2013-05-14, 10:43
Medlem
MissMDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag begriper mig inte på hunden, en omplacering som nu är två år, hon verkar lite förståndshandikappad eller ha en bokstavsdiagnos.
1/ hon gillar inte märgben , tuggrullar och grisöron.
2/ hon gillar inte lek och leksaker, hon vill bara hoppa
3/ hon blir fort trött/uttråkad under lydnadsträning, och börjar clowna sig.
4/ hon hade lärt sig rymma över eller under staketet om jag inte gav henne tillräckligt uppmärksamhet, nu har hon en spårlina hängande efter sig ute på tomten, linan är alltså lös så hon kan gå hur långt som helst; men det fattar hon tydligen inte.

Är det bara min hund som är så, eller är alla staffar lite bakom flötet?

Alla hundar är olika, och vissa är helt enkelt inte så mycket för varken mat eller godsaker...
Hur är hon när hon får mat? Tycker hon om det?

Det jag undrar är hur era dagliga rutiner ser ur? Hur mycket motion får hon och hur mycket mental stimulans får hon?
På vilket sätt hoppar hon?
Hoppar hon bara rakt upp i luften eller/och hoppar hon även ofta på människor?

Hur agerar hon när ni är ute och promenerar? Är hon tillbakadragen och bara lunkar på eller vill hon framåt och gärna drar lite och är intresserad av mycket annat?

Det jag tror, och andra här med, är att hon helt enkelt är understimulerad och uttråkad..

Att hon rymmer kan bero på att hon helt enkelt tycker att det är för tråkigt hemma hos dig och söker stimulans på andra ställen. Jag tror definitivt hon tycker om att leka, men jag tror det gäller att hitta rätt sak och framförallt kanske att lära henne hur man ska leka.

Jag tycker definitivt inte att du ska skaffa en till hund, jag har hört om så många som har problem med sina hundar och skaffar en till i hopp om att det ska göra saken bättre, men det har resulterat i katastrof. Få bukt med den hund du redan har och sedan kan du börja tänka på att skaffa en till.
Lekkompisar kan en hund ha ändå utan att man behöver skaffa en ny
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in