2013-05-26, 23:27
Medlem
snillet_1s avatar
TNC_LaLiga menar att Joaquin ska vara klar för Fiorentina. 3M euro. Spännande värvning till kanten!
2013-05-26, 23:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Varför vill Ancelotti lämna egentligen? Trivs ej? Jag menar allt hår ju gått somd et ska, de är mitt i ett projekt. Nästa år med några nyförvärv kan de utmana i CL på riktigt.

Därför att Real Madrid är intresserade.
2013-05-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Därför att Real Madrid är intresserade.

Jag förstår att man vill träna en klassisk storklubb men är inte PSG en större utmaning?
2013-05-26, 23:43
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Jag förstår att man vill träna en klassisk storklubb men är inte PSG en större utmaning?

Real är värdens största klubb, man har inte vunnit CL på länge så det blir utmaningen. PSG är en fluga som har blåst förbi inom 5år när araberna har tröttnat.
2013-05-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jovetic går förmodligen till Juventus, bra där Wenger, leta lite i fyndlådan som vanligt istället.

Pep Guardiola lite sugen på Wilshere tydligen, vafan behöver han tre likvärdiga startuppställningar eller? Känns lite som att mittfältet är fullt; Götze, Kroos OCH Wilshere, det hade varit något det.

Wilshire som centralmitt(konkurrent till Schweini å Javi). Det är inte helt omöjligt. Bayerns silly season blir spännande att följa, oavsett om Bayern vunnit trippeln så kommer Pep köpa in nya spelare som han blev lovad. Lewandowski, Pique/Hummels, Wilshire in?
2013-05-26, 23:56
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:

Kanske det men man får inte många chanser att träna Real Madrid och där kan han på allvar konkurrera om alla titlar. Jag förstår Ancelotti om han nu väljer oss (Real).

Falcao sägs resa imorgon till Monaco för att genomgå en undersökning.

Atletico kommer att få €60m för honom, vilket innebär att de gör en vinst på minst €13m (colombianen köptes för €40m plus eventuellt €7m i bonusar). Då har de ju också haft stor nytta av honom i två säsonger.
2013-05-27, 00:02
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Wilshire som centralmitt(konkurrent till Schweini å Javi). Det är inte helt omöjligt. Bayerns silly season blir spännande att följa, oavsett om Bayern vunnit trippeln så kommer Pep köpa in nya spelare som han blev lovad. Lewandowski, Pique/Hummels, Wilshire in?

Wilshere kritade nytt kontrakt i vintras. Han ses förmodligen som den främsta frontfiguren i Arsenals kommande generation, både av fansen och Wenger själv. Han är ENORMT uppskattad av fansen och har fått en hel del speltid, så varför skulle han lämna?
2013-05-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Kanske det men man får inte många chanser att träna Real Madrid och där kan han på allvar konkurrera om alla titlar. Jag förstår Ancelotti om han nu väljer oss (Real).

Falcao sägs resa imorgon till Monaco för att genomgå en undersökning.

Atletico kommer att få €60m för honom, vilket innebär att de gör en vinst på minst €13m (colombianen köptes för €40m plus eventuellt €7m i bonusar). Då har de ju också haft stor nytta av honom i två säsonger.

Vidrigt att se Falcao i Monaco. Han får ju inte ens spela CL nästa år. Inte ens EL. Zlatan ficks ju trots allt spela CL direkt och är 30+ och hade förra sommaren inte så många alternativ så det är mer förståeligt. Men jag antar att Falcao själv inte har så mycket att säga till om?
2013-05-27, 00:12
Medlem
Om Perez hämtar in Ancelotti som ny tränare är det bäst att han också får sparken som president. Han är kung på affärer, men sämst på att ta sportsliga beslut - därför Real har vunnit så få titlar sedan Del Bosque. Perez har varit president för klubben i 6 år under 2000-talet(två sejourer) och endast vunnit 2 jävla titlar. Drömmen vore att Hierro och Zidane skötte allt det sportsliga och Perez det ekonomiska.
2013-05-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Wilshere kritade nytt kontrakt i vintras. Han ses förmodligen som den främsta frontfiguren i Arsenals kommande generation, både av fansen och Wenger själv. Han är ENORMT uppskattad av fansen och har fått en hel del speltid, så varför skulle han lämna?

Tror inte att han lämnar. Säg att det (dessvärre) blir ytterliggare en standard säsong med Wenger så tror jag att han ryker och vem vet då vad som händer? Kroenke kanske säljer till uzbeken som satsar stort. Har svårt att se att Wenger får fortsatt förtroende om han inte gör nåt vettigt nästa säsong. Tror nog att erbjudanden finns kvar till Wilshire om ett par år med, ingen ide att bråska. Wenger har ju tidigare visat att han kan förädla talanger.
2013-05-27, 00:16
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Om Perez hämtar in Ancelotti som ny tränare är det bäst att han också får sparken som president. Han är kung på affärer, men sämst på att ta sportsliga beslut - därför Real har vunnit så få titlar sedan Del Bosque. Perez har varit president för klubben i 6 år under 2000-talet(två sejourer) och endast vunnit 2 jävla titlar. Drömmen vore att Hierro och Zidane skötte allt det sportsliga och Perez det ekonomiska.

Problemet är ju att ni söker den perfekta tränaren i teorin, men nöjer er inte med ett knippe av världens bästa tränare. Ancelotti, Mou, Capello, Pellegrini, Heynkes. Sluta stolla om att ni vill ta in en tränare som förespråkar någon sorts extrem ideologi, vilka förövrigt är unga och orutinerade (läs Laudrup, Montella, Martinez).
2013-05-27, 00:22
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Vidrigt att se Falcao i Monaco. Han får ju inte ens spela CL nästa år. Inte ens EL. Zlatan ficks ju trots allt spela CL direkt och är 30+ och hade förra sommaren inte så många alternativ så det är mer förståeligt. Men jag antar att Falcao själv inte har så mycket att säga till om?

Det har ju snackats mycket om det bl.a. här på Flashback men jag vet inte. Om det är så kan ju ingen tvinga Falcao att anstränga sig på t.ex. matcherna.

Citat:

Ancelotti är knappast en katastrof så som du försöker få det till och sen så kan man inte få sparken som president. Dessutom har du fel både vad gäller antalet år och titlar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in