2014-09-01, 14:27
  #87337
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför det, du vet ju redan?
Ge dig nu!

Ingen här kan veta om ni har samlat in ytterliggare material sedan förra redovisningen. Kan du inte besvara seriösa frågeställningar på ett adekvat sätt?

Nej jag vet inte i nuläget vilket material ni tidigare har redovisat. Av den anledningen bad jag dig om ett klarläggande angående det av er tidigare redovisade och även om ev. nytt material.
Citera
2014-09-01, 14:28
  #87338
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
VB var sannerligen mer hungrig på upprättelse/konfrontation med AN och MB än mat den 4 maj 2013.

Varför skulle hon göra det just den kvällen? Brydde hon sig tillräckligt mycket för det? Hon verkade ju inte veta själv riktigt hur hon ville ha det. Hennes sms gav ju mer sken av att hon överdrev allting, eller kanske ville göra MB svartsjuk. Därav hon hade sex med KJ som KJ själv berättade. ( Om det stämmer) Svårt att veta, ville hon ha MB,KJ eller kanske hennes ex AF. Hon umgicks med alla 3 sista tiden. Klurig tjej det där. Hade man vetat lite mer om det här, så hade man nog fått fram ett klart motiv.
Citera
2014-09-01, 14:32
  #87339
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Ge dig nu!

Ingen här kan veta om ni har samlat in ytterliggare material sedan förra redovisningen. Kan du inte besvara seriösa frågeställningar på ett adekvat sätt?

Nej jag vet inte i nuläget vilket material ni tidigare har redovisat. Av den anledningen bad jag dig om ett klarläggande angående det av er tidigare redovisade och även om ev. nytt material.
Egentligen är det inte vi som har samlat in materialet, det är bloggen. Jag har bara redovisat hur det kan vara resningsgrundande. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Två skriftliga bevis är falska, ett tredje kan vara falskt. Resningsgrundande enligt RB 58:2 p. 3, om det kan antas ha inverkat på utgången.
Citera
2014-09-01, 15:10
  #87340
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Egentligen är det inte vi som har samlat in materialet, det är bloggen. Jag har bara redovisat hur det kan vara resningsgrundande. http://falletvatchareeya.blogg.se/
Två skriftliga bevis är falska, ett tredje kan vara falskt. Resningsgrundande enligt RB 58:2 p. 3, om det kan antas ha inverkat på utgången.

Är bloggen det nya fup kanske enligt dig?
Kanske vi ska sluta läsa fup vi som gör det, och koncentrera oss på bloggen istället.

(Tror fortfarande det är du själv, som startat bloggen jag.)
Citera
2014-09-01, 15:16
  #87341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför skulle hon göra det just den kvällen? Brydde hon sig tillräckligt mycket för det? Hon verkade ju inte veta själv riktigt hur hon ville ha det. Hennes sms gav ju mer sken av att hon överdrev allting, eller kanske ville göra MB svartsjuk. Därav hon hade sex med KJ som KJ själv berättade. ( Om det stämmer) Svårt att veta, ville hon ha MB,KJ eller kanske hennes ex AF. Hon umgicks med alla 3 sista tiden. Klurig tjej det där. Hade man vetat lite mer om det här, så hade man nog fått fram ett klart motiv.

Jag har gjort "något dumt" alt "väldigt dumt".
Tror det kan va avgörande i den här soppan.
Vem har hon pressat och om vad?
Citera
2014-09-01, 15:42
  #87342
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gångvägen är upplyst, och det var skymning, inte mörker.Du kan alltså inte precisera.

Källa på det och att det gällde den 4-5 maj 2013.
Citera
2014-09-01, 15:54
  #87343
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En av de teorier jag har haft kring detta är att han faktiskt fick oroande SMS angående saker som hände i lägenheten. Typ:

"Hjälp han är knäpp - måste få tala med dig"
"Han hotade döda mig. Kan du inte ringa mig?"
"Snälla ring, han är knäpp"
"Svara snälla"

MB blir lite berörd av saken (faktiskt), men tänker/vet samtidigt att VB är en dramaqueen som överdriver saker. Han svarar att han kan höra av sig sen, men nu går det inte ("Jag jobbar") Strax efter ankomsten till restaurangen går han på muggen och läser det sista SMS:et. Ringa vill han dock inte - det gjorde han ju faktiskt aldrig. Så istället drar han iväg nåt i stil med "Är allt ok nu? Du kan väl höra av dig annars". Sen går han och käkar. När det inte kommer några fler SMS antar han att det är okej. Att hon inte hör av sig reflekterar han inte så mycket över: Sista tiden har det ju varierat mycket fram och tillbaka och fredagen var det väldigt mycket upprörda känslor och ilska blandat med kärleksförklaringar som for fram både i telefonen och på facebook. När han kommer hem är han trött (han har druckit öl och jobbar ju faktiskt ganska hårt), så efter bara knappt 2 timmar framför datorn och TV:n går han och lägger sig. Sen hör han inget mer. Lite undrar han nog, men men. Mycket att göra nu. Han skickar ett par meddelanden på telefonen och facebook. Sen får han plötsligt höra att hon är försvunnen! Naturligtvis blir han orolig för sin egen del (om för hennes är det rätt meningslöst att spekulera i). Vafan har hon gjort? Vad har hänt? Tänk om det ändå var något allvarligt? Men han vet ju inte så mycket - hon sa bara att hon skulle plugga hos nån kompis. Men fan det ser inte bra ut.

Strax därefter blir han kallad - ganska överrumplande - på ett första förhör. I chocken - "jag vill inte bli inblandad i det här" - ljuger han om arten av deras relation. Sen går han till jobbet, men börjar fundera. Gradvis inser han att de kommer att gräva fram information om den verkliga arten av deras relation. Det kommer inte att gå att undvika. Han måste medge det som inte går att förneka. Och SMS:en då? Han inser att de kommer att kolla telefontrafiken och att det verkligen inte ser bra ut för honom - ifall nu inte Vatchareeya dyker upp levande från nån kompis hon suttit hos i några dar. Men herregud så illa det skulle se ut med SMS:en! Han har visserligen redan raderat dem som han brukar med de flesta SMS som inte innehåller något han ska komma ihåg. Men tänk om polisen plockar fram dem ur telefonen eller frågar varför han tog bort dem? Han gör något ytterligare fippel med telefonen för att minska risken för det. Har han dåligt samvete? Kanske lite, men han intalar sig själv att de där SMS:en ändå inte är till nån hjälp och han vill inte bli känd i Boden som mannen som ignorerade en kvinna i nöd och kanske bidrog till att hon dog (Tänk om hon är död!) Så tänker han ungefär. Sen åker han till polisstationen på kvällen och berättar en något tillrättalagd historia. Angående SMS:en säger han något som - ifall hennes telefon hittas eller SMS:en på något vis kan plockas fram - eventuellt skulle kunna passera som ett minnesfel/missuppfattning av den verkliga texten. Enklast är då att säga "Hon är knäpp" istället för "Han är knäpp". Ett bråk med mamman är inget damernas riddare Berg behöver lägga sig i!

Riktigt fult gjort naturligtvis OM det var nånting i denna stilen det gick till. Och Berg är en ganska ful fisk. Men någon mördare och bevisplanterare är han inte, annat än i ett antal tråddeltagares något överhettade fantasi


Förhöret i TR förklaras det att det är polisen som hämtar MB på restaurangen så det handlar nog inte om något vänligt försök av MB att berätta sanningen utan snarare polisen som genomskådat lögnen.
Trist att du behövde sitta och tänka ut och skriva ett så långt inlägg ang något som var helt fel

Citera
2014-09-01, 15:55
  #87344
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Källa på det och att det gällde den 4-5 maj 2013.
Titta på gångvägen i Google Gatuvy, så ser du att det finns lyktstolpar. Om de lyste 4-5 maj tycker jag är en fånig fråga. Jag vet inte. Men sannolikheten för att de lyste är hög. VB kan inte heller ha vetat säkert, men det är troligt att hon valde den vägen eftersom det finns gatljus.
Citera
2014-09-01, 16:07
  #87345
Medlem
Från MBs bostad finns två vägar till Boden. Vilken är den tillåtna hastigheten på respektive väg?
Citera
2014-09-01, 16:11
  #87346
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Från MBs bostad finns två vägar till Boden. Vilken är den tillåtna hastigheten på respektive väg?
Sävastvägen: 70 km/h.
Lulevägen: 90 km/h.
__________________
Senast redigerad av Quarrel 2014-09-01 kl. 16:19.
Citera
2014-09-01, 16:48
  #87347
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon går hellre på en upplyst gångväg utan trafik än på en oupplyst bilväg utan belysning.

Och det vet du?

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Titta på gångvägen i Google Gatuvy, så ser du att det finns lyktstolpar. Om de lyste 4-5 maj tycker jag är en fånig fråga. Jag vet inte. Men sannolikheten för att de lyste är hög. VB kan inte heller ha vetat säkert, men det är troligt att hon valde den vägen eftersom det finns gatljus.

Är hela vägen fram till Sävast lika "trevlig"? Men du vet att VB utan tvekan skulle valt den vägen pga, belysning fast många kvinnor hellre väljer en väg med mer folk i omlopp än en gångväg där mindre trevliga typer kan dyka upp till fots eller cykel alt, ligga och passa i buskarna eller är skogen på sidan av gångvägen också upplyst?
Citera
2014-09-01, 16:50
  #87348
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
VB var sannerligen mer hungrig på upprättelse/konfrontation med AN och MB än mat den 4 maj 2013.
Hur kan du veta det?
Pratade du med henne innan hon "försvann" så du kan uttala dig med en sådan
påfallande tvärsäkerhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in