2013-10-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan dömas för det iaf, eftersom brottet ingår i gärningsbeskrivningen.

Ok. Men var det bara händer och ben som var styckade? Hade för mig att huvudet var borta också.
Citera
2013-10-17, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Hon hade tejp på halsen och i håret.

Åklagaren sa väl att det satt fast rester av tejpen i håret PÅ halsen,dvs i kvinnors motsvarighet till männens skägg.
Svårt veta hur VB hårväxt var men antagligen endast lite fjun.
Citera
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Sköljt av benen från blod och sen efter det i någon mån finns hans DNA vid hennes fotled.

Men var har han sköljt av hennes ben om mordplats och styckning skett utomhus? Antingen är mordplats och styckningen gjord i hans lägenhet, trots att de inte funnit några spår eller så har det skett utomhus i anslutning till ett vattendrag av något slag.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Ok. Men var det bara händer och ben som var styckade? Hade för mig att huvudet var borta också.

Nix det ser inte så ut här utan armar torso och huvud ser intakt ut.
Kanske provade att kapa mer men orkade inte helt enkelt. Har för mig att vittne på plats i skogen sa att det kan varit lite si och så med huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Men var har han sköljt av hennes ben om mordplats och styckning skett utomhus? Antingen är mordplats och styckningen gjord i hans lägenhet, trots att de inte funnit några spår eller så har det skett utomhus i anslutning till ett vattendrag av något slag.

Ja, vatten i kranen eller vatten utomhus, men man fastslår att han tagit i benet efter avsköljningen i någon mån vilket indikerar på en +1.
Det är inte första gången dom bommar i en lägenhet då det gäller blod.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-17 kl. 16:00.
Citera
2013-10-17, 15:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var ju någon på tråden som sett en bil vid p 49 med två personer varav passageraren hade något gult över huvudet. Kanske där han slog ihjäl henne och lade henne därefter blödande i bakluckan. Därefter åkte han som hastigast till sin bror med VB i bakluckan. Senare på natten kanske han styckade kroppen efter att ha hämtat lämpliga verktyg för ändamålet.

Jag trodde inte denna historia kunde bli mer bisarr men det verkar den troligtvis bli.

Har denna person hört av sig till polisen, tro, för då finns vittnesmålet i FUP.
Citera
2013-10-17, 15:57
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Det var ju någon på tråden som sett en bil vid p 49 med två personer varav passageraren hade något gult över huvudet. Kanske där han slog ihjäl henne och lade henne därefter blödande i bakluckan. Därefter åkte han som hastigast till sin bror med VB i bakluckan. Senare på natten kanske han styckade kroppen efter att ha hämtat lämpliga verktyg för ändamålet.

Men åklagarna påstår ju att hennes kvarlevor fraktades i bakluckan.
Citera
2013-10-17, 16:00
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden.
Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då.
Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows.
Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar och KJs brorsas bil hade ju polisen tagit så då går ju det bort.
Könen på oss stämmer, och tjejen är min flickvän. INTE Vatchareeya som det spekuleras om.
Det var förmodligen någon granne som gormat och tagit fel 2 veckor på datumet. Sluta spekulera om denna fest är ni snälla för den har verkligen ingenting med polisutredningen att göra. Vi är många som tar skada av detta skvaller som tråden skapar som sen tar sig ut i resten av boden. Tänk för fan efter på vad ni skriver och dömer ut.

Quarrel: ang din sammanfattning tidigare idag:

enl denne skribent (som jag finner mkt trovärdig) hölls festen i stugan den 18:e, inte den 4:e?
Citera
2013-10-17, 16:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag trodde inte denna historia kunde bli mer bisarr men det verkar den troligtvis bli.

Har denna person hört av sig till polisen, tro, för då finns vittnesmålet i FUP.

Nja. Det var en på tråden som nämnde detta, men jag kan inte bedöma sanningshalten av uppgiften. Däremot kom jag att tänka på det när du skrev ditt inlägg.
Citera
2013-10-17, 16:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Quarrel: ang din sammanfattning tidigare idag:

enl denne skribent (som jag finner mkt trovärdig) hölls festen i stugan den 18:e, inte den 4:e?
Det diskuterades, eventuellt var det två olika fester.
Citera
2013-10-17, 16:03
Medlem
highfives avatar
För att få ihop det troliga händelseförloppet måste vi ta reda på om han varit till sin bror och vid vilken tidpunkt. Lär väl stå i fup.

Ska han varit så kall så han hade en död VB i bakluckan?
Citera
2013-10-17, 16:06
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
För att få ihop det troliga händelseförloppet måste vi ta reda på om han varit till sin bror och vid vilken tidpunkt. Lär väl stå i fup.

Ska han varit så kall så han hade en död VB i bakluckan?

Ska även bli intressant att veta om badrummet var rengjord.
Citera
2013-10-17, 16:06
Medlem
ME077s avatar
Före detta flickvännen: "Han blev inte arg så ofta och uppträdde inte heller hotfullt mot henne. En gång ska han ha tagit stryptag på henne och då fick hon panik. Då hon ifrågasatte varför han gjorde så fick hon ingen bra förklaring, annat än att hon skulle säga "röd" som stoppsignal. "

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=7005218
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in