Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu finns ju uppenbarligen viss anknytning till imperialism och utrikespolitik osv... islamistnegrerna uppger ju själva sina motiv så varför ska man inte få diskutera dem i samband med dådet?
Du kanske bara vill göra ännu en tråd till ett outhärdligt spammande om islam men faktum är att vansinnesdådet handlar om så mycket annat. Negern antyder t o m i videon att Storbritannien mfl krigar och dödar runt om i världen utan att ens bry sig om sin egen befolkning. Jag tolkar det iaf som så att han menar att makteliten dödar för pengar makt och andra intressen... vad tror du?
Jag hade rätt magkänsla att nigerianerna inte blev trrrorister för att de självtolkade koranen och konverterade, utan nu visar det ju sig att de hjärntvättats av andra islamister i vanlig ordning... det har alltså inget med islam att göra. Det är mao inte islam som gjort dem till terrorister, de har letts in i den riktningen av extremister.
Naturligtvis kan motiv vara intressant, och motivet är väl så klarlagt. De skyller, precis som du säger, på diverse imperialistiska krig. Redan där fallerar det ju å det grövsta, britterna har ju inte slagits i Nigeria på evigheter, men det tycks ju vara motivet.
Jag ser inget syfte att diskutera detta ytterligare, då UK är en rättsstat där terrordåd medelst knivslakt på öppen gata inte är tillåtet. Oavsett motiv för dådet.
Att jag skulle vilja basha muslimer i allmänhet är helt enkelt fel; tvärtom har jag påpekat att många muslimer accepterar Drottningens shilling med den äran.