2013-05-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Absolut.

Jag tror verkligen på idén att trycka upp feministiska slagord kopplade till kvinnoansikten och sprida på stan...

Kör igång..

Starta med ditt eget förslag:

"Män förtrycker kvinnor genom hemliga osynliga strukturer"

Fast nu handlade det ju om att pubilcera ansikte och address, så att människor vet vad det är för odjur man har som grannar.

http://www.register-her.com/index.php?title=Main_Page

Register-her.com har ju t.ex. en sektion för feminister med namn, bild, och adress, samt lite citat och förklaringar om vad dessa människor står för.

Detta har ju också använts mot t.ex. pedofiler.

Men är det lagligt?
Citera
2013-05-10, 00:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Fast nu handlade det ju om att pubilcera ansikte och address, så att människor vet vad det är för odjur man har som grannar.

http://www.register-her.com/index.php?title=Main_Page

Register-her.com har ju t.ex. en sektion för feminister med namn, bild, och adress, samt lite citat och förklaringar om vad dessa människor står för.

Detta har ju också använts mot t.ex. pedofiler.

Men är det lagligt?
Vem bryr sig om det är lagligt. Är du lite feg i din kamp?

Kör igång.

Klistra kvinnornas ord på affischer och klistra över stan ... se bara till att du citerar dem rätt, annars kan det nog bli stämningar.. De vill nog inte att andemeningen i deras budskap går förlorat på grund av felcitering...
Citera
2013-05-10, 00:04
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Vem bryr sig om det är lagligt. Är du lite feg i din kamp?

Kör igång.

Klistra kvinnornas ord på affischer och klistra över stan ... se bara till att du citerar dem rätt, annars kan det nog bli stämningar.. De vill nog inte att andemeningen i deras budskap går förlorat på grund av felcitering...

Låter som en strålande idé!

Citera
2013-05-10, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Låter som en strålande idé!

Vad bra. Kan ni bifoga bild och adress och personnummer på er själva, så ska jag börja imorgon!
Citera
2013-05-10, 00:09
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Vad bra. Kan ni bifoga bild och adress och personnummer på er själva, så ska jag börja imorgon!

Visst på min ska det stå:

Sveriges värste patriark!
ditt namn, adress samt tel nummer.

Citera
2013-05-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolugn
Visst på min ska det stå:

Sveriges värste patriark!
ditt namn, adress samt tel nummer.

Okej?

Så när tänker du skicka ditt namn bild och personnummer? Du tyckte ju nyss att det var en jättebra idé? Du backar väll inte ur nu, och exponerar dig själv som en hycklare?
Citera
2013-05-10, 00:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är som vanligt alltså - Anti-feministisk kamp som är beroende av att kvinnor sköter grundarbetet för att det ens skall bli något ....

.... så överraskad man blir ..
Citera
2013-05-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ja. Men feminister använder oftast institutionaliserat våld, och proxy-våld.

T.ex. använder man staten som verktyg att utöva våld mot män. T.ex. genom hatisk lagstiftning, genom falska anklagelser osv.

Beklagar! Slog de ner dig?

När det gäller staten så är beslutfattande och rättstiftande organ demokratiskt valda av folket, inte av feminister, så detta "verktyg" står dig lika fritt att använda som alla andra. Det gäller bara att ha övertygande argument för din sak.
Citera
2013-05-10, 00:40
Medlem
kolugns avatar
Citat:
Okej?

Så när tänker du skicka ditt namn bild och personnummer? Du tyckte ju nyss att det var en jättebra idé? Du backar väll inte ur nu, och exponerar dig själv som en hycklare?

Måste ju ha ditt namn , adress tel nummer först...
annars kan jag ju inte skriva mitt "citat"

Citera
2013-05-10, 01:04
Medlem
Citat:
Jag försöker föra en konstruktiv diskussion om vilka olika uttryck denna rörelse skulle kunna få.

Feminister lever på den typen av uppmärksamhet. Det är status i deras rubbade kretsar och bränslet de behöver för att elda på sitt könskrig. Du bekämpar inte feminister genom att springa deras ärenden och hälla bensin på deras brasa.

Den svagbegåvade mediafeministen skriver många provocerande hatartiklar, innan hen förmår reta upp en lika instabil knäppgök som kommer med det efterlängtade hotet.

Det skänker feministen en perverterad form av bekräftelse och en särställning bland likasinnade på sociala medier.
Citera
2013-05-10, 01:05
Medlem
Citat:
Det är som vanligt alltså - Anti-feministisk kamp som är beroende av att kvinnor sköter grundarbetet för att det ens skall bli något ....

.... så överraskad man blir ..

Haha. Säger kvinnan, med en dator uppfunnen av män, genom internet uppfunnet av män, med ett alfabet uppfunnet av män osv osv.

Hur dum måste man egentligen vara om man tror att kvinnor drar det tunga lastet
Citera
2013-05-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyg.plan
Feminister lever på den typen av uppmärksamhet. Det är status i deras rubbade kretsar och bränslet de behöver för att elda på sitt könskrig. Du bekämpar inte feminister genom att springa deras ärenden och hälla bensin på deras brasa.

Jag tror du har fel. Inom de egna kretsarna? Ja.

Men inte när de kommer ut i verkligheten. Inte när deras framtida arbetsgivare vet vad de är för människor. Inte när grannen som blivit av med sina barn på grund av feministiska manshatande lagar och domstolar osv.

Detta gjordes t.ex. väldtigt effektivt mot ledande nazister på 90talet i de stora dagstidningarna.

Citat:
Ursprungligen postat av flyg.plan
Den svagbegåvade mediafeministen skriver många provocerande hatartiklar, innan hen förmår reta upp en lika instabil knäppgök som kommer med det efterlängtade hotet. Det skänker feministen en perverterad form av bekräftelse och en särställning bland likasinnade på sociala medier.

Så är det. Men det är en liten skyddad "elit".

Det är en helt annan sak när alla på bussen vet vad du är för en människa när du går på varje morgon.

Eller alla på skolan. Osv.

Du har en liten härdad "elit" som inte bryr sig. Men det skulle tveklöst ha en effekt på de mindre fanatiska. De som inte redan är ingrodda i hat så att säga.

Frågan är ju bara om det vore olagligt?

Att bryta mot lagen är patriarkalt förtryck. Så det vill man ju undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in