2013-05-07, 02:27
Medlem
5 stilnoct tagna med ca en timmes mellanrum, en halva seroquel och en Stesolid.
Ska det bedöva vara så här??? Natten till idag med oxå lite sömn på brist av stilnoct. Trött på fattar inget ännu iallafall lite gungig i huvudet men det är sömnen jag vill åt....
Citera
2013-05-07, 02:44
Medlem
gato12s avatar
Du har inte tagit tjack...?
Citera
2013-05-07, 03:21
Medlem
maslowauroras avatar
No offence men det lär väl inte hjälpa att sitta och skriva på flashback?

I övrigt: Hur är melatonin nivåerna? Hur är toleransen gentemot det du stoppat i dig? Hur länge har du varit vaken? Drick lite varm mjölk med honung vettja
Citera
2013-05-07, 03:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maslowaurora

I övrigt: Hur är melatonin nivåerna? Hur är toleransen gentemot det du stoppat i dig? Hur länge har du varit vaken? Drick lite varm mjölk med honung vettja

Inte bra att hänga framför en dator nej.

Läs någon tråkig bok eller kolla på de tråkiga "komedi"serierna som går på sexan nu, typ Jim´s värld och Skål...
Citera
2013-05-07, 07:15
Medlem
Fråga efter nozinan. Jag sover för första gången på en vecka med 150 mg nozinan och 100 mg seroquel.
Citera
2013-05-07, 16:32
Medlem
lithionits avatar
skippa åtminstone stesoliden.

Det blir tyvärr så med benzo och stilnoct att med tiden byggs toleransen upp, så en dos som tidigare fungerat mycket bra blir helt verkningslöst. Att höja dosen funkar ett tag, men sen när mer tolerans uppkommit så måste man öka dosen ytterligare. Så det blir som en ond spiral.

Hur mycket seroquel tar du? Du kan ju testa att ta mer seroquel för att se om det kan få dig att somna utan att du samtidigt behöver ta så mkt stilnoct och stesolid.
Citera
2013-05-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maslowaurora

Bedömer att nivåerna är br! Ätit enbart melatonin ett par månader för sömnen tills de blev verkningslösa.
Citera
2013-05-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
skippa åtminstone stesoliden.

Det blir tyvärr så med benzo och stilnoct att med tiden byggs toleransen upp, så en dos som tidigare fungerat mycket bra blir helt verkningslöst. Att höja dosen funkar ett tag, men sen när mer tolerans uppkommit så måste man öka dosen ytterligare. Så det blir som en ond spiral.

Hur mycket seroquel tar du? Du kan ju testa att ta mer seroquel för att se om det kan få dig att somna utan att du samtidigt behöver ta så mkt stilnoct och stesolid.

Eftersom jag varit utan benzo ett par månader så fungerar normalt en noct som den ska. Vill helst inte ta fler men får panik när jag inte kan somna. Seroquel äter jag inte egentligen, de har jag bara tagit för att jag lärt mig här att man blir trött på dem Jag är så satans morgontrött så jag måste passa mig för vad jag tar som har för mycket överhäng, annars är seroquel bra...
Citera
2013-06-08, 16:02
Medlem
Håller inte med om att skippa stesoliden, den kan ge rätta "knuffen" så att stilnocten tar. Annars går effekten åt till att minska ångesten/oron - och då kommer aldrig sömntåget. Men samtidigt så är allt så otroligt individuellt...

Har själv varit stilnoct-lös två månader nu (tack för ingenting, medsindia.com) och har otroliga problem att hitta läkare i södra Sverige som tar mina sömnproblem på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in