2013-05-23, 15:03
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisterrose
Det är inga problem att motionera när man är gravid, och dessutom kan det likväl vara så att hon precis fått reda på det och var i såpass tidigt skede att det knappt fanns symptom. Har själv erfarenhet och vet att det går.

Var hon gravid eller är det en teori/spekulation?
Citera
2013-05-23, 15:03
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumlaan
Hon är en sjukligt svartsjuk person och det hade räckt med att någon pratar med MB så hade hon blivit förbannad.

..och MB har beskrivits som flörtig. Ingen bra komb.
Citera
2013-05-23, 15:04
Medlem
Någon fler än mig som haft tanken att det är någon helt okänd psyk sjuk som gjort detta förutom dom som vart på tal i tråden
Citera
2013-05-23, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Fråga om färg
Jag frågar inget. Det verkar som om fjäderfät är läskunnigt. Jag har precis fått rättelse, det är en Hyundai, inte en Honda.

KJ:s pappa äger en svart Golf och en vit Hyundai.
Citera
2013-05-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Jag försöker igen. Någon som kan berätta om KJ? Ålder? Jobb? Livssituation?

Det jag hann se innan fb togs ned var att han är född 88, stod jobbat/jobbar som vaktmästare (kommerinte håg var). Verkar ha ett enormt intresse för soft airgun. Fanns hur mkt bilder som helst på vad jag fattade var olika soft airgun vapen.

Vet också att han blev tagen av polisen förra året under kulrunatten o boden då han "lajvat" och gått omkring med "softairgunskostym". Folk trodde tydligen han var en terrorist.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mumlaan
Hon är en sjukligt svartsjuk person och det hade räckt med att någon pratar med MB så hade hon blivit förbannad.

Då finns det möjlighet att hon fimpat VB och tvingat med MB att sopa upp.
Om MB är tillsammans med en löjligt svartsjuk ragata finns det ju anledning att ana att han kanske är en smula kuvad?
Jag har själv träffat han många gånger och uppfattar honom som snäll, lite mesig och undergiven i många situationer. Kan dock tänka mig att han kan bli ilsken också.
Citera
Medlem
mumlaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du känner MB? Hans son. hur är han? Hans fru AN? Hur KAN du veta att MB och VB inte hade sex? Vad jag förstått så är MB flirtig av sig på fyllan samt är aggressiv av sig - stämmer inte det?

Sonen är trevlig, känner honom dock inte. Men jag har för mig att han inte bor i Boden längre?
Sms:en som skickades mellan MB och VB kunde vara allt från detaljerat till hur vädret var, och det var VB som stod för största delen av alla sms. Om MB inte svarade så skickade VB sms tills han svarade henne. Folk i MB's närhet har sett sms:en och så även polisen. Hade det funnits en sexuell relation mellan dem så hade polisen fått veta det, bland annat genom alla sms-konversationer som fanns i MB's mobil.

MB är en flirtig och kramig person, som lätt kan missuppfattas om man inte känner honom, han är så som person bara. Det finns många som blir aggressiv av alkohol men det betyder inte att man är mördare, bara taskig spritsinne.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag frågar inget. Det verkar som om fjäderfät är läskunnigt. Jag har precis fått rättelse, det är en Hyundai, inte en Honda.

KJ:s pappa äger en svart Golf och en vit Hyundai.

Ok den fågeln. Mao n svartbyn och inte bodsvedjan.
Citera
2013-05-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballemos98
MB stänger sin restaurang sent en lördagkväll. Han tar åbergsleden hem och ser en bekant på sidan av vägen, VB, han stannar för att hälsa och erbjuder henne skjuts hem. VB bor på andra sida staden. MB och VB bråkar och leder till att MB brister ut i ilska. Ett slag för mycket leder till att VB dör. MB blir rädd och desperat och åker ut i skogen för att göra sig av med kroppen. Där hittar han en stuga och resten kan ni lista ut

Rena spekulationer men ett helt rimligt scenario om det nu finns misstankar om honom på riktigt.

MB bör redan ha varit inne på förhör och hans angivna alibi bör också ha kollats upp vid det här laget. Mobiltrafiken bör också kunna ge en bra bild över vad som kan ha hänt. Att KJ var den sista som officiellt träffat VB är klarlagt och poliserna bör veta redan nu om hans historia stämmer eller inte. KJ är säkert granskad relativt noga. Man börjar alltid i omvänt kronologisk ordning och märker snart om historien håller eller inte via vittnen, mobiltrafik, etc.

Att inte KJ redan är intagen talar för honom vilket får mig tro att en annan person är GM.
Vilka personer i VB's närområde har ett motiv, ett tillfälle, samt ett psyke till att göra något sådant?
Citera
2013-05-23, 15:08
Medlem
mumlaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
..och MB har beskrivits som flörtig. Ingen bra komb.

Nej, kanske inte. Dock så är det deras bekymmer, inte allmänhetens.

Som jag förstod det så var AN irriterad över alla sms som VB skickade till MB och skrev då dessa extremt elaka kommentarer på facebook.
Citera
Medlem
atjoprosits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiiaa
Det jag hann se innan fb togs ned var att han är född 88, stod jobbat/jobbar som vaktmästare (kommerinte håg var). Verkar ha ett enormt intresse för soft airgun. Fanns hur mkt bilder som helst på vad jag fattade var olika soft airgun vapen.

Vet också att han blev tagen av polisen förra året under kulrunatten o boden då han "lajvat" och gått omkring med "softairgunskostym". Folk trodde tydligen han var en terrorist.

-88... Bara barnet. Jag vet inte vad jag hoppas på mest - att det är han och att allt bara får ett slut snart, eller att det inte är han för att han just förstört både sitt liv och flera andras.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ok den fågeln. Mao n svartbyn och inte bodsvedjan.
Ja, i Svartbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in