2013-05-10, 06:56
Medlem
Wartails avatar
Tjo Flashback, lider av en kronisk sjukdom som göt att att skaffa ett jobb omöjligt som gör livet till ett börda, vill börja om med en ny start men vart är frågan?

Min engelska är duglig, mitt psysiska arbeta är under minimum men jag är jag snabb på att lära mig, finns det någonstans jag kan vända mig uan att ha någon slags gymnasial utbildning och jobba med någon slags intership? Ni står för hushåll och inkomst och mat medan ni lär mig upp ett yrke så jag kan börja jobba, helst inom design eller IT, fysisks aktivitet är omöjligt så något simpelt med lite fysiskt arbete eller social stress vore underbart, beredd att flytta sommar eller efter beroende om vad som finns tillgängligt, tack på förhand.
Citera
2013-05-10, 09:10
Medlem
psyDucks avatar
Tyvärr låter det lite för mycket som önsketänkande att du ska få ett jobb på det sättet du beskriver. Du ska i sånt fall ha jäkligt tur eller ha väldigt sjyssta kontakter.
Citera
2013-05-15, 18:42
Medlem
Nochillss avatar
Det finns få enkla jobb idag, det är inte lättare att få jobb i Irland, England eller Tyskland än i Sverige utan kvalifikationer och erfarenheter och stresstålighet.
Ingen arbetsgivare kommer att vilja att betala för dina sociala omkostnader, det är du själv som måste betala för bostad och depositioner innan första lönen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in