Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
Att ta del av fuppen är en demokratifråga och till syvende och sidst en fråga om att vi lever i ett öppet samhälle och inte en sluten diktatur.
Trams. Journalister, poliser, alla som behöver fuppen i sin yrkesutövning, forskare med mera har tillgång till den. Finns ingen diktaturvarning bakom det resonemanget. Jag tycker att tillgången kan stoppa där, eller så behövs mer sekretess. Det kan inte vara meningen att lille Bosse 15 år, som hänger här olovandes, ska kunna ladda ned fuppen,
så enkelt, om jag nu ska dra en annan extrem.
Jag tycker att vanligt folk inte ska grotta i sådant här, med utbildning följer en viss förmåga att hantera sådant här material, inbillar jag mig. Man har moralen på rätt plats, samt stöd bland kollegor när man tittar igenom obehagligheter, och, den professionelles mantel/skydd. Här sitter kaffesörplare som inte kan låta bli att titta, sen kommer deras mardrömmar, samt felaktiga slutsatser eftersom de inte kan bedöma saken rätt, de saknar erfarenhet och kompetens att ta till sig materialet. Det blir bara sensationslystnad, som kommer att ge dem en smäll.