2017-08-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det räcker med drivkraft att döda Vatchareeya och att skylla på någon annan för att klara sig själv. Det är inte osannolikt.
Det räckte med att plantera bevis i KJ:s bil. Tejprullen är sannolikt Vatchareeyas. Att vistas på parkeringen en stund på natten innebär liten risk, mindre än om att han själv blir misstänkt och undersökt.
Risken fanns att KJ upptäckte planteringarna och gick till polisen för att det skulle gå åt pipan. Så fort KJ blev misstänkt och hans bil undersöktes hittades blodet. Det räckte gott och väl.
Att låsa bildörren skyddar inte mot hot.
Gifta par har hållit ihop i svårare situationer än det här. Det är en hypotes i tråden att AN mördade sin rival. Eftersom Vatchareeya sannolikt hade bar överkropp när hon mördades kan hon ha varit i en intim situation som avbröts av AN.

Nej, boidis12, det är ingen idé att du kommer med ditt vanliga infantila krav att jag ska bevisa till 100 % att AN mördade Vatchareeya. Om jag kan göra det får advokat Kyrö veta det före dig.

Som sagt, om KJ är oskyldig mördade någon Vatchareeya och satte dit KJ för att klara sitt eget skinn.

Ta inte i så du spyr.

Ja, telefonen blev analyserad. Den var tom!

"Spaning" är en sanning med modifikation. Ett axplock ur resningsansökan, det finns mer:

Så polisen ljög i domstol i sin iver att få MB avförd och KJ dömd.

De enda förhören som kunde ge klarhet i mordet är förhören med MB och hans fru, där de gav varandra ömsesidigt alibi. Detaljfrågorna som ställdes hade till avsikt att svaren skulle kunna jämföras, och skillnader skulle följas upp. Det skedde inte.

Taxiföraren förhördes också 2½ månad efter mordet. Han mindes knappt färden och fick aldrig frågan om MB hade sällskap.

Att MB fick sin smutsiga byk tvättad i tingsrätten innebar inte att han blev undersökt. Förundersökningen var klar före tvätten.

Så att påstå att MB knappt är utredd är på ren svenska sant.

Vad visade spaningen på KJ då? Varför förstod polisen att MB var ett kallt spår, men inte KJ?

Varför är planteringen en långsökt tanke? Tänk dig själv att du står med ett lik och vill komma undan rättvisan. Vad är då bättre än att plantera bevis hos någon som sannolikt kommer att bli misstänkt och få bil och bostad undersökt?

Att döda en person är ett jävla stort kliv att ta för en människa, att gömma en död person är ett jävla stort kliv att ta, men att stycka en människa måste ju vara ännu värre och svårare. Att alltså göra allt detta och samtidigt driva ”Projekt: Sätta dit en oskyldig” är väl visst så nära ordet ”osannolikt” man kan komma. Skojar du eller??

Nu menar ju inte jag att han skulle placera ut vattenpöls-stora blodspår som K.J lätt skulle kunna upptäcka. Men man hade definitivt kunnat placera ut fler spår, på mer ”givna platser”. Att det gjordes som i detta fallet är osannolikt!

”Att låsa bildörren skyddar inte mot hot” - Jasså? Bilbomb eller förstöra bromsarna då?? (med tanke på vad du definierar som troligt, rimligt och sannolikt så tar jag mig friheten att skriva det!)
Att sno någons bil (och ex.vis bränna upp den) kan ju vara ett bra sätt för en person med onda avsikter att visa vad man går för. Men oavsett så låste K.J varken bilen eller lägenheten, trots hotbilden över sig. Vilket får anses som uppseendeväckande!

Intim situation med M.B??? Dom hittade ju ingen DNA/sperma/saliv i V.B, varken munnen, vaginalt eller analt??

En annan högst intressant fråga är varför M.B inte pekat ut K.J bättre/mer?
Jag menar han har haft en helt utredning på sig att ljuga ihop något i stil med: ”Det var ofta då jag träffade V.B som hon berättade att K.J var farlig och ville henne illa”?
Eller varför har han inte utnyttjat SMS:en som inte kunnat återskapas, genom att ljuga ihop något i stil med: ”Hon SMS:ade mig och skrev att K.J ville döda henne”?
Varför säger han att han aldrig träffat K.J, inte visste att K.J existerade, att V.B aldrig ens nämnt honom? Han har ju haft världens chans att ljuga ihop grejer?
Under rättegången var han ju närmast lojal mot K.J. Det enda (ENDA!) han sagt som egentligen kan vara till nackdel för K.J är att han den aktuella kvällen fick ett SMS från V.B där det stod att han (någon) var knäpp och att dom måste prata. Eller inte ens där tar han chansen att peka ut K.J, utan säger: ”Han eller Hon är ju knäpp. Vi måste prata”.
Citera
2017-08-28, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att döda en person är ett jävla stort kliv att ta för en människa, att gömma en död person är ett jävla stort kliv att ta, men att stycka en människa måste ju vara ännu värre och svårare. Att alltså göra allt detta och samtidigt driva ”Projekt: Sätta dit en oskyldig” är väl visst så nära ordet ”osannolikt” man kan komma. Skojar du eller??
Någon har mördat Vatchareeya, det är ett faktum, så rimligheten där behöver vi inte diskutera. Att därifrån vidta åtgärder för att undvika misstankar och fällande bevis är inte stort steg.
Citat:
Nu menar ju inte jag att han skulle placera ut vattenpöls-stora blodspår som K.J lätt skulle kunna upptäcka. Men man hade definitivt kunnat placera ut fler spår, på mer ”givna platser”. Att det gjordes som i detta fallet är osannolikt!
Var skulle han ha placerat ut dem? Du sa själv att hans närvaro var en risk, han kunde bli sedd. Alltså, så lite närvaro som möjligt genom att placera ut blod på ett strategiskt ställe där polisen hittar det, är det bästa.
Citat:
”Att låsa bildörren skyddar inte mot hot” - Jasså? Bilbomb eller förstöra bromsarna då?? (med tanke på vad du definierar som troligt, rimligt och sannolikt så tar jag mig friheten att skriva det!)
Att sno någons bil (och ex.vis bränna upp den) kan ju vara ett bra sätt för en person med onda avsikter att visa vad man går för. Men oavsett så låste K.J varken bilen eller lägenheten, trots hotbilden över sig. Vilket får anses som uppseendeväckande!
Har du läst om "hotet" i FUP? KJ fick en käftsmäll förra sommaren. Det handlar inte om ett gangsterkrig. En låst bil hindrar inte en bilbränning.
Citat:
Intim situation med M.B??? Dom hittade ju ingen DNA/sperma/saliv i V.B, varken munnen, vaginalt eller analt??
Enligt MB använde de kondom. Situationen kan ha avbrutits tidigt. Har du någon förklaring till att inga fibrer hittades i Vatchareyyas sår?
Citat:
En annan högst intressant fråga är varför M.B inte pekat ut K.J bättre/mer?
Jag menar han har haft en helt utredning på sig att ljuga ihop något i stil med: ”Det var ofta då jag träffade V.B som hon berättade att K.J var farlig och ville henne illa”?
Eller varför har han inte utnyttjat SMS:en som inte kunnat återskapas, genom att ljuga ihop något i stil med: ”Hon SMS:ade mig och skrev att K.J ville döda henne”?
Varför säger han att han aldrig träffat K.J, inte visste att K.J existerade, att V.B aldrig ens nämnt honom? Han har ju haft världens chans att ljuga ihop grejer?
Under rättegången var han ju närmast lojal mot K.J. Det enda (ENDA!) han sagt som egentligen kan vara till nackdel för K.J är att han den aktuella kvällen fick ett SMS från V.B där det stod att han (någon) var knäpp och att dom måste prata. Eller inte ens där tar han chansen att peka ut K.J, utan säger: ”Han eller Hon är ju knäpp. Vi måste prata”.
Det låter bättre om han inte har hört talas om KJ. Blodet i bagageutrymmet räckte för att peka ut honom.
Citera
2017-08-28, 15:52
Medlem
Citat:
Någon har mördat Vatchareeya, det är ett faktum, så rimligheten där behöver vi inte diskutera. Att därifrån vidta åtgärder för att undvika misstankar och fällande bevis är inte stort steg.

Var skulle han ha placerat ut dem? Du sa själv att hans närvaro var en risk, han kunde bli sedd. Alltså, så lite närvaro som möjligt genom att placera ut blod på ett strategiskt ställe där polisen hittar det, är det bästa.
Har du läst om "hotet" i FUP? KJ fick en käftsmäll förra sommaren. Det handlar inte om ett gangsterkrig. En låst bil hindrar inte en bilbränning.
Enligt MB använde de kondom. Situationen kan ha avbrutits tidigt. Har du någon förklaring till att inga fibrer hittades i Vatchareyyas sår?

Det låter bättre om han inte har hört talas om KJ. Blodet i bagageutrymmet räckte för att peka ut honom.

Bra, då vet vi! Att efter ett dödande/styckande/gömmande försöka sätta dit en person bl a genom att plantera blod i dennes lägenhet och bil är sannolikt. Men att personen då skulle plantera bevisen på mer logiska platser och i en större omfattning, och ta chansen att peka ut ”mördaren” är helt osannolikt. Då säger vi så!

Men om hotet handlar om en käftsmäll och inte ett gangsterkrig varför påstår då K.J att ”hotbilden” skulle vara orsaken till att han blev utpekad/ditsatt? Skillnaden mellan en käftsmäll och att sätta dit honom för styckmord/dråp känns ju rätt stor!

Blev lite intresserad av din 22 340:e teori där M.B och frun skulle vara inblandad...

Någon gång efter kl.21:00 skulle alltså M.B träffa på V.B i trakterna kring Lejonbacksvägen (han har då fått skynda sig eftersom han blivit avlämnad av taxin vid hemmet kl.20:39.)
De båda börjar ha sex (trots att M.B försökt avsluta relationen och de båda inte haft sex på flera månader.) Dessutom trixar M.B lite tjusigt fram en kondom ur byxfickan. Mitt i akten dyker frun upp (som antingen skuggat sin man eller haft en jääääävla tur när hon haft vägarna förbi) och upptäcker de båda. Hon lyckas då ta sig förbi M.B som både är starkare och större än henne och har ihjäl V.B. Frun lyckas då få med M.B på att stycka och gömma V.B. Dessutom presenterar hon iden´ där dom skall sätta dit en oskyldig. M.B svarar då: ”Jag vet en kille med asperger. Han är helt väck, ingen kommer tro honom. Han tar vi!”. Då blir nästa steg att inom en ganska snar framtid ta sig in i K.J lägenhet för att bloda ned tejprullen. Dom har då troligen inte tagit risken att åka direkt till lägenheten och göra detta; Stor risk att ta då K.J lika gärna hade kunnat vara hemma, dessutom hälsade han på kort tid hos brodern, och satt sedan hemma hela kvällen/natten och ägnade sig åt sex-aktiviteter. Så någon gång efter detta har dom lyckats sätta planen i verket på ett helt fantastiskt sätt! Dessutom lyckas dom utan problem plantera blod i hans bil. Men tyvärr tar de båda ut segern i förskott och glömmer den lilla detaljen att komma överens om hur alibit skall vara utformat.

...Du får ursäkta om jag är tjatig. Men ordet ”osannolikt” kommer upp i mitt huvud igen!
Citera
2017-08-28, 16:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Brukade MB ha kondom på tungan , fingrarna , läpparna m.m också tro ?
Eller MB kanske inte var så bevandrad i älskogslekar utan det var pang på bara ?
Undrar om VB uppskattade en sådan amatör som MB som älskare ?
Citera
2017-08-28, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bra, då vet vi! Att efter ett dödande/styckande/gömmande försöka sätta dit en person bl a genom att plantera blod i dennes lägenhet och bil är sannolikt. Men att personen då skulle plantera bevisen på mer logiska platser och i en större omfattning, och ta chansen att peka ut ”mördaren” är helt osannolikt. Då säger vi så!
Det finns ingen anledning att tro att blodet i lägenheten är planterat. Några droppar blod i bagageutrymmet tar några sekunder och är näst intill riskfritt. Det visade sig vara effektivt också, eller hur?

Jag frågar igen, var skulle bevisen ha planterats? Föreslå en bättre och mindre riskabel plats.
Citat:
Men om hotet handlar om en käftsmäll och inte ett gangsterkrig varför påstår då K.J att ”hotbilden” skulle vara orsaken till att han blev utpekad/ditsatt? Skillnaden mellan en käftsmäll och att sätta dit honom för styckmord/dråp känns ju rätt stor!
"M: Nej men det, jag tror inte de. Utan det bara någonting som ploppar upp i huvudet. Jag
pratar utan att tänka."
De diskuterade tejprullen i badrummet, som troligen inte är planterad. KJ försöker komma på en förklaring till den, vilket han inte kan. Det är ett problem han har genomgående, han kommer med hypoteser och måste försvara dem, vilket minskar hans trovärdighet. Särskilt EMF utnyttjar sig av det.

Men detta har inget med Vatchareeya att göra.
Citat:
Blev lite intresserad av din 22 340:e teori där M.B och frun skulle vara inblandad...

Någon gång efter kl.21:00 skulle alltså M.B träffa på V.B i trakterna kring Lejonbacksvägen (han har då fått skynda sig eftersom han blivit avlämnad av taxin vid hemmet kl.20:39.)
De båda börjar ha sex (trots att M.B försökt avsluta relationen och de båda inte haft sex på flera månader.) Dessutom trixar M.B lite tjusigt fram en kondom ur byxfickan. Mitt i akten dyker frun upp (som antingen skuggat sin man eller haft en jääääävla tur när hon haft vägarna förbi) och upptäcker de båda. Hon lyckas då ta sig förbi M.B som både är starkare och större än henne och har ihjäl V.B. Frun lyckas då få med M.B på att stycka och gömma V.B. Dessutom presenterar hon iden´ där dom skall sätta dit en oskyldig. M.B svarar då: ”Jag vet en kille med asperger. Han är helt väck, ingen kommer tro honom. Han tar vi!”. Då blir nästa steg att inom en ganska snar framtid ta sig in i K.J lägenhet för att bloda ned tejprullen. Dom har då troligen inte tagit risken att åka direkt till lägenheten och göra detta; Stor risk att ta då K.J lika gärna hade kunnat vara hemma, dessutom hälsade han på kort tid hos brodern, och satt sedan hemma hela kvällen/natten och ägnade sig åt sex-aktiviteter. Så någon gång efter detta har dom lyckats sätta planen i verket på ett helt fantastiskt sätt! Dessutom lyckas dom utan problem plantera blod i hans bil. Men tyvärr tar de båda ut segern i förskott och glömmer den lilla detaljen att komma överens om hur alibit skall vara utformat.

...Du får ursäkta om jag är tjatig. Men ordet ”osannolikt” kommer upp i mitt huvud igen!
Min teori? Varför kallar du den min? Hypotesen som har nämnts i tråden är inte alls som du beskriver den.

Har du någon förklaring till att inga fibrer hittades i Vatchareeyas sår?
Senast redigerad av Quarrel 2017-08-28 kl. 16:41.
Citera
2017-08-28, 16:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Någon har mördat Vatchareeya, det är ett faktum, så rimligheten där behöver vi inte diskutera.

Jaså? Varför kan det inte ha varit ett självmord? Någon har sedan "förlustat" sig på kroppen och styckat den.

EDIT. Det vore klädsamt om du någon gång kunde besvara frågor istället för att trycka på Off Topic-knappen så fort det inte passar herrn.
Senast redigerad av katw 2017-08-28 kl. 16:43.
Citera
2017-08-28, 17:40
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det finns ingen anledning att tro att blodet i lägenheten är planterat. Några droppar blod i bagageutrymmet tar några sekunder och är näst intill riskfritt. Det visade sig vara effektivt också, eller hur?

Jag frågar igen, var skulle bevisen ha planterats? Föreslå en bättre och mindre riskabel plats.
"M: Nej men det, jag tror inte de. Utan det bara någonting som ploppar upp i huvudet. Jag
pratar utan att tänka."
De diskuterade tejprullen i badrummet, som troligen inte är planterad. KJ försöker komma på en förklaring till den, vilket han inte kan. Det är ett problem han har genomgående, han kommer med hypoteser och måste försvara dem, vilket minskar hans trovärdighet. Särskilt EMF utnyttjar sig av det.

Men detta har inget med Vatchareeya att göra.

Min teori? Varför kallar du den min? Hypotesen som har nämnts i tråden är inte alls som du beskriver den.

Några droppar ?
Det fanns ju blod både på bagageluckan , bagagerumsmattan , på listen ,
på handskarna och på plastpåsen , det blir allt mer än några droppar .
Blodet på bagageluckan visar att blod hamnat på gummilisten när kroppen eller kroppsdelar
har lyfts/hasats in i bagageutrymmet på KJ:s bil .
De är absolut inte utplacerade där utan har hamnat där när KJ transporterade VB i bilen .
Citera
2017-08-28, 18:12
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Några droppar ?
Det fanns ju blod både på bagageluckan , bagagerumsmattan , på listen ,
på handskarna och på plastpåsen , det blir allt mer än några droppar .
Blodet på bagageluckan visar att blod hamnat på gummilisten när kroppen eller kroppsdelar
har lyfts/hasats in i bagageutrymmet på KJ:s bil .
De är absolut inte utplacerade där utan har hamnat där när KJ transporterade VB i bilen .

Jag antar att du har förstått att "alternativteoretikerna" i den här tråden ljuger, förvränger och dillar helt fritt, samt kräver en "bevisnivå" som är helt orimlig, för att inte säga praktiskt omöjlig. Tekniker har i förhör sagt att det med avseende på en styckad kropp inte är mycket blod i bagageutrymmet, men att det i förhållande till exempelvis näsblod är väldigt mycket blod.
Citera
2017-08-28, 18:23
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jag antar att du har förstått att "alternativteoretikerna" i den här tråden ljuger, förvränger och dillar helt fritt, samt kräver en "bevisnivå" som är helt orimlig, för att inte säga praktiskt omöjlig. Tekniker har i förhör sagt att det med avseende på en styckad kropp inte är mycket blod i bagageutrymmet, men att det i förhållande till exempelvis näsblod är väldigt mycket blod.

Helt rätt , men det måste ju finnas någon ände på galenskaperna .
Såg bilden på bagageluckan nyss och blodet på denna kommer helt klart från
att blod hamnat på listen i bagageutrymmets nederkant då kroppen har lyfts/hasats in i bilen .
Sen om den har varit hel eller delad redan då kan man ju fundera över .
Jag tror att kroppen var intakt då den transporterades i bagageutrymmet .
Annars har KJ packat delarna väl .
Usch , känns riktigt obehagligt att skriva sånt .
Men har man med galningar som KJ att göra så blir otäckt .
KJ:s uppsyn på olika foton ger inga bra vibbar direkt .
Inget snack om att rätt SNUBBE sitter inne för mordet på VB .
Senast redigerad av boidis12 2017-08-28 kl. 18:31.
Citera
2017-08-28, 18:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Teknikern i tingsrätten överdrev blodmängden när han visade på Bluestar, inte blod. Ur resningsansökan:
Citat:
158. I förundersökningsprotokollet s. 306 finns ett fotografi på bagageutrymmet
med Bluestar sedan det har tömts. Bilden är ett fotomontage genom att tre olika
bilder har satts i ihop genom s.k. PhotoShopping. Förfarandet är ytterst tveksamt
på grund av att det har vilselett rätten beträffande mängden blod. På bilden syns
riklig mängd BlueStar på tre platser. Detta innebär inte att de blå områdena gett
utslag för blod. Till höger inne i bagageutrymmet syns ett mindre område med
BlueStar, spår S38. SKL, som har analyserat hela mattan avseende blodbesudlingar
har inte kunnat påvisa blod på det markerade spåret. Förekomsten av BlueStar på
bilden ger således ingen anvisning om 1) det finns blod eller inte, utan bara en
indikation på att så kan vara fallet eller, 2) hur mycket blod det kan vara fråga om.
Citat:
171. Blod har återfunnits i bagageutrymmet. Att det har varit rikligt saknar helt stöd
i utredningen. Ett antal spår från utrymmet skickades till SKL för undersökning.
Det som kommit SKL tillhanda är bilmatta (S089, urklippt från bagagerumsmatta
G038), platskasse (S075), arbetshandskar (S076) samt två tops från bagageluckan
vänster insida (S078). Överanvändningen av BlueStar och PhotoShopping av bilder
har förlett underrätterna att tro att blodmängden var riklig i bagageutrymmet. Av
SKL:s Sammanställningar av undersökningar och resultat framgår det att tops från
den på bild 5, sidan 306 i förundersökningsprotokollet, BlueStartäckta listen till
bagageutrymmet inte är analyserade av SKL. Förekomsten av blod på listen är
således inte undersökt. Trots detta har bilden förevisats underrätterna för att visa
mängden blod i bagageutrymmet. Bagagerumsmattan (G038) är undersökt, blod har
inte kunnat påvisas. De enda fynden av blod är således på den urklippta bilmattan
och vänster kant bagagelucka.
Men spelar det någon roll om det var några droppar blod eller några deciliter? Avgör blodmängden om det var plantering, eller var det bara ett löjligt påhopp på en oväsentlig uppgift som kanske inte var helt korrekt?
Citera
2017-08-28, 19:53
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Jag har ställt frågan flera gånger tidigare, men aldrig fått svar. En gång till då: Finns det forensiska undersökningar som säger att hugg genom kläder alltid (eller åtminstone oftast) lämnar fiber i sårkanalerna? Annars går det inte att dra några slutsatser om att offret saknade kläder på överkroppen.
Citera
2017-08-28, 20:38
Medlem
Grandiosos avatar
"Någon annan vill sätta dit KJ för mordet på Vatchareeya", påstår man och har gjort allt
sedan grabben greps.
Tänk om det är tvärtom.
KJ avser att sätta dit någon annan för sitt mord och denna någon annan sysslar mycket med
att rensa och tillaga fisk till vardags och då vet nog alla vem som därvid avses.
KJ vill slå två flugor i en smäll.
Hämnas för att han blivit avvisad av VB och har ihjäl henne, och samtidigt krossa den man
som varit i vägen för honom, den man som VB istället älskade och ville vara ihop med.
Därför agerar han sedan lite slugt som han tror.
Placerar kroppsdelar i ödehuset som ju inte låg så himla långt från hans föräldrahem.
Tänker: "ingen tror väl att jag är så dum om jag vore skyldig att jag lägger delarna där.
Nä, folk kommer nog att tro att det är nån som vill rikta misstankarna mot mig genom att
bära sig åt så." Planteringstanken får han liv i genom att högst avsiktligt "glömma" några
bloddroppar i bakluckan på sin bil. Likadant med det som återfanns på tejprullen på hans
toalett.
"Någon vill sätta dit mig" - borde framgå mycket klart nu, spekulerar han i sin list och
är rätt nöjd med hur han tänkt. Så får han höra att nån råkat se en figur vid hans bil
några korta ögonblick en kväll i maj och det är ju bara att tacka och ta emot.
Den person han är ute efter att nagla fast vid sitt mycket grymma och utdragna mord
borde sitta rätt illa till nu.
Så får han omsider information om att det jobbas flitigt för hans skull ute på ett visst forum
och att han lyckats över förväntan med "komplottprojektet" och att just den person han
vill sätta dit för sitt eget mord är den man då intresserar sig för i första hand.
Men inte blir det i slutändan någon annan än han själv som döms för det som hänt även
om det fortsatt existerar misstankar mot hans manliga hatobjekt på ett och annat håll.

För avancerat för att kunna komma ifrån en kuf som KJ? Skulle grabben kunna vara så
pass förslagen av sig? Troligt, ja. Och troligt nej.

"Spekulativt svammel", "Så jävla dumt så man knappt tror sina ögon".
Visst, det kan det vara. Det bjuder vi på i så fall. Det är ungefär lika mycket spekulativt
svammel över "kampanjen" som så länge drivits mot ett visst par. Eller förföljelsen
om man vill uttrycka det i annorlunda, rakare ordalag.

Varför placerade han kroppsdelar i ödehuset?
Jo, därför att han ville VB skulle hittas nån gång. Det hade ju gått en bra tid sedan
försvinnandet och ingen VB påträffats och han började bli otålig värre. Så han fick ta och
agera lite grann. Han ville att hans gärning skulle bli känd.
Allt detta bestyr med dödande och styckande och ingen skulle veta om det mer än honom?
Så kan man inte ha det. Hans verk måste bringas till beskådan och så blev det ju alltså omsider.
Han levde i föreställningen om att ha begått "det perfekta mordet" och förvisso skulle
man komma att misstänka honom men kände sig säker på att ha hanterat alltsammans
på ett sånt utomordentligt sätt att det blev helt omöjligt att binda honom vid vad han
gjort. Han var smartare än dom allihop. Han skulle klara sig.
De fick gärna tro att han var skyldig, men oåtkomlig skulle han förbli.
Kufen som gick i land med projektet att mörda utan att åka fast. Om inget annat så hade
han åtminstone lyckats med den saken.

"Spekulativt svammel" igen må hända, men det är i alla fall unge Johansson som är dömd
för att ha bragt Vatchareeya Bangsuan om livet och då kan man nog tillåta sig att ta ut
svängarna något kring honom och hur han kan ha tänkt.

Desto mer problematiskt ur etisk och moralisk synvinkel blir det när man gör detsamma
kring personer som är en gång för alla avförda ur mordutredningen.
Senast redigerad av Grandioso 2017-08-28 kl. 20:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in