2013-11-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Ett kanonbra drag av försvaret att ta in denne skolpsykolog som kände KJ fram till han var 12 år - ja tjena hoppsan hejsan!

Det måste väl komma någon som kan styrka hans besvär, som har erfarenhet av honom, det räcker inte att vara sakkunnig i detta. Blir så irriterad...

Jag menar Om nu försvaret har detta med hans diagnoser som försvar, då får de väl för fan ha vettiga psyk-utlåtanden!! Kanske kommer senare, men varför denna skolpsykolog överhuvudtaget???

Mycket bra dag för åklagarna anser jag..- Då blir det den omtalande MB i morgon.
DET ser jag fram emot, verkligen...

Sista uppgift dock obekräftad, MB förhörs kl: 09.00 och där avgörs hela målet,

är han trovärdig så blir det fällande dom..

sen väldigt intressant och mig veterligen knappt hänt i en svensk mordrättegång.. vittnet utpekas av den åtalade som möjlig GM., vilken sits för vittnet MB.
Senast redigerad av ToZon 2013-11-11 kl. 16:51.
Citera
2013-11-11, 16:47
Medlem
Cyborg_ses avatar
Var nog KJ pojkvän som stängde...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151712468847628&set=pb.691082627. -2207520000.1384176626.&type=3&theater
Citera
2013-11-11, 16:49
Medlem
Ur dagens förhandling;

Citat:
13.05: Selini berättar om att polisen har spanat på 22-åringen i två tidsperioder. Dessemellan hade de spaning på en annan person. Han rättar ett tidigare pm där han uppgett att spaningarna på 22-åringen pågått sedan den 18 maj.
- Vi hittade honom först den 21:a. Vi anträffade honom på en restaurang, korrigerar sig Mikael Selini.

Hade ni dygnet-runt-spaning på honom sedan dess?
- Nja, det är svårt att vara helt säkra, men vi är ganska säkra på vad han gjorde mellan den 21:a till den 23:e.
13.07: "Mellan 18-21 maj hade vi spaning på en annan person", berättar Mikael Selini.

Anna Bergström: Vem var det?
- Det var 50-åringen. Vi hade några "gluggar" då vi tappade honom, men vi hade bra koll på honom dygnet runt.

13.13: - Det är helt riktigt att jag skrivit fel. Det ska vara den 20:e och inte den 18:e som det står i pm:et, säger Mikael Selini.
Anledningen till att rätten ägnar sig åt dessa datum handlar om det fynd som gjordes i det öde huset. Försvaret har antytt att 22-åringen inte kan ha placerat ut kroppsdelarana eftersom han stod under polisbevakning under de tänkbara datumen.

Nu visar det sig att 22-åringen bevakades inte förrän efter den 21 maj.

Kommentar:
Förtroendet för detta spaningsteam i Boden har NOLL förtroende.

1. Man kan inte ens hålla reda på dstumena. Skriver en skriftlig redovisning med fel datum? Nehej du, det passar att komma med det nu va?
Glöm det.

2. Om spaningarna är lika illa utförda som de skriftliga rapporterna så är det NOLL värde i dem. Dels för att man visar tendens att vara slapp och slarvig i tidsuppfattningen, och dels för att man inte är noggrann i själva spaningen som har luckor.

3. Vi har redan diskuterat polisens eventuella inblandning och kompisskap med MB. Nu när det börjar brännas ordentligt, ja för att inte säga den mest brännande punkten hittills, ja då får han hjälp av polisen som påstår att de redovisat fel datum tidigare.
Pyttsan!

Det är helt sjukt hur det här fallet har skötts. En rättsskandal är det till 100%.

Obs! Tidigare har det framkommit helt andra uppgifter som motsäger varandra. I intervjuver har åklagarna och Inge Barsk exempelvis skrytit med att de har haft full koll på KJ.
Återkommer med videofilmer och uttalanden.
Citera
2013-11-11, 16:50
Medlem
Eftersom de haft span på MB under tiden då benen kom till ödehuset och inte på KJ så tror jag att målet avgjordes till stor del om inte ngt annat sker imorgon.
Klantigt av polisen att skriva fel datum men de var säkert stressade.
Kan tänka mig att luften gick ut från försvaret och även Forsberg tvivlar enkel just nu
Citera
2013-11-11, 16:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ur dagens förhandling;

Citat:
13.05: Selini berättar om att polisen har spanat på 22-åringen i två tidsperioder. Dessemellan hade de spaning på en annan person. Han rättar ett tidigare pm där han uppgett att spaningarna på 22-åringen pågått sedan den 18 maj.
- Vi hittade honom först den 21:a. Vi anträffade honom på en restaurang, korrigerar sig Mikael Selini.

- Nja, det är svårt att vara helt säkra, men vi är ganska säkra på vad han gjorde mellan den 21:a till den 23:e.
13.07: "Mellan 18-21 maj hade vi spaning på en annan person", berättar Mikael Selini.

- Det var 50-åringen. Vi hade några "gluggar" då vi tappade honom, men vi hade bra koll på honom dygnet runt.

13.13: - Det är helt riktigt att jag skrivit fel. Det ska vara den 20:e och inte den 18:e som det står i pm:et, säger Mikael Selini.
Anledningen till att rätten ägnar sig åt dessa datum handlar om det fynd som gjordes i det öde huset. Försvaret har antytt att 22-åringen inte kan ha placerat ut kroppsdelarana eftersom han stod under polisbevakning under de tänkbara datumen.

Kommentar:

1. Man kan inte ens hålla reda på dstumena. Skriver en skriftlig redovisning med fel datum? Nehej du, det passar att komma med det nu va?
Glöm det.

2. Om spaningarna är lika illa utförda som de skriftliga rapporterna så är det NOLL värde i dem. Dels för att man visar tendens att vara slapp och slarvig i tidsuppfattningen, och dels för att man inte är noggrann i själva spaningen som har luckor.

3. Vi har redan diskuterat polisens eventuella inblandning och kompisskap med MB. Nu när det börjar brännas ordentligt, ja för att inte säga den mest brännande punkten hittills, ja då får han hjälp av polisen som påstår att de redovisat fel datum tidigare.
Pyttsan!

Det är helt sjukt hur det här fallet har skötts. En rättsskandal är det till 100%.

Obs! Tidigare har det framkommit helt andra uppgifter som motsäger varandra. I intervjuver har åklagarna och Inge Barsk exempelvis skrytit med att de har haft full koll på KJ.

Äsch, nu är du lika grinig som advokaterna efter att åklagarna toksågade alla möjligheter för advokaten att hävda att KJ hade alibi.

Inte ens vittnet som de kallade kan anses vara tillförlitligt då han tittade efter armatur till vänster.

Psykologens vittnesförhör gav ingenting av värde, likaså kontaktpersonen på LSS.

Sedan har vi förhör med 4 grannar som inte ger någonting som gör att det klarnar, kanske att tidpunkten för skriken låg närmare 22 än 21.

Slutligen försökte Bo att få till justeringar för bevis som aldrig ha åberopats, en riktig virrpanna som inte har koll på de bevis som åklagaren lägger fram samtidigt som man inte heller verkar läsa hela FUP.

En riktigt skitdag på jobbet för advokaternas del, usch så griniga de verkade.
Citera
2013-11-11, 16:57
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ur dagens förhandling;

Citat:

Kommentar:

Glöm det.

Pyttsan!

Det kanske var kollegan Mycke Barsk som skulle ha kollat men just då hade de extrapris på munkar i kiosken. Allvarligt…. KJ hade ganska stor obevakad tidsrymd och kan ha haft för sig både det ena och det andra.
Citera
2013-11-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
På den bilden har han ju faktiskt lite skägg.

Jag har flera bilder på killen med skägg:

https://imageshack.us/a/img41/6636/15555010151163938134193.jpg
Citera
2013-11-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Sista uppgift dock obekräftad, MB förhörs kl: 09.00 och där avgörs hela målet,

är han trovärdig så blir det fällande dom..

sen väldigt intressant och mig veterligen knappt hänt i en svensk mordrättegång.. vittnet utpekas av den åtalade som möjlig GM., vilken sits för vittnet MB.

Inget kommer rubba honom.
Citera
2013-11-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
hans familj hade väl en? Någon har framfört en teori om att ljud som hördes från KJ:s lägenhet någon av de följande nätterna kan ha varit sängen som sågades upp för att kunna transporteras i bilens baklucka. Men visst, det finns många frågetecken åt båda hållen om sängen och trots mitt personliga intresse i saken som medupptäckare av "spåret" har jag aldrig sagt något annat än att det mycket väl kan vara en dead end utan relevans för utredningen.
Jag har för mig att det skrevs på denna tråd häromdagen att KJ hade bytt ut golvet på ett släp (och fått hjälp av far?)... Jag minns inte källan till påståendet, om det är något som framgår i FUP t ex...
Citera
2013-11-11, 17:07
Medlem
Citat:
Inget kommer rubba honom.

Tror inte jag heller pga att han inte har något att dölja. Det ska dock bli intressant att höra hur han förklarar (döds)hoten som han riktat mot VB på sms
Citera
2013-11-11, 17:08
Medlem
Citat:
- Det är helt riktigt att jag skrivit fel. Det ska vara den 20:e och inte den 18:e som det står i pm:et, säger Mikael Selini..

Micket märkligt. Om mitt minne inte överensstämmer med mina anteckningar så skulle jag direkt hänvisa till att det är mina anteckningar som är det korrekta.
Mitt minne kan svika mig men att jag skulle göra en felaktig anteckning är nästa 100% uteslutet.
Citera
2013-11-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Lek med tanken att misstänkte GM går fri, vilka tror att han åter vänder till paintball och fiske?

Finns det ändå inte en olustkänsla att han gör liknande saker i framtiden. Vem vill då titta kommamde Bos föräldrar i ögonen då?

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Ja varför inte bara låsa in alla kufar vid födseln om de påvisar tendens av att ha AS? För vem vill vara skyldig till eventuella framtida mord?

Om kj är oskyldig har han samma rätt som du att vistas fritt i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in