2013-05-23, 20:36
Medlem
Kattafankens avatar
Är det någon som har hittat GM #2 namn än?
Citera
2013-05-23, 20:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Är det någon som har hittat GM #2 namn än?

Nej och då har jag verkligen försökt. Kan hända att denne gynnare är nyanländ eller motsvarande?
Citera
2013-05-23, 20:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu finns ju uppenbarligen viss anknytning till imperialism och utrikespolitik osv... islamistnegrerna uppger ju själva sina motiv så varför ska man inte få diskutera dem i samband med dådet?

Du kanske bara vill göra ännu en tråd till ett outhärdligt spammande om islam men faktum är att vansinnesdådet handlar om så mycket annat. Negern antyder t o m i videon att Storbritannien mfl krigar och dödar runt om i världen utan att ens bry sig om sin egen befolkning. Jag tolkar det iaf som så att han menar att makteliten dödar för pengar makt och andra intressen... vad tror du?

Jag hade rätt magkänsla att nigerianerna inte blev trrrorister för att de självtolkade koranen och konverterade, utan nu visar det ju sig att de hjärntvättats av andra islamister i vanlig ordning... det har alltså inget med islam att göra. Det är mao inte islam som gjort dem till terrorister, de har letts in i den riktningen av extremister.

Naturligtvis kan motiv vara intressant, och motivet är väl så klarlagt. De skyller, precis som du säger, på diverse imperialistiska krig. Redan där fallerar det ju å det grövsta, britterna har ju inte slagits i Nigeria på evigheter, men det tycks ju vara motivet.

Jag ser inget syfte att diskutera detta ytterligare, då UK är en rättsstat där terrordåd medelst knivslakt på öppen gata inte är tillåtet. Oavsett motiv för dådet.

Att jag skulle vilja basha muslimer i allmänhet är helt enkelt fel; tvärtom har jag påpekat att många muslimer accepterar Drottningens shilling med den äran.
Citera
2013-05-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Enligt AB är båda GM döda. De har stenkoll...
"Två misstänkta förövare sköts ihjäl av polis efter attacken"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16825682.ab

Vad har hänt? Aftonbladet har en stor, tydlig, icke retuscherad bild på gärningsmännen och fullt bildspel på bägge av dem.
Jag häpnar.
Jag förväntade mig helt uppriktigt att det skulle vara en mindre notis och säga något om "två män som attackerar" och inget mer.
Citera
2013-05-23, 20:58
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Naturligtvis kan motiv vara intressant, och motivet är väl så klarlagt. De skyller, precis som du säger, på diverse imperialistiska krig. Redan där fallerar det ju å det grövsta, britterna har ju inte slagits i Nigeria på evigheter, men det tycks ju vara motivet.

Jag ser inget syfte att diskutera detta ytterligare, då UK är en rättsstat där terrordåd medelst knivslakt på öppen gata inte är tillåtet. Oavsett motiv för dådet.

Att jag skulle vilja basha muslimer i allmänhet är helt enkelt fel; tvärtom har jag påpekat att många muslimer accepterar Drottningens shilling med den äran.

Motivet är ett faktum här.
Det fallerar inte då han säger fler saker än bara det du nämner om Nigeria.

Hur gick mordet till och vad gjorde GM2 igentligen? Hur var han inblandad, du nämnde tidigare att det var 2 mot 1?
Citera
2013-05-23, 21:01
Medlem
I.Am.Legends avatar
Förmodligen en dum fråga men jag frågar iaf... Många här har förmodligen sett flera videos på folk som har blivit halshuggna. Vad har alla dessa filmer gemensamt? Jo att det är en jävla massa blod överallt. Jag kunde inte se nån blod alls på marken runt den döda soldaten? GM verkar bara ha fått på händerna också...
Citera
2013-05-23, 21:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Hur gick mordet till och vad gjorde GM2 igentligen? Hur var han inblandad, du nämnde tidigare att det var 2 mot 1?

Du kan ju börja med att läsa de utmärkta sammanfattningarna Kattafanken gjort i ämnet, det finns ett otal mediekällor som beskriver händelseförloppet utförligt.

Kortfattat kan sägas att en bil kör på offret och de båda förövarna kommer ut och anfaller med kniv.
Citera
2013-05-23, 21:08
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
Förmodligen en dum fråga men jag frågar iaf... Många här har förmodligen sett flera videos på folk som har blivit halshuggna. Vad har alla dessa filmer gemensamt? Jo att det är en jävla massa blod överallt. Jag kunde inte se nån blod alls på marken runt den döda soldaten? GM verkar bara ha fått på händerna också...

Du har nog inte tittat på rätt bilder. Minns nu att han mejades ned av en bil, trycktes upp av bägge GM mot en mur och knivhöggs i magen, innan han släpades ut på gatan för att styckas/halshuggas, få organen utdragna. Han var med största sannolikhet död när han släpades ut på gatan, vilket betyder att hjärtat inte slår och blod pumpas inte, utan rinner lite snällt. Den största blodpölen existerar där han dog, logiskt nog.

Blodpöl vid bilen:
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02570/woolwich-blood_2570993k.jpg

Från detta bildspel
http://www.telegraph.co.uk/news/picturegalleries/uknews/10076061/Woolwich-attack-in-pictures-British-soldier-killed-by-terrorists-in-south-London.html?frame=2570993
Citera
2013-05-23, 21:15
Medlem
TovesTrolls avatar
DN.se:
Citat:
Premiärminister David Cameron har samtidigt varit noggrann med att betona att dådet inte kan skyllas på religionen.

– Det här är inte bara en attack mot Storbritannien utan också ett förräderi mot islam och de muslimer som gör så mycket för vårt land.
Någon som har alternativ källa på det här?

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Såg det på svensk tv till och med, han hade någon sorts press uttalande.

Kattafanken la ut en länk till och med tror jag om det:

Videon

1:18 minuter in börjar det du söker skulle jag tro.
Yes, hittade den precis själv. Men tack i alla fall.
Senast redigerad av TovesTroll 2013-05-23 kl. 21:29.
Citera
2013-05-23, 21:18
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej och då har jag verkligen försökt. Kan hända att denne gynnare är nyanländ eller motsvarande?

Mycket möjligt. Allt vi har just nu är att han är 22, skäggig och har inte styrt upp sitt afro-hår på ett tag.
Citera
2013-05-23, 21:18
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
DN.se:

Såg det på svensk tv till och med, han hade någon sorts press uttalande.

Kattafanken la ut en länk till och med tror jag om det:

Videon

1:18 minuter in börjar det du söker skulle jag tro.
Senast redigerad av tigersaid86 2013-05-23 kl. 21:22.
Citera
2013-05-23, 21:20
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TovesTroll
DN.se:

Varenda brittisk tidning, BBC, CNN, ITV och RT

Han sa det i sitt tal. Som direktsändes.

http://tribune.com.pk/story/553358/pm-says-britain-resolute-after-terrorist-attack-on-soldier/

“This was not just an attack on Britain and on the British way of life. It was also a betrayal of Islam and of the Muslim communities who give so much to our country.”

Se talet själv här:

https://www.youtube.com/watch?v=5hX9mcqwMt4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in