2013-05-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Källa på att det fanns några sms dom emellan?

på fb skrev hon att hon hade en snäll karatetränare... samt på många ställen i tråden verkar det som att de har haft en rätt intensiv smskontakt............ och AN var ju så avundsjuk att hon höll på att explodera!
Citera
2013-05-26, 21:25
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justsomedude
Är det bara jag som inte tror man kommer finna någonting i den misstänktes digitala verktyg? Vill han googla eller söka upp någonting på internet använder han givetvis inte sin EGNA DATOR, utan bara lånar en väns/går till något publikt ställe som bibliotek eller dylikt och kollar upp infon han söker därifrån. Så dum kan inte GM vara.

När man just har dödat någon så kan jag tänka mig att ens konsekvensanalys är ganska off, så det är inte helt och hållet en fråga om intelligens. Men jag säger som så här, har han varit inne på diverse styckmordssidor så är han en total idiot om han inte gjort sig av med den datorn, då han hade både tid och möjlighet till att göra det.

Han hade iaf knappast tid att låna någon annans dator.
Citera
2013-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
det var AN som skrev!

Har MB alibi? ......................................

Alibi är att dom firade någon som gifte sig eller nått sånt enligt en vän till mig som känner dom och är ingift i släkten deras .. Men vet inte vilken tid dom firade
Citera
2013-05-26, 21:27
Medlem
Angående geocaching och KJ. Jag kikade igenom hans FB för ledtrådar och såg då ingenting om detta.
Var finns källor på att han skulle tyckt om geochaching? Hittade själv bara intresset om airsoftgun spel och vapen och militärer och överlevnad.
Citera
2013-05-26, 21:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
det var AN som skrev!

Hur vet du det?
Citera
2013-05-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Angående geocaching och KJ. Jag kikade igenom hans FB för ledtrådar och såg då ingenting om detta.
Var finns källor på att han skulle tyckt om geochaching? Hittade själv bara intresset om airsoftgun spel och vapen och militärer och överlevnad.

Expressen, idag, "enligt uppgift".
Citera
2013-05-26, 21:29
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
på fb skrev hon att hon hade en snäll karatetränare... samt på många ställen i tråden verkar det som att de har haft en rätt intensiv smskontakt............ och AN var ju så avundsjuk att hon höll på att explodera!

Jag har ju förstått att du har någon form av mentalt handikapp men om du kan räkna så kan du väl börja med att räkna alla tränare som finns i Boden och Luleå då (alltså de platser hon tränade på) så ser du att det finns fler än en tränare som kan ha "varit snäll".
Det finns ingenting bekräftat att de öht haft sms-kontakt vad jag vet. Och nej du vet inte om AN var avundsjuk eller om hon hade någon annan anledning att avsky VB. Sluta att tramsa så förbannat nu, det är en flicka som är styckad, ingen jävla humortråd som du ska blaja sönder.
Citera
2013-05-26, 21:30
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du bär inga 50 kilo min vän!!
Släppar JA!!

Nu var det ju KJ som skulle ha burit VBs kvarlevor inte jag. Han kan ha delat upp vikten i 2 väskor t.ex. och jag finner det inte omöjligt att han skulle kunna bära 50 kg på ryggen. Gör du?
Citera
2013-05-26, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Hur vanligt är det att GM nojjar och börjar flytta på kroppsdelar? Tänker att det måste finnas en oro för att inte kroppen ligger på ett bra ställe! Så var det väl med Caroline fallet om jag inte minns fel?
OT: Vet inte hur vanligt det är, men det förekommer, av olika anledning. Än en gång med hänvisning till boken I huvudet på en seriemördare (S Å Christianson, 2010); i intervju med en seriemördare berättas om smärre justeringar, eller överväganden att justera placeringen av ett lik. I fallet ville seriemördaren åtminstone besöka platsen, för att få reda på om det kunna finnas några tecken på upptäckt, samtidigt som det innebar en känsla av kontroll att kunna inpektera det åstadkomna. I riktigt störda fall (Ted Bundy m fl) så kan seriemördaren återvända till BO och ägna sig åt nekrofili. I en intervju med en seriemördare skriver Christianson att för denne fanns ingen direkt rädsla i samband med återbesöket till liket, trots den risk det innebar att bli sedd och därmed förknippad med mordet. Seriemördaren själv verkade inte ha svar på varför liket lades ganska exponerat och nära en väg; förmågan till introspektion verkade klart begränsad hos just denne seriemördare.

OnT: om det inte är en vardande eller etablerad seriemördare bakom VB:s hädangång så torde viljan att återvända till dumpningsstället/-ställena vara lågt. Lite förbryllande dock med spridda fyndplatser. Det kan ju kanske tala för upprepade besök och ett ofärdigt efterarbete. Eller en något kaotisk hantering under stressande betingelser.
Citera
2013-05-26, 21:31
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, häktningsförhandlingen kommer tveklöst att ske inför stängda dörrar. Varför skulle man inte röja bevis? Vore det inte bättre att röja alla bevis, så man säkert får igenom häktningen?

Jo det är ju sant. Tänker mig ändå lite risk med att försvaret lär ju få ta del av bevisning och familjen lär ju ha kontakt med honom. Dessutom var väl pappan Godman åt KJ och då kanske han har rätt att ta del av saker även om det är stängda dörrar på förhandlingen. Vet inte om det funkar så eller inte, men tycker ändå det finns en viss risk att familjen får reda på mer än de borde om någon av dom är inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Du bär inga 50 kilo min vän!!
Släppar JA!!
Det var skrapsår på benen som hittades
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roggah
Alibi är att dom firade någon som gifte sig eller nått sånt enligt en vän till mig som känner dom och är ingift i släkten deras .. Men vet inte vilken tid dom firade

Kan stämma, men vi vet inte. Om det stämmer, AN lämnade datorn hemma utan att logga ut från facebook, dottern, TL, bor hon där, kanske hade tillträde?, slänger sig på facebook och gör några inlägg på MPS facebooksida om VB?

EDIT;Förresten, gjordes inte inläggen ganska sent på natten, har för mig det?
Senast redigerad av OY 2013-05-26 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in