Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Så du menar att du kan bedöma kroppsdelarnas skick bättre än den rättsmedicinska experten? Du inser att du framstår som en idiot när du påstår det?
Det är inte alls "välkänt" att tiderna i spaningsprotokollet ändrats, om du med det menar i syfte att hemlighålla något.
Varför var det spaningsledningens uppgift att ägna sig åt skåpbilen? Och vet du om dom gjorde det? Den enda som hänger upp sig på den är du, och det är bara för att det går att fantisera kring den (mördarbil osv).
Mordet ville man väldigt gärna lösa, vilket man gjorde. Din lösning däremot är det hittills ingen som tror det minsta på. Precis som i alla andra fall du "löst".
Det börjar bli dags för dig att ställa sig den obehagliga frågan: "vad är mest sannolikt - att alla andra är idioter, eller att jag är det?".
Eftersom du inte tror att kroppsdelarna fanns placerade i värnet , var skulle de i så fall varit placerade ?
Det är inte jag som påstått att spaningsprotokollet är ändrad , den uppgiften är hämtad.
Vilket transportmedel gärningsmännen använt var viktigt att ta fram, men eftersom ingen undersökning om skåpbilen gjordes fanns det inget intresse att ta fram gärningmännens transportmedel.
Mordet på VB är inte uppklarad, det finns en polisiär lösning men ingenting annat.
Du vet ingenting vad människor som läser inläggen tror.
Ni är ett fåtal som försöker försvara åtalet i det här fallet, men jag anser att ni har totalt misslyckad och har kört fast ordentligt.
När ni börjar kalla andra skribenter för idioter då sitter ni fast ordentligt, och tror ni löser någonting med sådana uttalanden.
Spaningsprotokollet måste ändras för att kunna åtala och fälla KJ, som det skall ha gjorts, och det kunde påstås att den dagen kroppsdelarna kom till fyndplatsen var spaningen indragen.
Familjen kände till att KJ fanns i sommarstugan den tiden när kroppsdelarna kom till fyndplatsen och polisen har i rapporten att ingen spaning var mot stugan den 20 maj.
Att KJ skulle ha flyttat kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen är helt orimligt, därför har ändringen i spaningsprotokollet ingen praktisk betydelse.