Känner ett antal personer som gick från en Waldorfskola för bara 2-3 år sedan. överlag kan jag säga att dom negativa aspekterna verkligen inte väger upp mot dom positiva. det var en enorm favorisering i klasserna och dom elever som uppförde sig bra var dom som fick bra betyg, kunskap hade inget med saken att göra. Te.x. så gick två av dom ut med 300 respektive 305 poäng vilket borde tyda på att dom är extremt begåvade, men icke.
direkt när dom började gymnasiet så märkte dom att deras kunskaper itne är värda någonting överhuvud taget. båda två hade extrema problem med matten och det var med nöd och näppe som dom fick G. likadant var det med fysiken och kemin där ingen av dom visste någonting alls. detta resulterade i att den ena fick hoppa av sin kurs (NV) och den andra fick IG i ca 4-5 ämnen.
flummämnena på skolan är väldigt många, såsom eretmik och drama. Två ämnen där folk kan springa runt och flumma precis hur mycket dom ville. lärarna var fan inte heller något att hänga upp i julgranen då det verkade som dom flesta enbart hade blivit anställda för dom hade någon slags flowerpower hippie inställning. mobbning var dessutom väldigt utbrett och yttrade sig i former såsom att tvinga ut sina klasskompisar på en sjö med 3 cm is

.
kort sagt, inget som jag skulle vilja sätta min ungar i. Men detta kanske bara är min upplevelse, vem vet.