Citat:
Ursprungligen postat av
LMLhaha
Någon som är otroligt tydlig när det kommer till handikapp i matcherna är detta: säg att du mot all förmodan leder matchen med 4-0, och lyckas fortfarande komma till avslut: motståndarens målvakt kommer släppa returerna rakt åt sidan (alltså mot sidlinjen) istället för som det blir när det står 0-0 osv: returen går till en hörna. Hoppas jag inte förklarade som en kuk.
Jag kan inte vara den ända som tänker på detta?
Du är allt annat än ensam.
Jag tror att det finns något slags handicap. Inte att spelarna presterar sämre utan att den som ligger under får lite fysisk fördel i säg, 30 sekunder. Detta leder till ett psykiskt över/underläge.
Sen om man tror på handikappet kommer man att räkna med det och spela sämre automatiskt. Så jag skyller på mig själv för att jag läser på futhead och flashback om Ibarbo, Benteke och David Luiz. Jag är inte så barnslig att jag skyller ifrån mig på EA.
Jag säger det återigen: detta spel är nästan enbart psykiskt. Tror man att David Luiz kan hinna ikapp Walcott så kan han det. Tror man att Benteke och Ibarbo är 1000 gånger bättre än Vidic med huvudet så är de det.
Så att det är samma spelare som återkommer i 3-0vändningarna är inte en slump. Det är alla dessa forum som sprider rykten som i sin tur sätter sig i huvudet som gör att man undermedvetet släpper förbi David Luiz osv.