Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Men ååå tittar de på dig.
Så fruktansvärt provocerande! Brukar du gå i taket då?
Sluta trolla själv. Det är inte mer bråk på den sträckan än på andra håll i kollektivtrafiken. Jag har åkt där i stort dagligen samt på nätter i 10 år och antal bråk jag bevittnat är lätt räknade. Typ lite gruff mellan a-lagarna på sin höjd någon enstaka gång.Vilket jag inte ens räknar som bråk eftersom man vet att de är såta vänner och delar en öl tio minuter senare.
Och jag som åker den några gånger i månaden har sett mer bråk på den under ett par år än på 3:an under 15 år. Ska vi veta får vi titta på officiell (ej förljugen) statistik, då jag tror att bara kanske rättsapparaten och några försäkringsbolag sitter på sån statistik blir det svårt. Men på känsla är vitlöksexpressen (7:an) en av dom värsta linjerna i GBG.
Vore kul om några Stockholmare kunde komma hit och berätta vad dom tycker om t.ex lugnaste gröna vs norsborgslinjen på tunnelbanan då jag tror att det är lite lättare att hitta äkta statistik för bråk på tunnelbanan (mer statistik på all möjlig skit i huvudstan och låååångt bättre kameraövervakning än på vagnarna).
Och ja allt detta är i högsta grad OnT då vi diskuterar bråk på just vitlöksexpressen och varför det uppkommer. Blattar bråkar på en skitlinje, är det ovanligt?