2013-06-02, 17:58
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Du är för sent ute. Feminister är allierade med muslimska män. Det är du som kommer slaktas, helt enligt din egen tankegång.

Inte alls. Jag kan ta hand om mig själv. Dessutom är en skenhelig allians inget att betrakta som ett hot. Svenska män har mer gemensamt med muslimska män än svenska kvinnor.
Citera
2013-06-02, 18:11
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Inte alls. Jag kan ta hand om mig själv. Dessutom är en skenhelig allians inget att betrakta som ett hot. Svenska män har mer gemensamt med muslimska män än svenska kvinnor.

Mhm... så är det feminister eller svenska män som är för att kvotera in muslimska män till t.ex. brandkåren?
Citera
2013-06-02, 18:18
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Mhm... så är det feminister eller svenska män som är för att kvotera in muslimska män till t.ex. brandkåren?

Både och men framförallt multikultikramare och de är alltid feminister.
Citera
2013-06-02, 18:20
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Både och men framförallt multikultikramare och de är alltid feminister.

D.v.s feminister.

Men enligt dig.... " Svenska män har mer gemensamt med muslimska män än svenska kvinnor" (med kvinnor menar du här feminister).

Så... feminister är multikultikramare... men muslimer har "mer gemensamt" med svenska män som inte är det?

Skäms du inte?
Citera
2013-06-02, 18:28
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
D.v.s feminister.

Men enligt dig.... " Svenska män har mer gemensamt med muslimska män än svenska kvinnor" (med kvinnor menar du här feminister).

Så... feminister är multikultikramare... men muslimer har "mer gemensamt" med svenska män som inte är det?

Skäms du inte?

Nej, varför skulle jag det?
Citera
2013-06-02, 18:30
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag det?

För att du har så grovt fel enligt vad du själv säger?

Feminister, till skillnad från svenska män är islamkramare. Påminn mig igen om vad du sa om vilka som har mest gemensamt med muslimer. Svenska män eller feminister?
Citera
2013-06-02, 18:32
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
För att du har så grovt fel enligt vad du själv säger?

Feminister, till skillnad från svenska män är islamkramare. Påminn mig igen om vad du sa om vilka som har mest gemensamt med muslimer. Svenska män eller feminister?

Nej, inte alls. Tack vare kvinnors liberalism har vi både multikultur och feminism i landet.
Citera
2013-06-02, 18:39
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Nej, inte alls. Tack vare kvinnors liberalism har vi både multikultur och feminism i landet.

Som sagt... vilka var det som hade mer gemensamt med muslimer? Du skrev nåt om det. Påminn mig.
Citera
2013-06-02, 18:41
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Som sagt... vilka var det som hade mer gemensamt med muslimer? Du skrev nåt om det. Påminn mig.

Feminismen är sjukdomen, inte orsaken.
Citera
2013-06-02, 18:42
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Feminismen är sjukdomen, inte orsaken.

Påminn mig nu om vad du skrev.
Citera
2013-06-04, 14:13
Medlem
NyanNyans avatar
Inte alls konstigt att inte många upprörda feminister yttrar sig då mångkultur går före kvinnokamp.
Ett exempel är att feminister ser mycket allvarligare på om man kallar invandrarmän för "blatte", "svartskalle" eller "neger" än att man kallar en kvinna för "hora".
Citera
2013-06-14, 19:25
Medlem
Djupfryss avatar
I Trollhättan finns det en ganska kraftig folklig upprördhet mot att kommunen skall tvingas betala skadestånd till praktikanten. Enligt uppgift skall tidningen Ttela blivit dränkta i mer eller mindre genomtänkta insändarförsök.

Folk har gått ur Unionen på grund av att det var den fackförening som drev kravet på skadestånd, men från feministiskt håll hörs inte ett pip. Är det OK för män att vägra befatta sig med kvinnor om deras religion inte tillåter dem det, enligt den feministiska rörelsen?
Vilka religioner gäller detta i så fall? Kan jag exempelvis hänvisa till gamla testamentet i bibeln på min arbetsplats, och därigenom vägra lyssna till kvinnliga chefer då kvinnan enligt vissa delar i bibeln inte har någon talan i sammanhang utanför sin egen familj? För övrigt inte bestämmanderätt ens inom familjen.

Kan en man hänvisa till en religion som inte är fullt så etablerad som islam eller kristendom, ex satanism eller någon egen liten variant av religion och därigenom behandla kvinnor på ett negativt sätt med hänvisning till sin religion.
Kanske de chefer på Scanias dotterbolag som slängde sina två kvinnliga anställda i en container gjorde det på grund av religiös övertygelse?
Finns det verkligen inga som helst funderingar över vad som hände i Trollhättan från feministiskt håll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in