2013-05-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Hur kommer det sig att så många av er är ovilliga att rösta på något annat alliansparti? Moderaterna är ju det "vänstraste" allianspartiet.

Vilka alternativ finns?

* Lööf och centergalningarna? knappast
* Ullenhag och folkpartiet? Har aldrig föraktat en politiker mer, inkl Mona Sahlin
* KD? Är det någon som egentligen vet vad dom vill?
Citera
2013-05-11, 21:04
Medlem
Juleskums avatar
Jag röstade M i valet 2010 för att arbetet med att sänka skattetrycket skulle fortsätta och för att inte en galen rödgrön sörja med Måna i spetsen skulle kunna föra en tobleronepolitik med ekonomin.

Nu när M tydligt aviserat att de prioriterar ökade bidrag på en extrem asylpolitik före att sänka skatter så blir det tack och hej till den moderata skutan.
Citera
2013-05-11, 21:12
Medlem
RobinNilsens avatar
Citat:
Som personen ovanför skrev så var det viktigt att Alliansen skulle styra Sverige så att vi skulle klara oss i några år till.

Skulle Alliansen inte kunna styra Sverige om Moderaterna inte var det helt dominerande allianspartiet?

Citat:
Vilka alternativ finns?

Centerpartiet och Folkpartiet driver ju på mycket som Moderaterna inte tycker är något att ha längre. Som slopad värnskatt, författningsdomstol och från FP:s sida, förstatligande av skolan och Nato-medlemskap.
Citera
2013-05-11, 21:25
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinNilsen
Skulle Alliansen inte kunna styra Sverige om Moderaterna inte var det helt dominerande allianspartiet?

Centerpartiet och Folkpartiet driver ju på mycket som Moderaterna inte tycker är något att ha längre. Som slopad värnskatt, författningsdomstol och från FP:s sida, förstatligande av skolan och Nato-medlemskap.
Varför ska vi ha en författningsdomstol i ett land som ska förstöras, det är allahiansens främsta mål.
Natomedlemskap?? Vilket land kommer vilja angripa ett negerinfesterat Sverige som blir mer och mer likt somalia?
Senast redigerad av Svithjod 2013-05-11 kl. 21:29.
Citera
2013-05-11, 22:04
Medlem
genushexans avatar
Jag har stött moderaterna eftersom jag bedömde det som det parti som i praktiken skulle kunna föra den bästa feministiska politiken i Sverige. I stort sett är jag nöjd med det som åstakommits, även om det naturligtvis kunde gå snabbare. Ändå har jag övergivit moderaterna nu, men det beror inte på att de blivit dåliga, utan att centern efter sin modernisering blivit ännu bättre ur genussynvinkel än moderaterna.
Citera
2013-12-21, 23:07
Medlem
Dewipns avatar
Jag röstade på M förra valet och ska rösta på SD 2014.
Citera
2013-12-22, 12:34
Medlem
Europes avatar
I förra valet höll jag desperat fast vid förhoppningen att det skulle visa sig finnas någon liten skillnad mellan alliansen och det tidigare så samhällsskadliga sosseriet. Jag hade fel. I framtiden kommer jag aldrig mer rösta på enpartistaten Sjuklövern. I valet 2014 blir det SD, då det förefaller vara det enda realististiska alternativet, även om SD i alltför många frågor driver samma hopplöst misslyckade politik som Sjuklövern (samt jag delar inte deras inställning till EU, eller den grundläggande nationalism de står för, då jag egentligen skulle vilja se ett enat Europa - att jag är väldigt missnöjd med dagens EU, precis som med regeringarna i många europeiska länder som även är en del av EU-styrningen, innebär inte att jag vill avskaffa EU, lika lite som jag vill avskaffa nämnda europeiska länder).
Citera
2013-12-22, 16:37
Medlem
Bengrots avatar
Jag förstår mig inte på De Nya Moderaterna. Man tillsätter en islamist som representant för De nya Moderaterna i Sveriges riksdag, Waberi. Man gör invandringspolitiska uppgörelser med extremistpartiet MP, Maria Ferm, och idag så jublar partistrategen Kent Persson över den lyckade aktionen ihop med våldsglorifierande vänsterextremister. Håller De Nya Moderaterna på att bli ett vänsterparti? Är det det som är nytt med De Nya Moderaterna?

Ur led är tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in