2013-05-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Tre mot en lutar åt ett håll.

Ja, mångkultur i sitt sanna ess.

Dock förvånar mig få saker i denna världen.
Citera
2013-05-10, 00:51
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatFattyfat
Åker förbi skf varje dag och har aldrig hört talas/sett något liknande. Jag bor själv en bit efter gamlestan och tar ofta 7an eller 11an in till stan men har aldrig varit med om att någon har varit bråkig. Tycker dock det är löjligt att skylla allt på "invandrare" då dom oftast har mer hyfs i kollektivtrafiken än svenskar har, speciellt när det kommer till att låta folk gå av innan man går på och att ge sin sittplats till äldre/gravida osv.
Och nej jag bor inte i Bergsjön

Sluta trolla, det är bland dom värsta vagnarna. Fullt med bråkiga blattar och alltid ska dom ge fulblickar och leta efter bråk. Jag har åkt den sträckan ca 10 gånger nästan alltid senare på kvällar och det är verkligen ingen trevlig upplevelse om man är svensk.
Citera
2013-05-10, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasclaes
Det var ett par killar från mellanöstern som du sa som började slå mig och mina vänner, jag slog inte tillbaka fick både spark och slag i ansiktet. Har polisanmält händelsen, känns överdrivit att en utav dem lägger en spark när jag inte ens slår tillbaka och sitter ner...

edit;

http://www.facebook.com/kebabturken?fref=ts

"GM" aka SparkarN

HipHopakademien, och så påstår folk at skolresultaten går ner! Och att folk pluggar skitämnen...
Här är ju beviset vilka toppresultat våra nya svenska åstadkommer.
Citera
2013-05-10, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Sluta trolla, det är bland dom värsta vagnarna. Fullt med bråkiga blattar och alltid ska dom ge fulblickar och leta efter bråk. Jag har åkt den sträckan ca 10 gånger nästan alltid senare på kvällar och det är verkligen ingen trevlig upplevelse om man är svensk.

Men ååå tittar de på dig.
Så fruktansvärt provocerande! Brukar du gå i taket då?

Sluta trolla själv. Det är inte mer bråk på den sträckan än på andra håll i kollektivtrafiken. Jag har åkt där i stort dagligen samt på nätter i 10 år och antal bråk jag bevittnat är lätt räknade. Typ lite gruff mellan a-lagarna på sin höjd någon enstaka gång.Vilket jag inte ens räknar som bråk eftersom man vet att de är såta vänner och delar en öl tio minuter senare.
Citera
2013-05-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Men ååå tittar de på dig.
Så fruktansvärt provocerande! Brukar du gå i taket då?

Sluta trolla själv. Det är inte mer bråk på den sträckan än på andra håll i kollektivtrafiken. Jag har åkt där i stort dagligen samt på nätter i 10 år och antal bråk jag bevittnat är lätt räknade. Typ lite gruff mellan a-lagarna på sin höjd någon enstaka gång.Vilket jag inte ens räknar som bråk eftersom man vet att de är såta vänner och delar en öl tio minuter senare.

Och jag som åker den några gånger i månaden har sett mer bråk på den under ett par år än på 3:an under 15 år. Ska vi veta får vi titta på officiell (ej förljugen) statistik, då jag tror att bara kanske rättsapparaten och några försäkringsbolag sitter på sån statistik blir det svårt. Men på känsla är vitlöksexpressen (7:an) en av dom värsta linjerna i GBG.

Vore kul om några Stockholmare kunde komma hit och berätta vad dom tycker om t.ex lugnaste gröna vs norsborgslinjen på tunnelbanan då jag tror att det är lite lättare att hitta äkta statistik för bråk på tunnelbanan (mer statistik på all möjlig skit i huvudstan och låååångt bättre kameraövervakning än på vagnarna).

Och ja allt detta är i högsta grad OnT då vi diskuterar bråk på just vitlöksexpressen och varför det uppkommer. Blattar bråkar på en skitlinje, är det ovanligt?
Senast redigerad av gottmooos 2013-05-10 kl. 07:59.
Citera
2013-05-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Och jag som åker den några gånger i månaden har sett mer bråk på den under ett par år än på 3:an under 15 år. Ska vi veta får vi titta på officiell (ej förljugen) statistik, då jag tror att bara kanske rättsapparaten och några försäkringsbolag sitter på sån statistik blir det svårt. Men på känsla är vitlöksexpressen (7:an) en av dom värsta linjerna i GBG.

Vore kul om några Stockholmare kunde komma hit och berätta vad dom tycker om t.ex lugnaste gröna vs norsborgslinjen på tunnelbanan då jag tror att det är lite lättare att hitta äkta statistik för bråk på tunnelbanan (mer statistik på all möjlig skit i huvudstan och låååångt bättre kameraövervakning än på vagnarna).

Och ja allt detta är i högsta grad OnT då vi diskuterar bråk på just vitlöksexpressen och varför det uppkommer. Blattar bråkar på en skitlinje, är det ovanligt?

Det är inte 7:an som kallas Vitlöksexpressen utan 8:an till Angered om man ska vara helt korrekt (namnet uppstod på den tiden endast 8an gick till Angereds centrum)

Personligen tror jag det är mer bråk på 4, 8,9 mot Angered samt 5,6 mot Länsmansgården.

mm skulle vara intressant ta del av verklig statistik istället för random anonym uppfattning (inkl mig själv) men som sagt jag åker där dagligen och har inte sett mycket bråk. Aldrig heller känt mig provocerad av "blängande blattar" trots att jag är blond helsvensk.
Citera
2013-05-10, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekima
Det är inte 7:an som kallas Vitlöksexpressen utan 8:an till Angered om man ska vara helt korrekt (namnet uppstod på den tiden endast 8an gick till Angereds centrum)

Personligen tror jag det är mer bråk på 4, 8,9 mot Angered samt 5,6 mot Länsmansgården.

mm skulle vara intressant ta del av verklig statistik istället för random anonym uppfattning (inkl mig själv) men som sagt jag åker där dagligen och har inte sett mycket bråk. Aldrig heller känt mig provocerad av "blängande blattar" trots att jag är blond helsvensk.

Här i Frölunda vet jag flera som kallar 7:an det då den just går från skit till skit, men 8:an förtjänar epitetet nästan lika väl så det är väl inte så noga. Jag har åkt en del till Hisingen och dom linjerna är inte heller så roliga, men frågan är då istället var man kan hitta lite riktig statistik? Om nån Stockholmare läser gäller frågan även er då jag är rätt säker på att man kan översätta det till från tunnelbanelinjer till spårvagnslinjer.
Citera
2013-05-10, 09:30
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyddsjak
Det här var det största struntet jag har läst. Väldigt off topic också.

Vid SKF kryllar det av svenska alkisar, som ofta är allmänt bråkiga. Senast igår höll det på att bli bråk på snabbspåret mellan Centralstationen och Gamlestaden, när några invandrarungar och ett Marinella-pimplande alkisgäng med stor farlig hund började tjafsa med varandra. Att det utbryter någon form av skärmytsling på de där vagnarna är mer regel än undantag.

Att invandrare i gemen har mer hyfs i kollektivtrafiken än svenskar är enligt min empiri inte sant. Särskilt att låta folk gå av innan man går på är vissa typer av invandrargrupper notoriskt usla på. I synnerhet på Orientexpressen, som du åker med, där det oftast är knôkafullt, kämpar framför allt unga negresser och den där typen av översminkade iransk-kurdiska teens, somaliska kvinnor och medelålders arabiska män med att klämma sig in så snabbt som möjligt istället för att lugnt vänta och bete sig som folk.

Annars är det i och för sig mycket hyggliga människor (väst- och centralafrikanska män) som mer än gärna hjälper folk med barnvagnar (de somaliska kvinnorna har oftast sådana med sig) och reser på sig när någon äldre eller till synes handikappad annars tvingas stå.

100% sant, jag skrattar så att jag dör, då jag kliver av vid allhelgonakyrkan.
Citera
2013-05-10, 09:44
Medlem
Ah, Orientexpressen på 7:an och Vitlöksexpresen på 8:an, fair enough. Men statistik över brott på spårburen kollektivtrafik vore riktigt kul att hitta, iaf nu när kameraövervakning gör att mycket mer anmäls. Statistik från innan 02 eller när dom började med kameror är kanske inte lika intressant.

EDIT: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=150178 , Milans avdelning lär ha plåtkoll på det där, ingen som läser detta som jobbar på västtrafik och har lust att gräva lite?
Citera
2013-05-10, 16:03
Medlem
vilka överförfriskade clowner det finns i den här tråden. Gamlestaden är lugnt dygnet runt i jämförelse med andra områden i Göteborg, trevligt med experter som sitter någonstans i norrland och bedömmer läget i Rosengård och andra till ryktet "farliga" platser.
Senast redigerad av Chipskalle 2013-05-10 kl. 16:26.
Citera
2013-05-10, 19:19
Medlem
Vikingablod76s avatar
Det var alltså denna Daniel Shadoow som misshandlade en svensk kille helt oprovocerat, fegt och rått. Han har uppenbarligen ingen respekt för sitt värdland. Liksom många andra berikare inte heller har.
Citera
2013-05-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TentaclesOfDoom
Hon ignorerade en alkis som stod och ropade på henne. Alkisen blev väl sur på detta, men jag skulle inte vilja påstå att det är provokativt nog för att slå någon.

??? Så det finns alltså vissa omständigheter som ger dig RÄTT att slå någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in