra grupper går igen hos de flesta grupper av olika slag. Tyvärr ger ett sådant tänkande en grogrund för misstänksamhet och fördomar.

Om du väljer att citera mig ser jag helst att du låter mitt inlägg vara intakt, om du av någon anledning känner att du måste klippa bort delar av mitt inlägg uppskattar jag om du markerar bortklippt text med tre prickar inom hakparentes som brukligt är. Kan tyckas småsint men läsare som kommer in i tråden genom att trycka på senast lästa inlägg kommer till ditt inlägg även om de inte läst mitt eftersom du citerat mig och alla backar inte bakåt för att säkerställa att den som citerat inte varit oärlig och klippt sönder inlägg utan att markera detta. Jag ser att du slängt dit ett gäng prickar men det betyder dessvärre ingenting utan får mitt inlägg att framstå som märkligt.

Vi i väst får anses ha en judeokristen tradition och med tanke på att de stora mediabolagen övervägande ägs av judar är nog mesirah en mer trolig förklaring till mörkläggandet än tradition.

En lista på judiska rabbi-pedofiler som undgått israelisk journalism, varning för lååång lista.

http://iamthewitness.com/listeners/Jewish.child.molesters.that.are.never.on.the.NEWS-WHY.htm

Min poäng var att om de katolska präster som redan vid avslöjandet väckte stor uppmärksamhet dessutom hade försvarat sina pedofila brott med att barnen ville detta, och dessutom låg med familjemedlemmar och hundar eftersom de inte hörde till den kristna tron. ja, vad fan hade hänt då? En sak är säker, de hade inte kunnat flytta till ett annat västland och fortsatt sin pedofildyrkan där.

Glöm inte att fördomar kan rädda liv, alla är vi olika och vissa olikheter kan det löna sig att ta fasta på.
Citera
2013-06-27, 22:42
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Om du läser det du inte citerade så kanske det går upp ett ljus.
Citera
2013-06-27, 22:51
Bannlyst
Citat:

Längre bak än så behöver man inte gå i tråden. Av det han lägger fram finns det ingen god grund, om ens någon grund alls, för att dra slutsatsen att "transgender"-barn inte blir lyckligare och/eller minskar sin självskaderisk om de får leva ut sin föredragna könsroll.

I artikeln som jag postade så framgår det att 41% av ”transgender”-personer i USA har försökt begå självmord. Jag anser att folk som försöker begå självmord är olyckliga. Ja, det är verkligen ett kontroversiellt påstående.

Men okej, låt oss tala om transsexuella barn. Känner du till David Reimer?

David Reimer (August 22, 1965 – May 5, 2004) was a Canadian man who was born as a healthy male, but was sexually reassigned and raised as female after his penis was accidentally destroyed during circumcision.[1] Psychologist John Money oversaw the case and reported the reassignment as successful, and as evidence that gender identity is primarily learned. Academic sexologist Milton Diamond later reported that Reimer failed to identify as female since the age of 9 to 11,[2] and that he began living as male at age 15. Reimer later went public with his story to discourage similar medical practices. He later committed suicide, owing to suffering years of severe depression, financial instability, and a troubled marriage.

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer

Där har du beviset.

P.S. Arthur Dent, tack för dina utmärkta inlägg. Precis så är det.
Citera
2013-06-27, 22:58
Bannlyst
Citat:
A number of Romney’s financial backers — including Fred Zeidman of Texas, Mel Sembler of Florida and Sheldon Adelson — are among the RJC’s leadership, and Brooks made clear that their voices would be heard.

“A lot of the major financial support the candidates received was from the members of this organization,” Brooks said. “There is a lot of weight behind their message on that.”

William Daroff, the Washington director of the Jewish Federations of North America and a former deputy to Brooks at the RJC, said Republican Jews would likely advise the party to moderate.

“The conventional wisdom is that the election will result in the shift of the Republican Party to the center, particularly on issues of immigration,” Daroff said. “To the extent that the party does shift, it would make Republican candidates more appealing to Jewish voters who may be inclined to vote Republican on foreign policy and homeland security issues but who have been turned off by conservative Republicans rigidity on social issues.

Some of the leading voices counseling moderation of hard-line Republican policies have been Jewish conservatives. One of the first post-election posts from Jennifer Rubin, who writes the Right Turn blog for the Washington Post, said it was time to stop opposing gay marriage in the political arena.

http://www.jta.org/2012/11/12/news-opinion/politics/on-the-morning-after-jewish-republicans-advise-the-party#ixzz2TkzU9n7t

Dessa judar är republikaner, det vill säga de är medlemmar i ett parti som representerar högervridna amerikaner. Trots detta så promoterar de vänstervriden dynga som invandring från tredje världen och homosexuella ”rättigheter”.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: högervridna judar och vänstervridna judar är två sidor av samma shekel. De promoterar samma dynga.

Här har vi ännu en ”högervriden” jude som stödjer homosexuella ”äktenskap”, Paul Wolfowitz:

In February 2013, Wolfowitz publicly supported legal recognition for same-sex marriage in an amicus brief submitted to the U.S. Supreme Court

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Wolfowitz

Här hittar vi fler ”högervridna” judar som stödjer homosexuella ”äktenskap”:

http://www.thedailybeast.com/articles/2013/02/28/the-pro-freedom-republicans-are-coming-131-sign-gay-marriage-brief.html

Det här är anmärkningsvärt. Alla dessa judar är medlemmar i ett parti som representerar högervridna amerikaner, och ändå så promoterar de vänstervriden dynga som bögrättigheter.
Citera
2013-06-27, 23:33
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
I artikeln som jag postade så framgår det att 41% av ”transgender”-personer i USA har försökt begå självmord. Jag anser att folk som försöker begå självmord är olyckliga. Ja, det är verkligen ett kontroversiellt påstående.

Jag rekommenderar att du läser om allt från början till slut igen. Noggrant. Då kanske tjugofemöringen trillar ner.
Citera
2013-06-27, 23:49
Bannlyst
Citat:
Jag rekommenderar att du läser om allt från början till slut igen. Noggrant. Då kanske tjugofemöringen trillar ner.

Ja, det var precis det jag trodde. Jag demolerade ditt inlägg genom att posta en artikel om David Reimer, en transsexuell man som begick självmord eftersom han var olycklig för att han könsopererades när han var barn, och du struntar i det.
Citera
2013-06-28, 00:13
Medlem
thewellovedones avatar
Varför kan inte folklorist och hans gelikar inte bara lägga korten på bordet och erkänna att de vill utöva massmord på hela de judiska folket så att världen blir ett paradis för hur hade de annars tänkt lösa "problemet" i praktiken
Senast redigerad av thewellovedone 2013-06-28 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in