2014-04-13, 15:28
Medlem
imperatrixs avatar
Jag har alltid föreställt mig att det inte handlar så mycket om resultatet av ingreppen, utan att det rör sig om ens ekonomiska status. Det har genom alla tider alltid varit fint att ha mycket pengar och att kunna visat detta både på sitt utseende och på övrig livsstil; förr hade folk stora klänningar i fina tyger och åt mycket mat för att visa detta, nu handlar det tvärtom om att vara smal (på grund av att det ofta kostar pengar att träna och äta bra och nyttig mat, samt att dålig mat som ökar på ens vikt ofta är billig och lättillgänglig, dvs, inte så fint eller exotiskt). I det fallet blir denna typen av ingrepp bara en förlängning av att visa att man har pengar och att man är så rik att man har råd att spendera pengar på vad många anser vara "totalt meningslöst". Fast vad vet jag, det är bara de processer jag misstänker har orsakat det hela.
Citera
2014-04-13, 20:03
Bannlyst
Vad ska man annars göra om man föds ful?
Jag borde operera mig men har inte råd.
Citera
2014-04-13, 21:18
Medlem
Elsharins avatar
Omgivningen i stora drag. Snacket om operationer började där jag växte upp redan på högstadiet. Eftersom på högstadiet var den tid där alla ville passa in och inte hamna utanför och bli mobbade så fanns ett ideal man skulle sträva efter. Dessa krav på utseendet gällde både för att ha möjligheten att ha tjejkompisar samt vara omtyckt av pojkarna. Så de som inte hade den genetiska turen att "mogna" i kroppen tidigt fick det svårt. Och många började planera hur de skulle gå tillväga för att "se ut som alla andra snygga tjejer" när de blev äldre och hade pengar.
Detta bär man med sig genom åren och man tycker aldrig att man är bra nog eller duger. Samtidigt matas man på av media och får beskrivningar på männens drömkroppar under dessa år och kraven blir allt högre.
Det är väldigt många som opererar sig idag och oftast så syns det inte ens. Vilket också ger lite skevhet på det hela då man går runt och tror att folk är födda perfekta men har egentligen lagt sig under kniven. Så många mäns ideal på vad dom tror är en "naturlig kvinnokropp" är oftast egentligen fake.
Citera
2026-02-05, 23:08
Medlem
Tyvärr är det nog alla influencers som undergräver unga kvinnors (och även mäns) självförtroende. De tror att de måste se ut på ett visst sätt för att duga. Tycker det är hemskt att se vackra kvinnor som totalförstör sitt utseende genom diverse skönhetsoperationer som får dem att se ut som Barbiedockor och likna några millioner andra kvinnor. Kan kanske förstå om man vill korrigera t ex en väldigt stor och missbrukande näsa. Men det handlar ju inte om det här, detta är människor som är övertygade om att om de bara har höga kindben, tatuerade ögonbryn, förstorade läppar, lösögonfransar och förminskad näsa så blir de lyckliga för resten av livet. Sanningen är att det blir de nog aldrig. De män de kommer att möta är förmodligen lika fåfänga och nojiga som de själva. Jag är numera en kvinna en bit över 60. Har aldrig varit en direkt skönhet, men tillräckligt söt för att haft framgång hos män. Mycket för min personlighet, något jag själv uppskattar hos män. Lever lycklig med min man sen 30 år och vi är soulmates.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in