2016-07-04, 00:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nej, han kan ju inte det, och det kan inte någon annan i familjen J heller. Däremot är lögnaktighet en förmåga som nästan alla andra i Boden har i överflöd, särskilt de som på något sätt lämnar uppgifter som är "till men" för det aningslösa permobilpaketet KJ.

Att KJ hotat döda en tidigare flickvän och tagit stryptag på en annan är alltså bara illvilliga rykten från svenska slynor som gillar negerballe (detta sänker deras trovärdighet ännu mer). Hans tidigare lärare, som vittnar om en känslomässigt störd kille med relationsproblem som hamnade mycket i bråk, är med största sannolikhet hemliga älskare till MB och att ha "långt till sina känslor" och inlärda svar som bara är en yta är inte alls riskfaktorer i detta.

För övrigt: Att hunden dött genom att bita på en jordad elkabel och blött kraftigt hemma hos KJ är ostridigt, och att uppgifter i FUP talar emot detta beror på att alla berörda är judesossar som gillar negerballe och röstar på F!/V/Mp/S (detta gäller särskilt eventuellt kvinnfolk).

Att påstå lögnaktigheter är en sak - att bevisa lögn är betydligt svårare...

Ang jordning av lägenheten har det varit uppe i tråden tidigare. Lägenheten på flottiljvägen var likt många andra lägenheter byggda på 80-talet, ojordad och saknade jordfelsbrytare. (Har för mig även att polisen kontrollerade det under TR förhandlingarna och det konstaterades?)
Oavsett är kablar till datorladdare sällan jordade, så det är troligt en tuggande hund sannolikt gett återledning och kraftiga blödningar. Hundar använder som bekant tungan för att reglera kroppstemperaturen och är väldigt rik på blodkärl.

Och snälla... skippa adjektiven i nästa inlägg.
Citera
2016-07-04, 02:08
Medlem
I slutet av mars 2013 (dvs en dryg månad innan Vatchareeya försvann) kontaktade Vatchareeya via Facebook en vän till sin styvpappa. Vatchareeya berättar här bland annat om hur hennes gifta älskare/karatelärare MB hotat henne.

JKB har känt VB:s styvpappa gammalt som en vän. De har båda vuxit
upp i K****a.
JKB har sett VB växa upp sedan hon kom till Sverige.
Sommaren 2006 umgicks JBK:s barn med VB.
JKB som kör buss mellan B*den och L*leå har även skjutsat VB till L*leå och LTU. Senast
han såg henne var någon gång i mitten på april -13.
Efter det har han inte sett henne.
JKB som känner VB har även sett hos henne en asocial sida.
JKB har uppfattat att VB är naiv och lättlurad.
Han har ingen kunskap om VB:s umgänge eller kontakt med killar.
JKB har aldrig själv haft någon uppfattning eller kunskap om att MB och VB skulle haft
någon relation.
Däremot har styvpappan berättat för JKB att VB och MB hade "någonting" och att MB
troligtvis utnyttjat situationen.
JKB har haft MB som lärare på journalistlinjen i Ka*ix mellan åren 2000 - 2002.
Mellan åren 2002 - 2008 har JKB ströjobbat med MB på NSD.
JKB har uppfattningen att styvpappan och V har en mycket god relation.
Styvpappan ställer verkligen upp för henne.
(…)

Bilaga förhör med JKB, FB(Facebook)-konversation, 2013-10-08 13:36 diarienr 2500-K8041-13
Slutet Mars -13
Förhörsdatum: 20123-05-12
Källa: FUP s 1094-1099
VB=Vatchareeya Bangsuan
JKB=Vän till VB:s styvpappa
MB=VB:s 50-åriga gifta älskare/karatelärare
RB=MB:s morbror

FB(Facebook)-konversation VB - JKB, slutet av mars 2013
VB → JKB: Du ta bort MB som vän skulle vara nice av dej, pappa ska berätta vad som har hänt
FB 2013-03-slutet av mars

JBK → VB: Va? MB som är så snäll…..?
FB 2013-03-slutet av mars 19:47

VB → JKB: MB som är snäll?
Hmm har inte pappa berättat att han hotat mig till li
FB 2013-03-slutet av mars 19:47

JBK → VB: Nope, inte hört…..menade han verkligen allvar?
FB 2013-03-slutet av mars 19:50

VB → JKB: Slängde ut mig för jag bråkade med hans morbror
Slängde ut mig från träning
FB 2013-03-slutet av mars 19:50

JBK → VB: MB har jävligt kort stubin, han brinner direkt
Han är instabil i sitt humör……sometimes
FB 2013-03-slutet av mars 19:52

VB → JKB: inte visste jag att det är hans morbror
FB 2013-03-slutet av mars 19:53

JBK → VB: Man ska inte ha ngt med MB att göra…..
FB 2013-03-slutet av mars 19:54

VB → JKB: jag visste inte att dom är kusiner
FB 2013-03-slutet av mars 19:55

JBK → VB: Hur går det med träningen nu?
Det spelar väl ingen roll vem du bråkade med. Kungen eller MB:s kusin same same
FB 2013-03-slutet av mars 19:55

VB → JKB: Jag delade ut reklamer och sen öppnade en man som jag inte känner och kastade ut, jag bara kastade tillbaka.
FB 2013-03-slutet av mars 19:59

JBK → VB: Delade reklam? Papper?
FB 2013-03-slutet av mars 19:59

VB → JKB: Ja, jag fick i uppdraget att dela till dom som tacka nej också.
Sen började den där mannen skrika åt mig, jag gjorde samma sak tillbaka.
FB 2013-03-slutet av mars 20:02

JBK → VB: Ok, å sen MB oxå skrika?
FB 2013-03-slutet av 20:04

VB → JKB: Han (RB, min anm) ringde polisen. Hörde namnet när han sa RB
Jag ringde MB direkt i lördags och fråga om han känner RB
FB 2013-03-slutet av mars 20:04

JBK → VB: Ringde polisen…..why?
FB 2013-03-slutet av mars 20:04

VB → JKB: För jag skrek tillbaka
FB 2013-03-slutet av mars 20:05

JBK → VB: Du oxå hotade?
FB 2013-03-slutet av mars 20:05

VB → JKB: Ja sa jag frågade MB han sa att nej, jag känner inte RB
Hur så då berättade jag bara att jag och RB bråkade
FB 2013-03-slutet av mars 20:06

JBK → VB: Ok, MB var inte där då?
FB 2013-03-slutet av mars 20:06

VB → JKB: Eftersom MB sa att han inte (kände, min anm) RB så råkade jag kalla RB för idiotjävel.
Söndag MB messade mig och fråga vad jag håller på med?
So jag funderar stat now
Han sa RB är min morbror och jag bad om ursäkt för jag delade bara reklam gjorde ju mitt jobb
om jag visste att han är din morbror jag ska inte bråka.
Igår blav utslängd från klubben jag frågade om det är någon annan anledning för det kan inte vara det som hänt i helgen.
Han svarade ingenting det är för han bara vill slänga ut mig helt enkelt
FB 2013-03-slutet av mars 20:07

JBK → VB: Ok…..men bara igår? Nästa träning går du….
FB 2013-03-slutet av mars 20:11

VB → JKB: För alltid…

JBK → VB: Men han hotade inte dig?

VB → JKB: Ja vänta
Berätta, inte klar än.
Han sa bråka inte med Be*g vi är hel gäng! Alla säger till mig att det lät som lätt hot.
FB 2013-03-slutet av mars 20:12

JBK → VB: Ok, låter skumt……
FB 2013-03-slutet av mars 20:15

VB → JKB: Som i somras han blev polisanmält för han hotade mitt ex (AF, min anm) jag hjälpte honom så mitt ex tog bort anmält och då hotade han mig också.
Låter inte skum….det är nog han som är skumm
Pappa ska dra dit och prata med MB.
Hmm, pappa får inte gå jag är rädd att det blir värre.
FB 2013-03-slutet av mars 20:15

JBK → VB: Ok, ska prata med k-u på lördag…..
FB 2013-03-slutet av mars 20:59

VB → JKB: Ja gör det för annars värre. Han bara hotade om han gör det på riktigt då kan man anmäla.
FB 2013-03-slutet av mars 21:34

Källa: FUP s 1094-1099
Senast redigerad av tankar 2016-07-04 kl. 02:15.
Citera
2016-07-04, 02:14
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ang jordning av lägenheten har det varit uppe i tråden tidigare. Lägenheten på flottiljvägen var likt många andra lägenheter byggda på 80-talet, ojordad och saknade jordfelsbrytare. (Har för mig även att polisen kontrollerade det under TR förhandlingarna och det konstaterades?) Oavsett är kablar till datorladdare sällan jordade, så det är troligt en tuggande hund sannolikt gett återledning och kraftiga blödningar. Hundar använder som bekant tungan för att reglera kroppstemperaturen och är väldigt rik på blodkärl.

Fastigheten på Bodsvedjan är byggd 1991 (se värdens hemsida) och har antagligen jordfelsbrytare, eftersom polisen specifikt frågar utifrån det i förhör. Oavsett jordad el eller inte, så ger inte brännskador blödande sår på det sätt som Grabben måste ha haft. Ingen av de tre personerna hörda i saken (FUP s. 1509-1511) ger stöd för den historien. Till det kommer att det finns en störningsanmälan från KJs grannar om en ylande hund 17 februari 2013 (FUP s. 1467-1468). Det är ju trots allt ett jävla sammanträffande.

I TR när åklagarna pressar KJ om hunden och dess död blir KJ upprörd och antyder att de är vedervärdiga människor som kan mena att han dödat sin hund eftersom han älskade den. KJs tidigare rektor HNT säger i förhör (s 1451 i FUP) att KJ har dålig kontakt med sina känslor, att hans svar är inlärda och att det bara är en yta. Vidare säger han att KJs värld är hierarkisk och att de som "står under" KJ (enligt KJ) inte är några som K anser sig behöva svara inför. I vidare förhör med KJs tidigare lärare RN (s 1453) sägs att KJ har problem med det känslomässiga och var mycket i bråk.

I förhör med FÅ (FUP s 1469) berättar hon att KJ hotat hennes vän SP till livet, samt att FÅs mamma pratat med KJs, och att KJs mamma då uttryckt oro för sin son eftersom han inte visar någon förståelse för andra människor.
Citera
2016-07-04, 04:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Fastigheten på Bodsvedjan är byggd 1991 (se värdens hemsida) och har antagligen jordfelsbrytare, eftersom polisen specifikt frågar utifrån det i förhör. Oavsett jordad el eller inte, så ger inte brännskador blödande sår på det sätt som Grabben måste ha haft. Ingen av de tre personerna hörda i saken (FUP s. 1509-1511) ger stöd för den historien. Till det kommer att det finns en störningsanmälan från KJs grannar om en ylande hund 17 februari 2013 (FUP s. 1467-1468). Det är ju trots allt ett jävla sammanträffande.

I TR när åklagarna pressar KJ om hunden och dess död blir KJ upprörd och antyder att de är vedervärdiga människor som kan mena att han dödat sin hund eftersom han älskade den. KJs tidigare rektor HNT säger i förhör (s 1451 i FUP) att KJ har dålig kontakt med sina känslor, att hans svar är inlärda och att det bara är en yta. Vidare säger han att KJs värld är hierarkisk och att de som "står under" KJ (enligt KJ) inte är några som K anser sig behöva svara inför. I vidare förhör med KJs tidigare lärare RN (s 1453) sägs att KJ har problem med det känslomässiga och var mycket i bråk.

I förhör med FÅ (FUP s 1469) berättar hon att KJ hotat hennes vän SP till livet, samt att FÅs mamma pratat med KJs, och att KJs mamma då uttryckt oro för sin son eftersom han inte visar någon förståelse för andra människor.

Trots att jordfelsbrytare känner av även små strömmar ger de inget fullständigt skydd. En kraftig stöt kan skada eller till och med döda ögonblickligen, innan brytaren hinner lösa ut, särskilt gäller det barn, personer med hjärtproblem och djur.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Jordfelsbrytare
Citera
2016-07-04, 06:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:

1991 byggde man inte heller med jordfelsbrytare.

Du vet inget om hundens skador, utan spekulerar bara. Varför är det inte möjligt att en hundvalp tuggar på en elkabel, får en elektrisk stöt, muskelkramper och då biter sig i tungan?
Citera
2016-07-04, 08:15
Medlem
Citat:

Du vet inget om hundens skador, utan spekulerar bara. Varför är det inte möjligt att en hundvalp tuggar på en elkabel, får en elektrisk stöt, muskelkramper och då biter sig i tungan?

Jordfelsbrytare skyddar i vilket fall inte mot strömgenomgång mellan fas till nolla, så dödlig stöt kan ske även när JFB finns installerad och utan att den detekterar något fel.
I extremt ovanliga fall kan dödlig stöt ske även om JFB finns och löser ut, men då beror det på att strömmen utlöser ett dödligt ventrikelflimmer på hjärtat (liktydigt med akut hjärtstopp)

För att bita genom bägge lager isolering i en kabel och få god kontakt med kardeler i både fas och nolla måste bettet slutas till endast några millimeters gap så hunden lär inte ha haft tungan mellan tänderna i bettögonblicket. Elstöt ger momentan muskelspasm utan öppnande av mun så tungan lär inte ha ramlat ut och bitits i vid själva stöten och är det fortsatt strömgenomgång är käkens muskler (och kroppens) sannolikt i spänd kramp och gapet lär inte öppnas så nytt bett kan ske.

Min erfarenhet av el i kroppen (elskador, defibrillering och ECT) är att kroppen kan krampa spastiskt (konstant spänd) vid pågående strömgenomgång och även kort stund efter strömmen upphört, men konvulsiva kramper (omväxlande spänt och avslappnat), vilket krävs för att öppna munnen så tungan kan falla ut och sedan bitas i, har jag aldrig sett varken under pågående elpåverkan eller efteråt. Absolut vanligast är att kroppen slappnar av så fort strömmen upphör.

Det är säkert teoretiskt möjligt att hundens blodflöde kom av att den bet sönder tungan i samband med bett på kabel, men inte helt sannolikt.

Ps. När la KJ ut bilden med sina rosatejpade bössor på Facebook?
Senast redigerad av Prudent 2016-07-04 kl. 08:44.
Citera
2016-07-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jordfelsbrytare skyddar i vilket fall inte mot strömgenomgång mellan fas till nolla, så dödlig stöt kan ske även när JFB finns installerad och utan att den detekterar något fel.
I extremt ovanliga fall kan dödlig stöt ske även om JFB finns och löser ut, men då beror det på att strömmen utlöser ett dödligt ventrikelflimmer på hjärtat (liktydigt med akut hjärtstopp)

För att bita genom bägge lager isolering i en kabel och få god kontakt med kardeler i både fas och nolla måste bettet slutas till endast några millimeters gap så hunden lär inte ha haft tungan mellan tänderna i bettögonblicket. Elstöt ger momentan muskelspasm utan öppnande av mun så tungan lär inte ha ramlat ut och bitits i vid själva stöten och är det fortsatt strömgenomgång är käkens muskler (och kroppens) sannolikt i spänd kramp och gapet lär inte öppnas så nytt bett kan ske.

Min erfarenhet av el i kroppen (elskador, defibrillering och ECT) är att kroppen kan krampa spastiskt (konstant spänd) vid pågående strömgenomgång och även kort stund efter strömmen upphört, men konvulsiva kramper (omväxlande spänt och avslappnat), vilket krävs för att öppna munnen så tungan kan falla ut och sedan bitas i, har jag aldrig sett varken under pågående elpåverkan eller efteråt. Absolut vanligast är att kroppen slappnar av så fort strömmen upphör.

Det är säkert teoretiskt möjligt att hundens blodflöde kom av att den bet sönder tungan i samband med bett på kabel, men inte helt sannolikt.

Ps. När la KJ ut bilden med sina rosatejpade bössor på Facebook?

Kan det vara möjligt att strömmen framkallar en epilepsiliknande
attack med tuggande på tungan?
Citera
2016-07-04, 11:04
Medlem
Citat:
Nej, han kan ju inte det, och det kan inte någon annan i familjen J heller. Däremot är lögnaktighet en förmåga som nästan alla andra i Boden har i överflöd, särskilt de som på något sätt lämnar uppgifter som är "till men" för det aningslösa permobilpaketet KJ.

Att KJ hotat döda en tidigare flickvän och tagit stryptag på en annan är alltså bara illvilliga rykten från svenska slynor som gillar negerballe (detta sänker deras trovärdighet ännu mer). Hans tidigare lärare, som vittnar om en känslomässigt störd kille med relationsproblem som hamnade mycket i bråk, är med största sannolikhet hemliga älskare till MB och att ha "långt till sina känslor" och inlärda svar som bara är en yta är inte alls riskfaktorer i detta.

För övrigt: Att hunden dött genom att bita på en jordad elkabel och blött kraftigt hemma hos KJ är ostridigt, och att uppgifter i FUP talar emot detta beror på att alla berörda är judesossar som gillar negerballe och röstar på F!/V/Mp/S (detta gäller särskilt eventuellt kvinnfolk).

Det låter som en bra beskrivning av en annan person.
Citera
2016-07-04, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kan det vara möjligt att strömmen framkallar en epilepsiliknande
attack med tuggande på tungan?
Varför dog då hunden, om den "bara" fick en epilepsiliknande attack?

Epilepsi yttrar sig i allt mellan korta frånvaroattacker till "klassiskt" anfall med kraftig klonisk kramp och därpå en tonisk fas och sedan kvarstående medvetslöshet en stund (dvs. Grand Mal). Jag antar du syftar på det senare.

Teoretiskt är det möjligt, men inte vanligt och inget jag har stött på, varken under kontrollerade elstötar eller vid olyckor.

Betänk också att om en elstöt ska vara dödande krävs det en dödlig hjärtrytmrubbning (oftast asystoli eller ventrikelflimmer). När det sker upphör cirkulationen till hjärnan och eventuella kramper upphör i stort sett omedelbart.

Det krävs alltså ett senario där hunden biter av kabeln med i stort sett stängd mun (tungan inne i munnen), får en elstöt som då ger tonisk muskelkramp vilken sedan övergår i en klonisk fas där munnen öppnas, bettet om strömförande sladd upphör, och tungan faller ut och blir sönderbiten och därefter kommer en akut hjärtrytrubbning som dödar hunden.

Sannolikt? -Nja.
Teoretiskt, och juridiskt, möjligt? -Ja.

Edit.
För övrigt är tungbett med blodvite som följd inte speciellt vanligt vid epilepsi.
http://m.netdoktor.se/neurologi/artiklar/hur-visar-sig-epileptiska-anfall/
Citat:
Om man har bitit sig i tungan, vilket långt ifrån alltid händer, blir sekretet ofta blodigt.
Senast redigerad av Prudent 2016-07-04 kl. 12:40.
Citera
2016-07-04, 13:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Är inte hundhistorien tröskad ett dussin gånger minst redan och meningslös att tröska ett varv till?

Innerst inne vet nog även du detta:

- Hundhistorien har inget direkt att säga om KJ:s skuld/oskuld i själva mordfallet. Det handlar bara om din kamp för att till varje pris framställa honom som helt oförvitlig och icke associerad med någon form av hotfullt, aggressivt eller våldsamt beteende.
- JA det är möjligt att hunden har dött av en elstöt

Men: Omständigheterna är onekligen ganska besynnerliga:

- Dagen innan har KJ blivit uppringd av hyresbolagets störningsjour (om jag minns rätt) som talar om att klagomål inkommit om att hunden skäller hela tiden
- KJ har haft kända och erkända problem med sin hund, bl a att den bajsar inomhus och förstör möbler
- Han kommer hem mitt i natten efter att festat och druckit alkohol
- Han googlar på "hund annatomi", men ljuger i förhör och säger att googlingen skedde vid ett helt annat tillfälle för att hjälpa en kompis vars hund inte kunde gå i trappor
- Redan tidigt på morgonen tar han hundens döda kropp och kör ner den till älven och dumpar den. Ingen får se kroppen, ingen meddelas om valpens död förrän kroppen är undanskaffad.
- Blod har droppat (flera timmar efter att dödsfallet och hundens blödande nos sägs ha inträffat) utanför lägenheten.
- Ingen har (vad jag vet/minns) sett den påstått söndertuggade elsladden heller

KJ ska inte åtalas och fällas för djurplågeri på dessa fakta. Men självfallet är omständigheterna runt omkring såna att det verkar långt ifrån osannolikt att han - kanske i ett plötsligt raseriutbrott - skadat och dödat sin hund. Om du hade sett motsvarande fakta i ett annat sammanhang hade du tyckt och erkänt samma sak, det är jag säker på.
Citera
2016-07-04, 15:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I sammanhanget spelar det ingen roll vilken av sängarna det var - slutresultatet blir detsamma

*) En säng gjordes om till airsoftfodral, och slängdes långt innan maj.
*) En säng pissades ned av hundvalpen, och byttes ut i februari mot...
*) ...Farfars motordrivna säng som stod i lägenheten.
JJ säger i TR att KJ den 16 febr hade sin Ungdomssäng, och att han fått en säng av Mormor så att han därmed hade två sängar: Ungdomssängen + Mormors säng. Det var Ungdomssängen som setts stå lutad mot sovrumsväggen (21:15).

T.ex. i maj 2012 har på fb KJ:s Berget-utrustning lagts ut på två sängar. Vilka sängar är det? - Det är Ungdomssängen och Mormors säng, svarar du säkert. – Ja, så långt är jag med. - Enligt uppgift i tråden avled mormodern i mars 2011; farfadern i april 2013 (enl. fb-uppgift vistades han en längre tid på sjukhus/vårdhem).

Så sent som 9 januari 2013 finns fortfarande två sängar i lägenheten. – Vem fraktar nu bort Mormors säng – och när?

Går det till på samma sätt som när KJ fraktade bort sin döda hund, dvs omgivningen ställs inför fait accompli?

Varför berättar inte KJ att han gjort en ny fin airsoftväska av sin bästa säng? – Det är väl inte så att han redan hunnit förtränga detta helgerån?

Efter vad jag förstår så menar du – till skillnad från såväl JJ som KJ - att det var Farfars säng som stod i lägenheten den 4 maj – och i så fall måste ju Mormors säng dessförinnan vara bortfraktad, förslagsvis mellan 9 januari och 16 februari. Sänktes även den i den strida älven? – Kördes den på en större kälke den här gången? – Eller har KJ ägnat sig åt serietillverkning av airsoftväskor?

Eftersom både JJ och KJ i TR säger att KJ den 16 febr innehade två sängar men efter bortforslandet av Ungdomssängen bara hade Mormors säng kvar; då måste väl Farfars säng ha gjort sin entré efter 16 febr – eftersom Mormors säng tydligen fått bli en airsoftväska?

Det saknas inte bara en säng; det saknas också uppgift om bortforsling av Mormors säng och ditforsling av Farfars säng. Tills detta är till fullo utrett behåller jag min hypotes – som med förlov sagt framstår som allt starkare.
Citat:
Du har tidigare påstått att VB dog den 4/5 ca kl 17.45 efter hennes sista SMS till MB.
VB:s sista sms till MB avsändes 18.40. - Nej, jag har sagt att jag tror att hon avled mellan 18.40 – 19.31, och i vart fall före MB:s sista sms 19.31. - Olika hypoteser kan ställas upp med ledning av såväl kända som okända komponenter.
Citat:
Likmolekyler bildas redan efter 20 minuter. Om VB legat död i lägenheten fram till den 8/5 borde rimligtvis hundarna, som aldrig markerat fel, detekterat Likmolekyler?
VB har inte legat död i lägenheten någon längre tid; hon har – precis som Mormors säng – skyndsamt fraktats därifrån.
Citat:
Har för mig att åklagare Anna Bergström kommenterar NC säkra iakttagelse i en nsd-artikel, som handlade om den gröna fibern och "försvunna" ryggsäcken där Bergström själv säger att det mest troligt var en granne som har flyttat vid tidpunkten. (någon som har plus, får gärna citera) Du borde läsa på lite om hur mänskligt minne fungerar och forskning i ämnet.
Ja, det var grannar som flyttade vid tidpunkten, och detta var även vittnet väl medvetet om. Han hade tidigare sett dessa grannar – och även KJ – vid ett flertal tillfällen och kände således igen dem alla till utseendet. Han såg KJ:s ansikte tydligt (och det förväxlas inte så lätt) under en” rund, stickad beige/grå mössa”:
https://minfil.org/ZfH8nbb9b6/Flyttm_ssa.jpg

Iakttagelsen har god bäring på Mormors säng, men även på ett bortfraktat duschdraperi, försvunna överrockar, sårskadornas djup och utseende, en rulle sårtejp samt ett mindre egentillverkat verktyg liggande på sovrumsbordet.

Iakttagelser och tidsangivelser från olika vittnen måste alltid tas med en nypa salt. Det är lätt att blanda ihop saker och ting. NC:s iakttagelse har helt tillbakavisats av KJ och han har heller inte medgett att det någon annan dag skulle ha flyttats något från hans lägenhet, undantaget Ungdomssängen den 16 februari – vilket återigen aktualiserar bortforslandet av Mormors airsoftsäng.
Citat:
Angående när KJ kom hem med systemkassen i handen berörs ju detta särskilt i resningsansökan punkt 235, där Kyrö med rätta ifrågasätter objektiviteten i polisarbetet, eftersom det visat sig att polisen inte redovisat KJs kontoutdrag i sin helhet.
Nej, jag tyckte väl att det fattades en hel del - men hört talas om kontanter?
Citera
2016-07-04, 16:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Men det är mindre vanligt att husse då sätter sig och googlar på "hundens annatomi".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in