2014-04-04, 01:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man upptäcker mer och mer i FUP för varje titt. I förhör med en Sofie säger hon att KJ hade en konstig larmsignal på sin klockradio. Ett kvinnoskrik eller barnskrik. Han använde bl.a timern för att veta när han skulle ta sina mediciner.

Ingen har väl kollat detta heller antar jag. Finns väl kanske i slasken att det var så.

Har läst det. Från åklagarhåll har man varit fullständigt ointresserad av att ta reda på om skriken kan ha annan uppkomst.
Citera
2014-04-04, 01:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Håller med föregående talare! Nej, nej.. finns ingen anledning att misstänka att pappan skulle ha varit med här och på så vis skyddat sin son. I likhet med många föräldrar vars barn har diagnoser, hjälper han KJ med sådant som han ännu inte klarar helt själv. Han vill sin son väl och verkar vara en jordnära person.

Bl a med städningen, något som KJ inte klarade av, däremot är föräldrarna de som jämt städar efter KJ, så vem har annars städat menar du?
Citera
2014-04-04, 01:30
Medlem
Citat:
Man upptäcker mer och mer i FUP för varje titt. I förhör med en Sofie säger hon att KJ hade en konstig larmsignal på sin klockradio. Ett kvinnoskrik eller barnskrik. Han använde bl.a timern för att veta när han skulle ta sina mediciner.

Ingen har väl kollat detta heller antar jag. Finns väl kanske i slasken att det var så.

Jag blir mer och mer upprörd för varje genomläsning av FUPen. Vilken genomusel utredning! Och på den baseras ett minst 14-års fängelsestraff.

Jag blir förskräckt.
Citera
2014-04-04, 01:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och rösterna kunde inte ha hörts via sovrumsfönstret menar du, varför stängdes det i samband med skriken då? Balkongdörren borde också ha stängts om något skulle döljas.

Kan vittnet ha tagit fel och att det var dörren till v-rummet som stängdes ? Började bli kyligt i luften vid den tiden, kanske var både dörren och fönstret öppna fram tills 21-tiden.. ?

Om ett brott hade ägt rum i lägenheten och hon hade gett ifrån sig skrik så borde han ha varit fullt sysselsatt. Att avbryta för att gå och stänga fönster eller dörr låter inte helt logiskt i mina öron.

Hur lång tid som förflöt mellan skrik och stängning kan man också fråga sig - sekunder eller någon minut.. ?
Citera
2014-04-04, 01:38
Medlem
Citat:
Bl a med städningen, något som KJ inte klarade av, däremot är föräldrarna de som jämt städar efter KJ, så vem har annars städat menar du?

Vare sig KJs lägenhet eller bil var städad. Så min vilda gissning är att det var en GM som hade all anledning att sopa igen spåren efter sig.

Den mannen var inte KJ. Enligt mig.
Senast redigerad av Remark 2014-04-04 kl. 01:41.
Citera
2014-04-04, 01:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag blir mer och mer upprörd för varje genomläsning av FUPen. Vilken genomusel utredning! Och på den baseras ett minst 14-års fängelsestraff.

Jag blir förskräckt.
Det är ingenting mot vad stackars Vatchareeya måste ha känt när KJ attackerade henne
den kvällen.

Fy fan vad hon måste ha lidit innan döden kom som en befriare till henne.
Citera
2014-04-04, 01:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Att städa upp efter ett mord (på en ung flicka dessutom) är något helt annat och går inte alls att jämföra.
Citera
2014-04-04, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jag blir förskräckt.

Håller helt med. Utredningen är under all kritik. Jag är inne på min 3:e vända nu. Precis som du skriver är det upprörande att utredningen är så usel. Man har alldeles för tidigt låst sig vid en gärningsman. Vilket har gett upphov till att det finns så många obesvarade frågor som vi nog aldrig kommer att få svar på.
Speciellt tragiskt är det givetvis för inblandade parter. Jag tänker då på VB:s familj och även på KJ:s familj.
Många har blivit uthängda, alldeles i onödan.
Citera
2014-04-04, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Mycket märkligt tycker jag. Känns verkligen inte som polisen gjort sitt yttersta i detta fall. Nästan pinsamt dåligt på alla punkter om man läser fup.

"Slasken"?
Citera
2014-04-04, 02:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kan vittnet ha tagit fel och att det var dörren till v-rummet som stängdes ? Började bli kyligt i luften vid den tiden, kanske var både dörren och fönstret öppna fram tills 21-tiden.. ?

Om ett brott hade ägt rum i lägenheten och hon hade gett ifrån sig skrik så borde han ha varit fullt sysselsatt. Att avbryta för att gå och stänga fönster eller dörr låter inte helt logiskt i mina öron.

Hur lång tid som förflöt mellan skrik och stängning kan man också fråga sig - sekunder eller någon minut.. ?

2 stick i bröstet, två skrik, ryggsticken efter att fönstret stängdes? Någon höll för hennes mun?

När tog KJ sin medicin då, klockradion och skrik? Var stod klockradion?
Citera
2014-04-04, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, jag läste det (har tryckt i mig trådens alla inlägg ). Hen gav alltså uttryck för en subjektiv bedömning ang detta, vilket tydligt angavs. Men jag menar som jag skrev (nu något reviderat):
Vad som är besynnerligt är att utgå från att VB var avklädd trots att det inte finns något utlåtande om det från förundersökningen, trots att ingen sakkunnig uppgett det under förhandling.
Utgår inte från det. Men är väl att anse som det mest troliga att huggen inte skett genom kläder. Mest sannolikt alltså.
Citera
2014-04-04, 02:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:

Sofie har mest positiva saker att säga om KJ.

FUP 1371

"SÖ berättar fritt att hon läst i tidningen att det hörts kvinnoskrik från Kristoffers lägenhet,
hon berättar att han har en väldigt skrämmande signal på telefonen för att han är svårväckt.
Signalen är kvinno- eller barnskrik
på något sätt, Sofie uppger att hon inte tycker om den
signalen. Hon tror att han har den för att verkligen vakna. Han hade ofta hög volym på
signalen, tex. för att komma ihåg möten och att ta medicinen. Sofi uppger att det kan vara
värt att kolla upp den signalen
."

Ja det vore i allra högsta grad värt att kolla upp den signalen!!!

Gjorde polisen någonsinn det ???
Senast redigerad av Theforeigner 2014-04-04 kl. 02:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in