Citat:
Ursprungligen postat av
kjellkritisk
Att Rabbinen är ett osmakligt och inkrökt stolpskott, milt uttryckt, utifrån sina uttalanden råder ingen tvekan om.
Att vi läser mer om katolska präster tror jag beror på att vi har en kristen tradition därför intresserar det oss och journalister mer än någon annan religiös uppfattning. Har inga belägg men skulle tro att det uppmärsammas i israelisk press när en rabbin begår övergrepp på samma sätt som vi uppmärksammar präster övergrepp.
Skulle vilja säga att inte snacka skit om den egna gruppen inför andra grupper går igen hos de flesta grupper av olika slag. Tyvärr ger ett sådant tänkande en grogrund för misstänksamhet och fördomar.
Om du väljer att citera mig ser jag helst att du låter mitt inlägg vara intakt, om du av någon anledning känner att du måste klippa bort delar av mitt inlägg uppskattar jag om du markerar bortklippt text med tre prickar inom hakparentes som brukligt är. Kan tyckas småsint men läsare som kommer in i tråden genom att trycka på
senast lästa inlägg kommer till ditt inlägg även om de inte läst mitt eftersom du citerat mig och alla backar inte bakåt för att säkerställa att den som citerat inte varit oärlig och klippt sönder inlägg utan att markera detta. Jag ser att du slängt dit ett gäng prickar men det betyder dessvärre ingenting utan får mitt inlägg att framstå som märkligt.
Vi i väst får anses ha en judeokristen tradition och med tanke på att de stora mediabolagen övervägande ägs av judar är nog
mesirah en mer trolig förklaring till mörkläggandet än tradition.
En lista på judiska rabbi-pedofiler som undgått israelisk journalism, varning för lååång lista.
http://iamthewitness.com/listeners/Jewish.child.molesters.that.are.never.on.the.NEWS-WHY.htm
Min poäng var att om de katolska präster som redan vid avslöjandet väckte stor uppmärksamhet dessutom hade försvarat sina pedofila brott med att barnen ville detta, och dessutom låg med familjemedlemmar och hundar eftersom de inte hörde till den kristna tron. ja, vad fan hade hänt då? En sak är säker, de hade inte kunnat flytta till ett annat västland och fortsatt sin pedofildyrkan där.
Glöm inte att fördomar kan rädda liv, alla är vi olika och vissa olikheter kan det löna sig att ta fasta på.