2019-01-19, 12:34
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Förutsättningen att kunna bevara kroppsdelarna utan förruttnelse och en väldig stank var att de förvarades på isen i ett värn som var vattenfyllt.
Tiderna är ändrade i spaningsprotokollet som är välkänt.
Det var spaningsledningens uppgift att söka upp den lilla Ford skåpbilen som fanns parkerad i skogen och var erbjuden till försäljning på Blocket.
Mycket lätt att få fram alla små Ford skåpbilar från bilregistret i Boden om det funnits intresse, men det saknades motiv att lösa mordet, utan KJ var den utsedde gärningsmannen.

Så du menar att du kan bedöma kroppsdelarnas skick bättre än den rättsmedicinska experten? Du inser att du framstår som en idiot när du påstår det?
Det är inte alls "välkänt" att tiderna i spaningsprotokollet ändrats, om du med det menar i syfte att hemlighålla något.
Varför var det spaningsledningens uppgift att ägna sig åt skåpbilen? Och vet du om dom gjorde det? Den enda som hänger upp sig på den är du, och det är bara för att det går att fantisera kring den (mördarbil osv).
Mordet ville man väldigt gärna lösa, vilket man gjorde. Din lösning däremot är det hittills ingen som tror det minsta på. Precis som i alla andra fall du "löst".

Det börjar bli dags för dig att ställa sig den obehagliga frågan: "vad är mest sannolikt - att alla andra är idioter, eller att jag är det?".
Citera
2019-01-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vem är beställaren och Afrika gärningsmännen som använder din
påhittade stång och vaggan att bära torson i ?
Bevisa att det var den lilla röda skåp bilen som såldes på blocket .
Vad spelar det för roll att kapa av benen ?
Kroppen blir ju inte smalare på ena ledden av det .
Om två stora starka Afrika gärningsmän hjälptes åt hade det
ju inte varit några problem att få in och ut kroppen genom skottgluggen .
Vad var det VB vägde nu igen , 70 kg först och sen drygt 50 för att
allt vatten i kroppen försvunnit ...
Trots detta måste torson bäras horisontellt för att vätska inte ska läcka ut .
Och torson har torkat ut med nästan 20 kg trots att den låg på
is och var full med vatten så att det såg ut som den hade tvättats ...
Det hela låter jävligt konstigt med dina egentillverkade pusselbitar .
Att du inte fattar att inte ens KJ/KIM tror på dina jävla fantasier .

Jag har aldrig påstått att det är några Afrika gärningsmän.
När benen kapades blev kroppen kortare som kunde vara orsaken.
Det är KJ som i förhör säger att enligt hennes uppgifter vägde hon 70 kg.
Bevisa och bevisa, det är Spaningsledningen som borde sökt fram skåpbilen, när inte det gjordes visar det att det fanns inget motiv att lösa mordet, utan KJ var utsett som gärningsmannen.
Citera
2019-01-19, 13:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det finns ingen logik i att en sviken fru skulle mörda sin rival och sedan uttrycka sig som hon gjorde på internet. Polisen ska kolla upp de människorna, vilket hon vet. Det hör nog inte till vanligheten att mördare ber om att få bli misstänkta.
Varför blev hon inte kollad?
Citat:
Jag har inte tillgång till förundersökningen just nu, du får söka själv.
Kristoffer kan ha varit svartsjuk men jag begär inget motiv i hans fall då han har Asperger och vet att andra med Asperger mördat utan något synbart motiv.
Jag tänker inte leta igenom FUP varje gång du kommer med ett påstående. Fram med sidnr i FUP när du har tillgång till den, annars utgår jag från att du ljuger som vanligt.
Citat:
Bra skrivet! Man ska också skilja på intressen och intressen. Karatetränarens knivintresse är inget märkligt. Kristoffers extrema vapenintresse har däremot resulterat i att han kallats för Breivik 2 och potentiell självmordsbombare. Det går inte att jämföra.
Definiera extremt vapenintresse. Hur vet du att MB:s knivintresse inte var extremt? Hade MB fler livsfarliga knivar än Kims ofarliga airsoftvapen? Vatchareeya mördades med en kniv eller ett knivliknande föremål, inte ett airsoftvapen.
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Nu var ju min fråga om det var din teori?
Underförstått, tror DU på teorin?

Vem tror du planterade blodet?
Det är ointressant vad jag tror. Bevis och indicier är viktigare än önsketänkande.
Citera
2019-01-19, 13:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan ha varit första gången frun mötte Vatchareeya i hemmet.

Sannolikheten för att mördas av svartsjuka är liten, men sannolikheten för att Vatchareeya mördades är 1. Sannolikheten för att någon som är mördad mördades av svartsjuka är stor.

Dina sannolikhetskalkyler får du inte många med dig på. Du gör bara ständigt dig själv till åtlöje.
Citera
2019-01-19, 13:40
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Bevisa och bevisa, det är Spaningsledningen som borde sökt fram skåpbilen, när inte det gjordes visar det att det fanns inget motiv att lösa mordet, utan KJ var utsett som gärningsmannen.

VB:s vikt är ett perfekt exempel på hur selektivt du anpassar fakta för att få din teori att gå ihop. Du vet att VB inte vägde 70 kg. Men eftersom det a) faktiskt står en sån uppgift i FUP, och b) det skulle passa din teori bättre än de dryga 50 kg VB faktiskt vägde, så...kör du på det.

Du framstår som en stolle, Fagro. En stor anledning till det (vid sidan av din oerhört jobbiga fäbless för att skriva samma saker om och om igen) är just såna här saker. Du tänker ut en teori, och sen passar du in pusselbitar (gärna saker som inte undersökts, såsom skåpbilen och trosorna) efter den. Kan du inte någon gång förstå att det bara resulterar i fantasifoster, och inte någon "lösning" på fallet?
Citera
2019-01-19, 13:42
Medlem
katws avatar
Citat:
Folk uppträder olika i offentliga miljöer och hemma. Att hitta Vatchareeya i hemmet hade varit en bekräftelse av vad hon fick veta ett år tidigare och kan ha fått henne rasande.

Det är en ren gissning. Människor är olika.
Citera
2019-01-19, 13:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Och: vad gäller styckningen är den helt ologisk med ditt scenario. Det asylsökande mördarkommandot skulle givetvis bara ha dumpat kroppen på lämpligt ställe efter att hon mördats. Du anser ju uppenbarligen att MB är "beställaren" (skåpbilen på Blocket) och han hade ju ett utmärkt alibi då. Att stycka kroppen (inklusive att ta av händerna) är ett oerhört slafsigt och otrevligt jobb. Det gör man endast om man a) behöver av praktiska skäl, eller b) av rituella skäl.
Citera
2019-01-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Så du menar att du kan bedöma kroppsdelarnas skick bättre än den rättsmedicinska experten? Du inser att du framstår som en idiot när du påstår det?
Det är inte alls "välkänt" att tiderna i spaningsprotokollet ändrats, om du med det menar i syfte att hemlighålla något.
Varför var det spaningsledningens uppgift att ägna sig åt skåpbilen? Och vet du om dom gjorde det? Den enda som hänger upp sig på den är du, och det är bara för att det går att fantisera kring den (mördarbil osv).
Mordet ville man väldigt gärna lösa, vilket man gjorde. Din lösning däremot är det hittills ingen som tror det minsta på. Precis som i alla andra fall du "löst".

Det börjar bli dags för dig att ställa sig den obehagliga frågan: "vad är mest sannolikt - att alla andra är idioter, eller att jag är det?".

Eftersom du inte tror att kroppsdelarna fanns placerade i värnet , var skulle de i så fall varit placerade ?
Det är inte jag som påstått att spaningsprotokollet är ändrad , den uppgiften är hämtad.
Vilket transportmedel gärningsmännen använt var viktigt att ta fram, men eftersom ingen undersökning om skåpbilen gjordes fanns det inget intresse att ta fram gärningmännens transportmedel.
Mordet på VB är inte uppklarad, det finns en polisiär lösning men ingenting annat.
Du vet ingenting vad människor som läser inläggen tror.
Ni är ett fåtal som försöker försvara åtalet i det här fallet, men jag anser att ni har totalt misslyckad och har kört fast ordentligt.
När ni börjar kalla andra skribenter för idioter då sitter ni fast ordentligt, och tror ni löser någonting med sådana uttalanden.

Spaningsprotokollet måste ändras för att kunna åtala och fälla KJ, som det skall ha gjorts, och det kunde påstås att den dagen kroppsdelarna kom till fyndplatsen var spaningen indragen.
Familjen kände till att KJ fanns i sommarstugan den tiden när kroppsdelarna kom till fyndplatsen och polisen har i rapporten att ingen spaning var mot stugan den 20 maj.
Att KJ skulle ha flyttat kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen är helt orimligt, därför har ändringen i spaningsprotokollet ingen praktisk betydelse.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-19 kl. 14:16.
Citera
2019-01-19, 14:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Varför blev hon inte kollad?

Jag tänker inte leta igenom FUP varje gång du kommer med ett påstående. Fram med sidnr i FUP när du har tillgång till den, annars utgår jag från att du ljuger som vanligt.

Definiera extremt vapenintresse. Hur vet du att MB:s knivintresse inte var extremt? Hade MB fler livsfarliga knivar än Kims ofarliga airsoftvapen? Vatchareeya mördades med en kniv eller ett knivliknande föremål, inte ett airsoftvapen.

Det är ointressant vad jag tror. Bevis och indicier är viktigare än önsketänkande.

Jag vet att du aldrig nöjer dig. Du vill att människor ska utredas, bostäder och bilar ska undersökas för bevis men du hittar alltid på alternativa förklaringar till alla bevis och indicier. Vad i helsicke håller du på med? Har du aldrig undrat själv varför du beter dig som du gör?
Du tolkar saker precis tvärtemot vad andra gör. Polisen har hört frun, de har sett att båda två har alibi men du påstår att de inte har alibi för du tolkar saker annorlunda. Fattar du inte att dina åsikter är helt betydelselösa?

Du säger att bevisen mot Kristoffer är svaga. Det är starka bevis när man ser till helheten, vilket du inte klarar av att göra. Varje bevis ska tas var för sig men i slutändan är det helheten av bevis, indicier, och sannolikheter som domstolen tittar på. Det är därför de inser att en person är skyldig. Bristen på alternativ är också ett bevis.
Varför ska jag hänvisa till sidor när du ändå tolkar vittnen helt annorlunda mot vad jag och andra gör?

Tror du att du är duktig eller smart när du kommer med egna påhittade alternativ till alla bevis? Som om det skulle vara svårt? Det finns nog inget lättare. Synd att du saknar förmåga att förstå helheter, sannolikheter etc, och extra synd är det att du fastnat för just mordutredningar som intresse när det är så viktigt att kunna det som du har det svårt för.

Du verkar inte ens förstå fullt ut vad lögner är. Det bevisar du när du påstår att jag eller andra ljuger fast vi bara citerar vad andra sagt eller skrivit. Ändrar man ett enda litet ord till en synonym så skriker du lögn.
Citera
2019-01-19, 14:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Eftersom du inte tror att kroppsdelarna fanns placerade i värnet , var skulle de i så fall varit placerade ?
Det är inte jag som påstått att spaningsprotokollet är ändrad , den uppgiften är hämtad.
Vilket transportmedel gärningsmännen använt var viktigt att ta fram, men eftersom ingen undersökning om skåpbilen gjordes fanns det inget intresse att ta fram gärningmännens transportmedel.
Mordet på VB är inte uppklarad, det finns en polisiär lösning men ingenting annat.
Du vet ingenting vad människor som läser inläggen tror.
Ni är ett fåtal som försöker försvara åtalet i det här fallet, men jag anser att ni har totalt misslyckad och har kört fast ordentligt.
När ni börjar kalla andra skribenter för idioter då sitter ni fast ordentligt, och tror ni löser någonting med sådana uttalanden.

Spaningsprotokollet måste ändras för att kunna åtala och fälla KJ, som det skall ha gjorts, och det kunde påstås att den dagen kroppsdelarna kom till fyndplatsen var spaningen indragen.
Familjen kände till att KJ fanns i sommarstugan den tiden när kroppsdelarna kom till fyndplatsen och polisen har i rapporten att ingen spaning var mot stugan den 20 maj.
Att KJ skulle ha flyttat kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen är helt orimligt, därför har ändringen i spaningsprotokollet ingen praktisk betydelse.

Det är utrett hur spaningen på såväl KJ som MB bedrevs under den aktuella tiden. Att du inte accepterar detta eftersom det blir en opasslig pusselbit i din hittepå-teori är ditt problem.
Vad gäller kroppsdelarna: tja, vad sägs om "någon annanstans"? Eller går det bara att välja på "värnet" och "ingenstans"? Någon av kroppsdelarna, alternativ styckningsverktyg/kläder kan ha legat där. Eller något utan koppling till VB. Vi kan inte veta.

Vad gäller vad människor som läser dina inlägg har jag hittills aldrig sett att någon köper din "lösning". Det gäller denna tråd, liksom trådarna om Linda Chen och Lisa Holm. Det är anmärkningsvärt, och för dig borde det vara ett tecken på att dina teorier bara ter sig logiska i ditt eget huvud.
Senast redigerad av Betongbaletten 2019-01-19 kl. 15:06.
Citera
2019-01-19, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är utrett hur spaningen på såväl KJ som MB bedrevs under den aktuella tiden. Att du inte accepterar detta eftersom det blir en opasslig pusselbit i din hittepå-teori är ditt problem.
Vad gäller kroppsdelarna: tja, vad sägs om "någon annanstans"? Eller går det bara att välja på "värnet" och "ingenstans"? Någon av kroppsdelarna, alternativ styckningsverktyg/kläder kan ha legat där. Eller något utan koppling till VB. Vi kan inte veta.

Vad gäller vad människor som läser dina inlägg tror har jag hittills aldrig sett att någon köper din "lösning". Det gäller denna tråd, liksom trådarna om Linda Chen och Lisa Holm. Det är anmärkningsvärt, och för dig borde det vara ett tecken på att dina teorier bara ter sig logiska i ditt eget huvud.
KJ:s familj anlitade advokat för att begära resning , det var inte att de ansåg KJ var oskyldig, de visste att han var oskyldig, därför han fanns i sommarstugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Om de läser mina inlägg tror du verkligen att de anser de som ologiska och overkliga att KJ aldrig var gärningsmannen för VB.
Det finns helt säkert många som tänker samma som familjen, att han var inte gärningsmannen och familjen har beviset genom att han fanns i sommarstugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.

Du bevisar att du är helt okunnig när det gäller naturen, kroppsdelarna måste ha förvaras i kyla i det skicket som de var efter 17 dagar med den värmen som fanns i Boden maj månad.
Att gärningsmännen skulle haft tillgång till kylrum det tror jag inte på.
Sedan är det två likspårhundar som gjort kraftiga markeringar även med skall inne i värnet och utanför, som kan kopplas ihop att kroppsdelarna legat på is.
Citera
2019-01-19, 15:21
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
KJ:s familj anlitade advokat för att begära resning , det var inte att de ansåg KJ var oskyldig, de visste att han var oskyldig, därför han fanns i sommarstugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Om de läser mina inlägg tror du verkligen att de anser de som ologiska och overkliga att KJ aldrig var gärningsmannen för VB.
Det finns helt säkert många som tänker samma som familjen, att han var inte gärningsmannen och familjen har beviset genom att han fanns i sommarstugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.

Du bevisar att du är helt okunnig när det gäller naturen, kroppsdelarna måste ha förvaras i kyla i det skicket som de var efter 17 dagar med den värmen som fanns i Boden maj månad.
Att gärningsmännen skulle haft tillgång till kylrum det tror jag inte på.
Sedan är det två likspårhundar som gjort kraftiga markeringar även med skall inne i värnet och utanför, som kan kopplas ihop att kroppsdelarna legat på is.

Jamen dåså. Familjen begärde resning och då är KJ oskyldig. Klart och betart!

Jag behöver inte vara kunnig i rättsmedicin. Jag förlitar mig på den undersökning som gjordes på torso och ben. Att du kan sitta vid din dator och tro att du kan göra en bättre bedömning är patetiskt. Igen: förstår du inte hur idiotiskt det är? Tror du att någon tror mer på din uppfattning än den rättsmedicinska experten som faktiskt undersökt kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in