gick högstadiet på en waldorfskola, vi hade aldrig läxor förutom franska- och engelskaglosor och nästan aldrig prov.
som jag minns det verkade mina klasskamrater rätt så iq-befriade, kommer ihåg folk ställde frågor som bl.a. ”har sverige en armé?” (med chockat tonfall), och ”är inte afrika ett land?”. de flesta hade gått i skolan sedan lågstadiet, så det var väl därför de var så efterblivna.
skolmaten var skit, s.k ”kyckling” gjord på kikärtor osv. allt var alltid vegetariskt.