2005-06-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Word!
Jag är jättenojjig nu. Känner en kille som befinner sig i Amsterdam, som lovade att han skulle skicka lite svamp till mig via posten därifrån. Killen har tidigare gått på min förra skola, annars har jag ingen direkt relation med honom. Han skickar säkerligen ett brev utan avsändare till mig. Är det någon som är insatt i tullens och narkotikaspans rutiner och metoder? Vad kan hända? Vad ska jag göra om det händer?

Först kanske du ska se till att inte ha några droger hemma om det nu mot all förmodan blir så illa som Plague skrev om sin polare längre upp. Sen om dom påstår att du har beställt svampar är det ju bara att neka och säga att du inte har någon aning om vad dom snackar om för vem som helst kan ju skicka vad som helst till vem som helst...

Citat:
Ursprungligen postat av Terror Tommy
Det här är färska svampar så du ska ta cirka 10 ggr mer än om du skulle tagit torkade svampar.

Vad menar du? När jag åt Mexican-svampar (som jag tänkte beställa nu från EDIT) första gången i Amsterdam tog jag typ 3-4 stycken färska och jag trippade som fan. Den här tråden handlar inte om toppslätsskivlingar (som finns i Sverige) utan såna som de har i London och Amsterdam...
Citera
2005-06-02, 11:42
Medlem
Om du vet vilken typ av svamp det är så blir det ju lättare att ta reda på doser.

Önskar jag hade en polare i Amsterdam... Eller vänta det har jag
Citera
2005-06-02, 12:11
Medlem
Terror Tommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyralion
Vad menar du? När jag åt Mexican-svampar (som jag tänkte beställa nu från EDIT) första gången i Amsterdam tog jag typ 3-4 stycken färska och jag trippade som fan. Den här tråden handlar inte om toppslätsskivlingar (som finns i Sverige) utan såna som de har i London och Amsterdam...
Jag menar det jag skriver men ni behöver inte tro på mig för jag har ju ALDRIG varit i England eller Holland.
Nää jag har aldrig varit utanför min dörr så vad vet jag.
Citera
2005-06-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyralion
Först kanske du ska se till att inte ha några droger hemma om det nu mot all förmodan blir så illa som Plague skrev om sin polare längre upp. Sen om dom påstår att du har beställt svampar är det ju bara att neka och säga att du inte har någon aning om vad dom snackar om för vem som helst kan ju skicka vad som helst till vem som helst...

Han snackar ju inte om toppslätsskivling utan om torkad respektive färsk svamp. 10 gånger mer regeln gäller alltid oavsett vilken svamp det är.
Hur mycket vägde 3-4 stycken färska svampar då?
Citera
2005-06-02, 23:28
Medlem
jepp, tio ggr mer färsk än torkad är regeln.
När jag var i Amsterdam nyligen käkade jag mexican och då delade jag och två polare på två lådor med 30 gram i varje, skulle tro att det var ungefär 5 svampar i varierande storlek i varje låda.
Känndes jävligt udda att sitta och gnaga på stora färska svampar som om det vore någon slags snacks... Dessutom uteblev effekten nästan helt och hållet, ångrar mig som fan att jag inte köpte lite starkare svamp eller att vi inte köpte en låda var iaf. Får ta och göra om det där någon gång.

Vi försökte först lite diskret få tag på torkad svamp genom att fråga expediterna i några svamp affärer om man verkligen inte kunde få tag på torkad svamp längre *blink* *blink*.
Mindre framgång på det planet dock och man är ju sådär lagom sugen att köpa någonting överhuvudtaget på gatorna där nere, hade inte köpt ett paket makaroner av dom lirarna.

Har polare här hemma som käkat 3-5 gram torkad och dom har trippat som bara den.
Nu är jag inte det minsta insatt, men om man köper growboxes så är det väl för att odla upp svamparna själv? Då borde man väl helt enkelt kunna välja om man vill käka härligheten färsk, eller om man vill ta sig tiden att torka svampen innan man stoppar i sig.

Som sagt, vet inte mkt om svamp, men kan instämma bland alla som säger att torkad är 10 ggr starkare.
Citera
2005-06-03, 02:42
Medlem
Onerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viva sativa
jepp, tio ggr mer färsk än torkad är regeln.
När jag var i Amsterdam nyligen käkade jag mexican och då delade jag och två polare på två lådor med 30 gram i varje, skulle tro att det var ungefär 5 svampar i varierande storlek i varje låda.
Känndes jävligt udda att sitta och gnaga på stora färska svampar som om det vore någon slags snacks... Dessutom uteblev effekten nästan helt och hållet, ångrar mig som fan att jag inte köpte lite starkare svamp eller att vi inte köpte en låda var iaf. Får ta och göra om det där någon gång.

Vi försökte först lite diskret få tag på torkad svamp genom att fråga expediterna i några svamp affärer om man verkligen inte kunde få tag på torkad svamp längre *blink* *blink*.
Mindre framgång på det planet dock och man är ju sådär lagom sugen att köpa någonting överhuvudtaget på gatorna där nere, hade inte köpt ett paket makaroner av dom lirarna.

Har polare här hemma som käkat 3-5 gram torkad och dom har trippat som bara den.
Nu är jag inte det minsta insatt, men om man köper growboxes så är det väl för att odla upp svamparna själv? Då borde man väl helt enkelt kunna välja om man vill käka härligheten färsk, eller om man vill ta sig tiden att torka svampen innan man stoppar i sig.

Som sagt, vet inte mkt om svamp, men kan instämma bland alla som säger att torkad är 10 ggr starkare.

Jovisst, du kan beställa growboxes på everyonedoesit. Dom verkar ha det billigare nu pga en kommande lag.
Citera
2005-06-03, 05:39
Medlem
Avgrunds avatar
dom verkar inte vilja skicka till sverige längre.
Citera
2005-06-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror Tommy
Jag menar det jag skriver men ni behöver inte tro på mig för jag har ju ALDRIG varit i England eller Holland.
Nää jag har aldrig varit utanför min dörr så vad vet jag.

Ta det lugnt för fan jag menade inget illa jag bara missförstod vad du menade.

Kunde inte bara föreställa mig att om det inte hade varit färska svampar jag åt första gången så skulle jag ha ätit 1/10 av det jag åt, vilket hade blivit ungefär en halv torr svamp. Plus att jag inte visste vad det stod på lådan när jag köpte svampar förut, men nu vet jag att det var 30g.

Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund

Hur fick du reda på det?
Citera
2005-06-03, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymAnvändare
3-4 gram är väl endå en ganska stark dos om han bara trippat en gång tidigare?

Nix-d e d nte alls-allt som hände var att jag mixade lite bättre än vanligt...(musik alltså) antiklimax så d räckte o blir över...men d beror ju naturligtvis på svampen också...
Citera
2005-06-03, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sofievanhelden
Nix-d e d nte alls-allt som hände var att jag mixade lite bättre än vanligt...(musik alltså) antiklimax så d räckte o blir över...men d beror ju naturligtvis på svampen också...
Förresten- vad jag hört av en van svampare så brukar han alltid se till att ha benso hemma om nån skulle snetrippa...det hjälper visst. Så vräk i er bara så länge det finns benso!
Citera
2005-06-03, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avgrund
Sant dessvärre- sverige har faanimig blivit lika fasad för som Usama Bin Ladin ungefär- ingen vill ha med oss att göra för att det kostar mer än det smakar att ha att göra med svedala rike. Så grattis drogpolisen! Andra brott har vi inte råd att lösa , men folk som vill in o resa i skallen slösar vi gladeligen alla våra skattepengar på...uujjjj-för ROLIGT ska man ju inte få HA! Ska själv satsa på att resa bort för alltid. Alla mina roliga vänner sitter just nu INNE. Så nu behöver man ju ännu mer nåt för att muntra upp sig. Är det nån som jag kan få resa med här så hakar jag mer än gärna på!?
Citera
2005-06-05, 20:46
Medlem
Terror Tommys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofievanhelden
Förresten- vad jag hört av en van svampare så brukar han alltid se till att ha benso hemma om nån skulle snetrippa...det hjälper visst. Så vräk i er bara så länge det finns benso!
Visst benzo kan ibland hjälpa om man inte tagit en monsterdos.
Men se till så ni inte tar för mycket bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in