2013-05-18, 13:05
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Enligt personal på Helsingborgs lasarett har man tagit emot två skadade personer, en man född 1984 och en man född 1937.

Mannen född 1937 ska vara skjuten i benet men det är fortfarande oklart var den andra är skadad.

Skadorna uppges vara lindriga och det är inledningsvis oklart vilken typ av vapen som använts.

På Helsingborgs lasarett uppger man att det av ingångshålen att döma rör sig om både skarpladdade vapen och soft airgun-kulor.
Ur Expressen
Citera
2013-05-18, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Tydligen är det Guldbutiken som blev rånat och ska man tro vissa vittnesuppgifter så kan det ha varit softairgun som använts vid rånet medan andra vittnen säger att det lät som riktiga vapen dock lär det framkomma ganska snabbt om det rör sig om riktiga vapen eller ej.

http://hd.se/angelholm/2013/05/18/skjutna-efter-ran/

Ok det är förmodligen därför vissa skriver att det var guldfynd som blev rånad fast det är Guldbutiken som var målet för rånet.
Snillen som använder soft på riktigt.
Avskräckningseffekten försvinner ju i samma sekund som man trycker av.
Citera
2013-05-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
Nu är det inte bekräftat att det var en softairgun utan bara ett vittne som tyckte det liknade det. Hur ofta brukar vittnen har rätt i sina iakttagelser ang vapen? Kanske för unga för att köpa riktiga vapen och inte är kriminella så att dem kan få tag på vapen på annat håll?

min 3 åriga unge skulle se skillnad på en som skjuter med softairgun vs pistol har dem inne i butiken haft riktiga vapen bör ju han utanför ha samma kontakter?

Ett vittne på plats ska ha sett en av gärningsmännen skjuta med en softairgun.

ganska stor skillnad mot tyckte det liknade det?

från expressen

På Helsingborgs lasarett uppger man att det av ingångshålen att döma rör sig om både skarpladdade vapen och soft airgun-kulor.
Citera
2013-05-18, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av og900turbo
min 3 åriga unge skulle se skillnad på en som skjuter med softairgun vs pistol har dem inne i butiken haft riktiga vapen bör ju han utanför ha samma kontakter?

från expressen

Finns replikas på bland annat lille Sigge som jag i en stressad situation säkert skulle kunna missta för the real thing.
Citera
2013-05-18, 13:12
Bannlyst
Ingångshål av en soft airgun?

*skrattar fenorna av mig*
Citera
2013-05-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Skjuta på vittnen? Rånarna kanske börjar tröttna på folk med mobilkameror och made a statement.

Att skjuta vittnen som rånare är en väldigt bra strategi för att bli skjuten själv utav Polisen.
Citera
2013-05-18, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingVolvo
Att skjuta vittnen som rånare är en väldigt bra strategi för att bli skjuten själv utav Polisen.

Men vart är polisen? Korvkiosken?
Citera
2013-05-18, 13:20
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Hur mycket snackar vi i värde att råna en guldsmedsaffär?
En liten guldsmedsaffär har kanske guld för 300 000 (inköpspris) i butiken. Rånarna får kanske ut drygt hälften av denna summa. Är de sedan tre eller flera som skall dela på den summan så blir det ju inte så mycket åt var och en.
Citera
2013-05-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Men vart är polisen? Korvkiosken?

Är polishelikoptern också på korvkiosken? Polisen kan inte var överallt hela tiden. Så jag antar dom är ute och letar.
Citera
2013-05-18, 13:27
Medlem
forest79s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16797396.ab

LIVE...
Citera
2013-05-18, 13:32
Medlem
Nyheter24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av og900turbo

från expressen

Men som det skrivits kan det vara en som har ett skarpt vapen och övriga har attrapper.
Citera
2013-05-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16797396.ab

LIVE...
inte längre sluta precis när jag börja kollla -.-
sa dem någe vettigt då´??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera