2013-05-10, 22:44
Medlem
Hej! Har en fullvuxen marsvinshane & var idag och köpte en unge, men blev blåst. jag skulle få en hane men fick en hona..
Och min fullvuxna hane vill para sig med bebishonan hela tiden & jag vet inte om det funkar. Kan man ha dom tillsammans ändå?
Citera
2013-05-10, 22:58
Medlem
Svidmyras avatar
Sära på marsvinen och lämna tillbaka honungen imorgon!

Matsvinshonor kan bli dräktiga mycket tidigt, medan de själva bara är 5-6 v gamla ungar, vilket naturligtvis inte är bra för deras egen tillväxt. De är dräktiga ca 10 veckor (1 v länge än hundar) och föder stora ungar som är "färdiga" och kan springa omkring redan någon timme efter födseln.
Citera
2013-05-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannans
Hej! Har en fullvuxen marsvinshane & var idag och köpte en unge, men blev blåst. jag skulle få en hane men fick en hona..
Och min fullvuxna hane vill para sig med bebishonan hela tiden & jag vet inte om det funkar. Kan man ha dom tillsammans ändå?

Säker på att du inte fick en hanne ? Dom håller på sådär för att visa sin dominans
Citera
2013-05-11, 09:42
Medlem
Myrtens avatar
Om det är en hona så är den redan dräktig (troligtvis). Du får lösa problemet med ungar på nåt sätt.

Skaffa en annan bur till tjejen tillfälligt (nån månad) och kastrera hannen. Det tar ca 3-4 veckor efter kastreringen tills hannen är infertil men sen kan du ha dem ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in