2013-07-22, 23:46
Medlem
According to the Denver Post, Chicago fan favorite, Nate Robinson, has agreed to sign with the Nuggets for only 2 years/$4 million. Do you think he will have a significant impact there?
2013-07-23, 00:05
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
According to the Denver Post, Chicago fan favorite, Nate Robinson, has agreed to sign with the Nuggets for only 2 years/$4 million. Do you think he will have a significant impact there?

Lycka till n8 the gr8, du bjöd på ett underhållande play offs i år kan man ju säga. Läste tidigare idag om att han var frustrerad över att inte ha fått något vettigt offer trots hans över förväntan prestation i slutspelet, kul att det löste sig för honom.

Läste även på Team Stream Bleacher Report att Jeff Taylor utsågs till Summer Leagues all star lag efter bara två spelade matcher. Hoppas på ett lyckat år för killen.
2013-07-23, 01:47
Medlem
ToiletRelicTrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Lycka till n8 the gr8, du bjöd på ett underhållande play offs i år kan man ju säga. Läste tidigare idag om att han var frustrerad över att inte ha fått något vettigt offer trots hans över förväntan prestation i slutspelet, kul att det löste sig för honom.

Läste även på Team Stream Bleacher Report att Jeff Taylor utsågs till Summer Leagues all star lag efter bara två spelade matcher. Hoppas på ett lyckat år för killen.

Kan inte säga att jag håller med, då jag aldrig gillat honom. Jag har uppfattningen att han har en taskig attityd, lite J.J. Barea-syndrom (mindervärdeskomplex) över honom, så jag kan förstår att lag var tveksamma till att signa honom.
2013-07-25, 17:10
Medlem
Hej.

Någon som vet hur det blir inför kommande säsong med NBA i svensk TV? Har Viasat rättigheter för den?
2013-07-25, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hej.

Någon som vet hur det blir inför kommande säsong med NBA i svensk TV? Har Viasat rättigheter för den?

Vill minnas att de ska ha det, men inte säker.

Btw när vi är inne på spåret där, hur var de när de körde slutspelet? Jämfört med NBA Leauge pass, funderar på vad ja ska välja men blir nog Leauge pass pga alla stats osv där som jag vill minnas att viaplay inte har.
2013-07-25, 22:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Thunder behöver bredda truppen. De gick efter Mike Miller men han valde Grizzlies. Han spelade där mellan 2003 och 2008. Dessutom har han ett hus inte långt från Memphis och den fick han inte fick sålt på: http://www.realtor.com/realestateandhomes-detail/5110-Reynolds-Rd_Collierville_TN_38017_M86732-57240?source=web#modal_PhotoGallery. 10 bäddrum, 9 badrum, en halv basketplan, gym, pool m.m för $2,6m. Någon som är sugen?

Grizzlies behöver Miller då han kan öppna ytor och sätta trepoängare.

Citat:
Still, Neal is a restricted free agent, meaning the Spurs have the opportunity to match any offer made to him. Except the market has been quiet on Neal, mostly because teams were afraid to offer him only to have the Spurs match, forcing a sign-and-trade.

So as a result, according to multiple reports, the Spurs will withdraw their $1.1 million qualifying offer from Neal, thereby making him an unrestricted free agent.

Now the Spurs have no ties to Neal, as before, if he didn't get an offer from anywhere he'd be guaranteed one more year with the Spurs at $1.1 million. Since the Spurs have pretty clearly already moved on with Belinelli, they're completely severing their ties with Neal.

http://www.cbssports.com/nba/blog/eye-on-basketball/22858400/reports-spurs-to-withdraw-qualifying-offer-for-gary-neal

Kanske något för Miami Heat?
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-25 kl. 23:08.
2013-07-25, 23:20
Medlem
TKD_1337s avatar
Rose gick nyss ut och sade att han är bäst i NBA. Han är säkert bäst på att klä sig i slutspelet...

http://sports.yahoo.com/blogs/yahoo-sports-minute/derrick-rose-says-best-player-nba-084757352.html

Skämt åsido, det kommer vara kul att se han tillbaka. Det är tråkigt när spelare skadar sig och sen så är han en av de största stjärnorna i basket.

Om han är redo direkt när säsongen startar så kommer han få det tufft då det ryktas om att säsongen börjar med att Heat och Bulls möts.

Citat:
The Miami Heat will be getting their 2013 NBA championship rings in front of the Chicago Bulls. Their fans then will get to enjoy their Christmas dinner watching the Heat from afar, against the Los Angeles Lakers.

At least that's the preliminary word based on the nearly completed draft of the 2013-14 NBA schedule sent this week to teams and league broadcast partners, the Sun Sentinel has learned.

According to the preliminary schedule, which is subject to revision, the Heat will open their second consecutive championship defense on Tuesday Oct. 29 at AmericanAirlines Arena against the Bulls.

http://www.sun-sentinel.com/sports/miami-heat/sfl-miami-heat-nba-schedule-s072413,0,4285221.story
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-26 kl. 00:01.
2013-07-26, 01:35
Medlem
Jag är nyfiken på Rose och sen är jag nyfiken på hur Paul George kommer prestera nästa säsong... kan han bli bättre? Både han och hela Pacers har så mycket potential. Med mer rutin ser jag dom som champions.
2013-07-26, 03:26
Medlem
Metta World Peace says he will change his name again but not legally.

Cirkus.
2013-07-26, 23:29
Medlem
B-Dawks avatar
Om jag har förstått det rätt så släpps spelschemat i början av nästa vecka? Kan någon av experterna här inne bekräfta detta?
2013-07-27, 00:45
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Om jag har förstått det rätt så släpps spelschemat i början av nästa vecka? Kan någon av experterna här inne bekräfta detta?

Det står i artikeln i Sun Sentinel, som jag länkade till i mitt förra inlägg, att spelschemat släpps på tisdag.

Madison Square Garden ska rivas.

Citat:
The New York City Council voted Wednesday to limit Madison Square Garden's permit at its current spot above Penn Station to 10 years — a decision cheered by civic organizations campaigning to move the home of the Knicks and Rangers so the busy station can be renovated.

---

The Garden opened in 1968 and is home to the NBA's New York Knicks and the NHL's New York Rangers as well as hosting scores of concerts and other events every year. It sits like a giant hatbox atop Penn Station, the busiest passenger train station in the United States.

Some civic groups say there is a desperate need to modernize the dingy, crowded train station and that can't happen unless the Garden moves.

Vin Cipolla, president of the Municipal Art Society, called the rebuilt train station "the key infrastructure and development project of our time and an essential investment in the future of our city." He added, "Now is the time to make it happen."

http://www.usatoday.com/story/sports/2013/07/25/madison-square-garden-new-york-knicks-rangers-penn-station/2585787/

Det står i artikeln att MSG håller på att renoveras för en miljard dollar så det är ännu mer surt att allt ändå ska rivas inom tio år.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-07-27 kl. 00:51.
2013-07-28, 10:36
Medlem
Rotselleris avatar
Scola till Pacers, riktigt bra trade för Indiana som adderar lite djup till bänken. Scola är ju en elak jävel som kan vara bra back up scorer inside.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in