2013-05-12, 11:17
Medlem
kolugns avatar
"folk" hatar inte feminismen.
De som hatar feminismen och feminister är en minoritet som anser att kvinnans rätta plats är på knä slickandes mannens röv ( för att nu uttrycka mig något vulgärt)
När dessa kvinnor plötsligt inte längre finns kvar i den positionen så förlorar många balansen och fotfästet i tillvaron och på köpet börjar det klia nått vansinnigt på nämnda plats.
Detta kliande gör sig väl synligt inne på FB ex.

Gudskelov är majoriteten av människor i vårt avlånga land folk som alldeles utmärkt klarar stå stadigt själva och dessutom har förmågan att självmant torka sig.

Övriga, där det brister, kan jag bara rekommendera...rullator samt betala någon (rejält) för rengöringen.
Citera
2013-05-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
De som hatar feminismen och feminister är en minoritet som anser att kvinnans rätta plats är på knä slickandes mannens röv ( för att nu uttrycka mig något vulgärt)
När dessa kvinnor plötsligt inte längre finns kvar i den positionen så förlorar många balansen och fotfästet i tillvaron och på köpet börjar det klia nått vansinnigt på nämnda plats.

Gudskelov är majoriteten av människor i vårt avlånga land folk som alldeles utmärkt klarar stå stadigt själva och dessutom har förmågan att självmant torka sig.

Övriga, där det brister, kan jag bara rekommendera...rullator samt betala någon (rejält) för rengöringen.
Kan du inte försöka uttrycka dig begripligt någon gång? Vad fnissar du om?

Feminismen är en totalitär hatideologi, en religiös sekt som tydligt exkluderar halva befolkningen. Varför skulle friska män inte hata feminister?
Citera
2013-05-12, 13:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Kan du inte försöka uttrycka dig begripligt någon gång? Vad fnissar du om?

Feminismen är en totalitär hatideologi, en religiös sekt som tydligt exkluderar halva befolkningen. Varför skulle friska män inte hata feminister?

Du är i regel rätt en rätt så klarsynt herre, och du borde mycket väl begripa att kvinnor i allmänhet skyller sina tillkortakommanden på patriarkatet och manssamhället eftersom det är legitimt. Det har ingenting alls med religion att göra. Karlar med samma problem skyller väl på Göran Persson, som för övrigt är en uttalad feminist, vilket gör fenomenet ännu dråpligare.

99,99 % av de som kallar sig feminister har ingen hatideologi what so ever, därför finns det heller ingen anledning att du skall sitta och hata kolugn som i alla fall jag anser uttryckte sig någorlunda begripligt.
Jag tycker för övrigt att du är en mycket skicklig skribent när inte ditt tålamod tryter.
Citera
2013-05-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Det handlar inte om vilka som drabbas värst, det handlar om de olika problem som män och kvinnor drabbas av.

Svaret är B: Kvinnor drabbas värst!

De senaste 20 årens opinionsbildande feminism utmålar kvinnor som ständiga offer och män som ständiga förövare.

Den opinionsbildande feminismens syn på mansproblem går mest ut på att problematisera mansrollen.

Hur man än vänder och vrider på det så är feminism lösningen på allt. Vilken tur att vi har mycket av den varan. Vi är verkligen lyckligt lottade. Halleluja!

Citat:
Jag förstår inte en stavelse av vad du menar?????? Ordet "disciplin" är centralt i mitt personliga motto och jag är extremt metrosexuell.

Klassisk manlighet, dess sunda värden och ideal begränsar sig inte till disciplin.

Citat:
Snacka skit, det kan du. Säg som det är, ni anti-feminister tål inte kritik för då blir ni ledsna.

Du framstår som en simpel provokatör. Din kritik har ingen substans. Det är bara anti-feminister hit och anti-feminister dit.
Citera
2013-05-12, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn

Källa på att folk som hatar feminismen anser att kvinnans "Räta plats" är på knä slickandes mannens röv tack.
Citera
2013-05-12, 15:43
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbaFat
Källa på att folk som hatar feminismen anser att kvinnans "Räta plats" är på knä slickandes mannens röv tack.

Den källan kommer du aldrig o få tyvärr det är omöjligt o få källor av den människan
Citera
2013-05-12, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Ja nog fan har man fått upp ögonen för vad feminismen egentligen står för här på fb o jag som trodde det stod för något possitivt när jag var yngre! men tji fick man!

Ja precis dom flesta av oss lämnade väl plugget som indoktrinerade feminister sen så fick man söka sanningen själv. Det är nog en orsak till mycket det där med att man blev hjärntvättad.
Citera
2013-05-12, 16:00
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja precis dom flesta av oss lämnade väl plugget som indoktrinerade feminister sen så fick man söka sanningen själv. Det är nog en orsak till mycket det där med att man blev hjärntvättad.

Japp och för att vara helt ärlig så trodde jag det var bra med feminism tills jag börja läsa här på fb, och såg vad dom egentligen ville dom här så kallade "jämställdhets ivrarna"
Citera
2013-05-13, 01:04
Medlem
Rois avatar
Diskussion om olika etniciteters attityder till jämställdhet utbruten hit: https://www.flashback.org/t2140646

/Mod
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in