2013-05-24, 12:26
  #745
Medlem
Aristaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
http://www.liveleak.com/view?i=84c_1369344545
när polisen skjuter GM.. kanske vart uppe förr

Varför släpper han kniven innan han "anfaller" poliserna?

1. Han tappar den?
2. Han vill inte skada personer som han inte anser förtjänar det?
3. Han vill bli dödad utan att vara beväpnad, för att eventuellt svartmåla "maktens" ingripande?

Det känns onekligen som att de var nöjda efter fullgjord dekapitering av soldaten, och inte sökte fler offer bland allmänheten. En chevaleresk mördare med någon form av moralisk kod d.v.s.
Citera
2013-05-24, 12:38
  #746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Precis.



Det framkommer inte att det är någon "hämnd åt det muslimska folket" Det är vad media vill att naiva personer som du ska tro och för att skapa ännu mer hat!


"Det framkommer", vilket skitprat mördaren säger ju rakt in i kameran att det är en hämnd och talar om öga för öga. Tror det är din hjärna som måste undersökas. Radikalisering inom Islam är ett problem folk sprängs i luften varje dag någonstans i världen. London, NYC, Madrid, Amsterdam, Stockholm har alla haft attacker men även Jemen, Niger, Kenya, Pakistan, Indien och Afghanistan.

Idioter som du har väl redan glömt självmordsbombaren i Stockholm, nu var n Loser och lyckades bara döda sig själv som tur var.
Citera
2013-05-24, 13:02
  #747
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Varför släpper han kniven innan han "anfaller" poliserna?

1. Han tappar den?
2. Han vill inte skada personer som han inte anser förtjänar det?
3. Han vill bli dödad utan att vara beväpnad, för att eventuellt svartmåla "maktens" ingripande?

Det känns onekligen som att de var nöjda efter fullgjord dekapitering av soldaten, och inte sökte fler offer bland allmänheten. En chevaleresk mördare med någon form av moralisk kod d.v.s.


Han höll väl i två knivar, dvs en köttyxa och en kniv när dom filmade honom tidigare. Kniven verkar han släppa och han har kvar köttyxan?
Citera
2013-05-24, 13:07
  #748
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Det framkommer inte att det är någon "hämnd åt det muslimska folket" Det är vad media vill att naiva personer som du ska tro och för att skapa ännu mer hat!

Det rörde sig om ett solklart terrordåd med klara politiska/religiösa förtecken.

En av gärningsmännen hade några år tidigare deltagit i en radikaliserad islamistisk demonstration:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-22650578

(scrolla ned och klicka på videon)

Det verkar alltså som att åtminstone en av gärningsmännen först konverterat till islam, sedan radikaliserats, och slutligen gått sin egen destruktiva väg.

Sådana extremister är det mycket svårt för samhället att försvara sig emot, liksom det var i fallet Anders B.B.
Citera
2013-05-24, 13:39
  #749
Medlem
Abwehrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Jag ar saker pa att bada tva var false flag, sannolikheten att de har övning med samma scenario den dagen i bada attentaten ar för liten. Det finns filmklipp dar polisen erkanner att de var pa övning innan sjalva attacken i London.

Och manga vet inte att det var 3 byggnader som rasade 9/11, för den 3'e ser man uppenbart hur fake det ar (youtube'a WTC 7), i ett klipp sager tillochmed nyhetsankaret att WTC 7 rasat, men byggnaden syns bakom henne.

Och det ar inte det enda, handelsen som startade kriget i vietnam har USA erkant var ett misstag, de sankte sitt egna skepp. Valdigt offtopic nu, men alla krig USA gatt in i gar att hitta en false flag eller en falla som de med flit gör för att ga in i kriget.

Vilket innebar att sannolikheten för att det ar en riktig attack minskar, med tanke pa landets historia. Darför ar jag alltid skeptisk mot sant har (samma med den misslyckade bombaren i stockholm). Man ska inte lita blint pa allt staten sager, de har en agenda med allt.

"Remove your government, they dont care about you".

Hur förklarar du det viktigaste i en false flag operation nämligen att gärningsmännen överlevde.
Det är standard vid alla konspirationer att gärningsmännen dör så de inte kan prata.

Det mest logiska i er tankevärld skulle vara att gärningsmännen skulle vara påverkade av MKUltra samt radiostyrda av flygande judar som i egentligen är rymdödlor som styrs av NWO och Bilderberggruppen.

Eller så är de skogstokiga muselmaner....
Citera
2013-05-24, 14:08
  #750
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Det är ett solklart fall av radikal jihadism. Det framkommer tydligt i GMs deklaration inför kameran.

Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Gärningsmannen säger detta själv på video. Inte media, ingen gruppering, ingen politisk faktion. Personen som brutalt högg ned soldaten erkänner öppet på video att mordet utfördes "för att muslimer dör varje dag".

Kan du inte ta in att det är ett hämndmotiv så står ingen mer hjälp att finna för dig. Jag rekommenderar då grundläggande läsförtåelse på lågstadienivå.

Ni har så rätt så!
Citera
2013-05-24, 14:38
  #751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
http://www.liveleak.com/view?i=84c_1369344545
när polisen skjuter GM.. kanske vart uppe förr
Tackar kändes bra att se lite justice, synd bara att dem inte lät en leva för att få lite potentiell info.
Citera
2013-05-24, 14:46
  #752
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters84
Tackar kändes bra att se lite justice, synd bara att dem inte lät en leva för att få lite potentiell info.

De lever. Att bli skjuten betyder inte att man dör.
Citera
2013-05-24, 14:47
  #753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
De lever. Att bli skjuten betyder inte att man dör.
Det vet jag men läste att båda gm's var döda, fel källa antar jag, lever båda då? bra för annars hade dem kommit för lätt undan.
Citera
2013-05-24, 14:49
  #754
Bannlyst
Dröjde ju inte länge innan konspirationsteorierna kom upp....

http://kentfreedommovement.com/video/video/show?id=5237500%3AVideo%3A60595
Citera
2013-05-24, 15:01
  #755
Medlem
Kh4ns avatar
Vat man ännu vilka de båda andra arresterade är (identiteter, bakgrund etc)?
Citera
2013-05-24, 15:06
  #756
Medlem
Oerhört jävla tragiskt. Mina tankar går ut till den unge soldatens familj, barn och vänner. Det är hemskt, oerhört jävla hemskt. Jag är inte så arg som jag är ledsen och bestört, besviken och gråtfärdig. Fy fan.

Något som förvånar mig är att Tommy Robinson från EDL, trots att jag inte haft mycket till övers för den organisationsstrukturen innan, faktiskt har svar på tal. Det är inte förvånande för att det kommer från EDL och för att jag inte riktigt sympatiserar med EDLs politiska agenda, utan för att det är precis så som det fungerar i Europa som han beskriver i intervjun, vilket är rätt skrämmande. Varför är det skrämmande? För att det krävs att något sånt här händer för att någon ska reagera.

Jag är fortfarande för religionsfrihet och yttrandefrihet, men jag är ALDRIG för våld och mord på oskyldiga människor, oavsett vilka de är och var de kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in