2013-05-16, 14:10
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Bor du i Högsbo?

Samma stad iaf, Eriksberg..
Citera
2013-05-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Samma stad iaf, Eriksberg..

Same same, samma tattare områden....

Fattade du verkligen inte att det döda bytet var en present till den nya ägaren(dig) - katter är skoj på det sättet - de släpar hem en massa dött skit för att bidra med hushållet. Instinkt antar jag.

Bor man på landet så ligger det allt från fladdermöss till näbbmus på trappsteget.
Senast redigerad av Tokarev 2013-05-16 kl. 15:38.
Citera
2013-05-16, 17:15
Medlem
Boggas avatar
Varför är han en idiot? Katten har väl inget på hans balkong att göra... du gjorde helt rätt vännen!
Citera
2013-05-16, 18:20
Medlem
Fiaskruttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
Varför är han en idiot? Katten har väl inget på hans balkong att göra... du gjorde helt rätt vännen!

Nej det tycker inte jag. Det finns bättre metoder...Man kan spruta lite vatten på den i stället för att skrämma katten så den hoppar och gör sig illa. Ignorera den i en vecka så kommer den nog inte heller tillbaks. Säga Nej på skarpen funkar också....
Vill man inte ha katt så vill man inte, men man behöver inte vara elak.
Citera
2013-05-16, 18:31
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga

Haha tack!

Balkongen är min egendom så jag gillar inte ha besök där
Citera
2013-05-16, 18:31
Medlem
MrTanoth1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Same same, samma tattare områden....

.

Förklarar på vilket sätt det är tattarområde som du beskriver det som?
Citera
2013-05-16, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiaskruttan
Nej det tycker inte jag. Det finns bättre metoder...Man kan spruta lite vatten på den i stället för att skrämma katten så den hoppar och gör sig illa. Ignorera den i en vecka så kommer den nog inte heller tillbaks. Säga Nej på skarpen funkar också....
Vill man inte ha katt så vill man inte, men man behöver inte vara elak.
Säga nej på skarpen är det samma som att skrämma. För övrigt brukar det fungera minst lika effektivt att att skrämma en katt med ljud som att spruta vatten på den.

Du tror inte att katten skulle ha hoppat ner från balkongen om TS sprutat vatten på den?

Att ignorera en katt brukar vara synnerligen ineffektivt. Det väcker bara kattens intresse.

Helt rätt agerat av TS, en katt dör inte (möjligen kan den stuka ett ben) av ett hopp/fall på två meter.
Citera
2013-05-17, 01:20
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustrun
Säga nej på skarpen är det samma som att skrämma. För övrigt brukar det fungera minst lika effektivt att att skrämma en katt med ljud som att spruta vatten på den.

Du tror inte att katten skulle ha hoppat ner från balkongen om TS sprutat vatten på den?

Att ignorera en katt brukar vara synnerligen ineffektivt. Det väcker bara kattens intresse.

Helt rätt agerat av TS, en katt dör inte (möjligen kan den stuka ett ben) av ett hopp/fall på två meter.
En av våra tidigare knasade ner från 4e våningen (runt 8 meter åtminstone) där vi bor,han klarade sig med blotta förskräckelsen (konstaterat efter vet. besök)

(Efter det kom lagen om nät och numera är det nätat..Skulle iofs gjorts tidigare.. )
Citera
2013-05-17, 16:53
Medlem
Nails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTanoth1995
Nästan varje dag jag kommer hem från jobbet så kommer det en katt till min balkong och jamar. Jag vet inte om den har ett hem eller vem den tillhör. Katten har inget halsband och verkar vilja ha mat.

Nu till min handling. I förrgår när jag kom hem hade katten släpat hem en mus till min balkong och jag blev förbannad så jag gjorde ett utfall (alltså skrämmer katten lite, skrek lite). Katten blev rädd och hoppas upp på räcket, så jag gick fram mot den. Den blev så skrämd att den trillade ner från balkongen (2m ner till marken) och skrek till lite när den landade. Sen dess har katten inte varit här.

Har jag gjort fel? Att jag skrämde iväg katten?

Problemet är ju löst, men tänk om katten är död?

Hur tog sig katten upp på balkongen?
Citera
2013-05-17, 17:07
Medlem
Avva66s avatar
2 meter är ingenting för en frisk katt, ingen fara.
Och att skrämma bort katter är inget elakt eller fel,
bara man har sunt förnuft.
Citera
2013-05-17, 17:34
Medlem
En katt jag hade när jag var yngre hoppade ner ifrån taket på ett trevåningshus utan skador så dom är tåligare än man tror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in