2017-04-09, 10:43
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Undrar hur mycket Kakan vädrar sina ACAB-åsikter efter det senaste dygnet?

Här har hon ett dilemma, snuten hyllas helt plötsligt av medie-hjon och på de sociala plattformarna..inte för att jag vill ge henne tips, men om hon på något trovärdigt sätt vill normalisera sin relation med oss vanliga dödliga så är det väl nu, och hävda att hon nu inser hur viktigt den blåklädda delen av rättsväsendet faktiskt är när det smäller..
... och förlora cred hos de grupper som ännu har henne på idollistan? Blev ju att göra en Anna Kinberg Batra, i valet mellan två polariserade grupper lyckas man göra sig omöjlig hos bägge. Strategiskt manövrerat, not.
Citera
2017-04-09, 12:34
Medlem
bokhoras avatar
Alltså jag är ingen stor beundrare av Kakan själv, men nu hittar ni ju verkligen bara på i den här tråden. har prenumererat en tid för att jag ville ha just SKVALLER, inte kränkta personers påhitt om en person vars åsikter de uppenbarligen inte bryr sig tillräckligt mycket om för att ta reda på. Skit i henne eller se en intervju, vet ja. Jag förstår att det är najs att hata på någon, men Kakan är inte jävulen.
Citera
2017-04-09, 13:16
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokhora
Alltså jag är ingen stor beundrare av Kakan själv, men nu hittar ni ju verkligen bara på i den här tråden. har prenumererat en tid för att jag ville ha just SKVALLER, inte kränkta personers påhitt om en person vars åsikter de uppenbarligen inte bryr sig tillräckligt mycket om för att ta reda på. Skit i henne eller se en intervju, vet ja. Jag förstår att det är najs att hata på någon, men Kakan är inte jävulen.

Så du menar att kakan tycker det är najs att hata?
Citera
2017-04-17, 13:43
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din Morsa
Undrar hur mycket Kakan vädrar sina ACAB-åsikter efter det senaste dygnet?

Har också undrat över det. Hon kanske var missförstådd och menade allmost all cops are lazy bastards?
Citera
2017-04-17, 13:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Har också undrat över det. Hon kanske var missförstådd och menade allmost all cops are lazy bastards?

Är väl typ ett halvår sen hon bad om ursäkt för ACAB-snacket.
Citera
2017-04-17, 15:23
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är väl typ ett halvår sen hon bad om ursäkt för ACAB-snacket.
"Bad om ursäkt" är väl ändå att ta i. Vad hen gjort är att officiellt säga att det kanske inte var rätt, och detta bara för att det började blåsa runt öronen när folk bojkottade en uppdragsgivare. Äcklet insåg att framtida inkomster utanför bubblan låg i farozonen och var därför tvungen att pudla. Jag har ännu inte hört något direkt avståndstagande eller en uppriktig, ångerfull ursäkt.
Citera
2017-04-17, 15:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
"Bad om ursäkt" är väl ändå att ta i. Vad hen gjort är att officiellt säga att det kanske inte var rätt, och detta bara för att det började blåsa runt öronen när folk bojkottade en uppdragsgivare. Äcklet insåg att framtida inkomster utanför bubblan låg i farozonen och var därför tvungen att pudla. Jag har ännu inte hört något direkt avståndstagande eller en uppriktig, ångerfull ursäkt.

Citat:
Kakan Hermansson ber villkorslöst om ursäkt för sitt klumpiga uttalande.

"För tre år sedan skrev jag en sak jag skäms otroligt mycket över. Jag hånade och förringade Malexander-mordens offer, då två polismän avrättades med sina egna tjänstevapen" skriver hon.

Medieprofilen hyllar sedan alla polisers arbete som ligger till grund för att hon och andra kan uttrycka sina åsikter utan att riskera att bli skadade.

"Kanske delar dom inte mina åsikter, alla Sveriges poliser, men jag vet att om jag skulle behöva deras hjälp, om mitt liv vore i fara, så skulle de utan att tveka komma till undsättning. Jag skulle helst av allt vilja ringa till dem allihopa, be om ursäkt för att jag sårat dem, för mina idiotiska ord. För det var förbannat dumt, respektlöst och obegåvat att uttala mig om två personer som så osjälviskt och modigt offrade sina liv. Och respektlöst för deras anhöriga" skriver Kakan Hermansson och fortsätter:

"Jag hoppas att de poliser som ser mig på gatan, som riskerar sina liv för mig, i fortsättningen förstår hur högt jag värdesätter deras arbete. Och, framför allt, att de tar emot mitt förlåt".
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/17/kakan-hermanssons-ord-efter-drevet-forlat/
Citera
2017-04-17, 15:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/11/17/kakan-hermanssons-ord-efter-drevet-forlat/
Problemet är ju att ingen tror på att det är ärligt utan bara för att rädda sin plats i media.
Citera
2017-04-17, 15:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Problemet är ju att ingen tror på att det är ärligt utan bara för att rädda sin plats i media.

Vad då "ingen tror"? Vad vet du mer än att alla som hatar på Kakan här vägrar godta hennes pudel? Och vad vet du om hon skäms för just det uttalandet?
Du tror och du gissar och du gör det utifrån din syn på Kakan och inte utifrån hennes text.

Vet gott om folk som var heligt förbannade på uttalandet när det kom och senare köpt ursäkten, de kan i många fall fortfarande ha svårt för Kakan men de tar hennes ursäkt i det specifika fallet.
Citera
2017-04-17, 15:51
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vad då "ingen tror"? Vad vet du mer än att alla som hatar på Kakan här vägrar godta hennes pudel? Och vad vet du om hon skäms för just det uttalandet?
Du tror och du gissar och du gör det utifrån din syn på Kakan och inte utifrån hennes text.

Vet gott om folk som var heligt förbannade på uttalandet när det kom och senare köpt ursäkten, de kan i många fall fortfarande ha svårt för Kakan men de tar hennes ursäkt i det specifika fallet.
Förlåt mig och tillåt mig att omformulera mig;

Vi är många som inte alls tror på att det är en ärlig pudel utan en tvångspudel. Hennes text är definitionen av en generisk pudel.

Sen finns det ju andra hatiska uttalanden från henne som hon inte har pudlat, det är bland annat därför som jag inte köper Malexanderpudeln. Men det är väl som vanligt, att det goda hatet inte är något hat.
Citera
2017-04-17, 16:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Förlåt mig och tillåt mig att omformulera mig;

Vi är många som inte alls tror på att det är en ärlig pudel utan en tvångspudel. Hennes text är definitionen av en generisk pudel.

Sen finns det ju andra hatiska uttalanden från henne som hon inte har pudlat, det är bland annat därför som jag inte köper Malexanderpudeln. Men det är väl som vanligt, att det goda hatet inte är något hat.

Trams. Det goda hatet är visst hat, det är därför du är så arg på henne. Men det gör inte att en ursäkt inte är en ursäkt.
Citera
2017-04-17, 16:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Trams. Det goda hatet är visst hat, det är därför du är så arg på henne. Men det gör inte att en ursäkt inte är en ursäkt.
Sarkasmen gick visst inte hem och jag betackar mig för att personer som inte känner mig uttalar sig om varför jag gör si eller så.

Som sagt så handlar det hela om vi är många som tvivlar på att Kakan egentligen har slutat att vara hatisk. Det är väl inte så konstigt? Det är ju inte direkt så att hon någonsin har pudlat sitt manshat trots att det har påtalats flera gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in